Solita perusti ohjelmistokehitysyksikön Tukholmaan

Teknologia-, data- ja designyhtiö Solita jatkaa vahvaa kasvuaan Ruotsissa. Ruotsissa vuodesta 2017 toiminut Solita on laajentanut data-, palvelumuotoilu- ja pilviliiketoimintaansa ohjelmistokehitykseen myös Ruotsissa ja perustaa nyt Ruotsiin ohjelmistokehitysyksikön.

Solita on jatkanut vakaata kasvuaan koronapandemiasta ja sitä seuranneesta talouskriisistä huolimatta. Tällä hetkellä Solita työllistää 1600 ohjelmistokehityksen, konsultoinnin, palvelumuotoilun, pilvi- ja integraatiopalvelujen sekä AI- ja analytiikkaratkaisujen ammattilaista kuudessa maassa. Lähes 450 ohjelmistokehittäjänsä voimin Solita on yksi Pohjoismaiden suurimmista ohjelmistokehityksen yhteisöistä. Ohjelmistokehityksessä yrityksen pääpaino on ollut Suomessa, mutta nyt yritys on perustanut ohjelmistokehitysyksikön myös Ruotsiin.

Räätälöidyille ohjelmistokehitysratkaisuille on tällä hetkellä suuri kysyntä. Ohjelmistokehitysliiketoiminnan puolella Solita rakentaa asiakkailleen modernin ohjelmistokehityksen menetelmin muun muassa asiakaslähtöisiä digitaalisia palveluja, laajoja järjestelmäuudistuksia, tietoturvallisia taustajärjestelmiä sekä käyttäjäystävällisiä mobiilipalveluja sekä yksityisellä että julkisella puolella.

Solita tarjoaa asiakkailleen Ruotsissa ja Suomessa kokonaispalvelua lähtien palvelumuotoilusta ja strategiakonsultoinnista palvelumuotoilun ja konsultoinnista toteutukseen ja jatkuvaan palvelukehitykseen. Solitalla on ollut ohjelmistokehitysliiketoimintaa Suomessa jo yli 25 vuotta.

"Haluamme olla paras työnantaja ohjelmistokehittäjille myös Ruotsissa. Solita investoi merkittävästi työntekijöidensä osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. Asiakkaillamme on vahvaa kysyntää liittyen moniin teknologioihin, kuten Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, Salesforce, OutSystems sekä .net, Java, Clojure ja React”, kommentoi Ruotsin ohjelmistokehitysliiketoimintaa vetävä Antti Kinnunen

Solitan ohjelmistokehitysasiakkaita Ruotsissa ovat mm. Sosiaali- ja terveysministeriö (Socialstyrelsen) ja Inera. Aiemmin tänä vuonna Solita voitti Ruotsissa seitsemän muun toimijan kanssa Ineran puitesopimuksen, jonka arvo on 2,7 miljardia kruunua (noin 247 miljoonaa euroa). Monivuotinen sopimus kattaa suurimman osan Ineran palveluista, kuten kansallisen neuvontapalvelun 1177 (1177 Vårdguiden, suomeksi 1177 Terveysneuvonta).

Solitan ohjelmistokehityspalvelut

Solitan avoimet työpaikat

Blogi ohjelmistokehittäjille: dev.solita.fi

LISÄTIETOA

Solita Sweden, Senior Vice President, Operations Sweden, Antti Kinnunen,
p. +358 400 208 905, antti.kinnunen@solita.se

Solita Oy, Rami Karjalainen, Senior Vice President, Development,
p. +358 40 822 5863, rami.karjalainen@solita.fi

Rekrytointi Ruotsissa: Director, Talent Acquisition Sweden, Sara Lindström,
p. +46 073 554 54 09, sara.lindstrom@solita.se

Rekrytointi Suomessa: Director, Talent Acquisition Finland, Elina Piipponen,
p. +358 50 486 9482, elina.piipponen@solita.fi

Eteläesplanadi 8

029 1703300http://www.solita.fi

Solita on suomalainen teknologia-, data- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja ja teknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää jo yli 1700 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, ohjelmistokehityksen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Saksassa ja Belgiassa.

Solita Retail tuo kaupan alan kansainvälisiä oppeja Suomeen16.4.2024 09:04:33 EEST | Tiedote