Solo Sokos Hotel Paviljongille Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinto

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljonki on voittanut Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinnon yhdessä maailman arvostetuimmista hotellialan kilpailuista. World Luxury Hotel Awards 2019 -gaala järjestettiin lauantaina 2.10. Rovaniemellä. Hotellialan maailman huiput kokoontuivat viikonloppuna ensimmäistä kertaa Pohjois-Euroopassa.

Vuodesta 2006 jaetut World Luxury Hotel Awards -palkinnot ovat alan arvostetuimpiin kuuluva tunnustus ja osoitus huippusaavutuksesta luksusmajoituksen vaativalla alalla. Kilpailun eri kategorioissa alansa parhaimpia hotelleja arvioidaan maittain, maanosittain sekä maailmanlaajuisesti. Mukaan valikoituvat luksusluokan hotellit panostavat poikkeuksellisella tavalla niin puitteisiin kuin palvelun tasoon ja osaavat huomioida asiakkaansa yksilöllisesti.

Sykähdyttävä kokemus

Jyväskylän Solo Sokos Hotel Paviljonki oli tänä vuonna ehdolla kolmessa kategoriassa.

Euroopan parhaana Solo Sokos Hotel Paviljonki palkittiin Luxury Modern Hotel -sarjassa. Rovaniemellä, ja ensimmäistä kertaa Pohjois-Euroopassa, järjestetyssä World Luxury Hotel Awards -gaalassa palkinnon vastaanotti Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö Linda Rastela.

– Olemme äärimmäisen ylpeitä Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinnosta. Oli sykähdyttävä kokemus olla mukana kilpailussa ja päästä paikan päälle juhlavaan tilaisuuteen edustamaan hotelliamme ja upeaa henkilökuntaamme. Gaala auttoi ymmärtämään saavutuksemme todellisen arvon: osallistujat ovat alamme huippuja ympäri maailmaa, niin miljoonakaupungeista kuin hyvin eksoottisista kohteista. Me olemme mukana tässä kovimpien ammattilaisten joukossa, Linda Rastela toteaa.

– Tunnelma gaalassa oli todella lämmin ja iloinen. Meitä kaikkia 300 osallistujaa 90 eri maasta yhdistää aito halu palvella asiakkaitamme yksilöllisesti, suurella intohimolla ja päivästä toiseen yhä paremmin, Rastela jatkaa.

Henkilökunta tekee hyvästä luksusta

Vuosittain World Luxury Hotels Awards -gaalassa on mukana yli tuhat ehdokashotellia, jotka valitaan asiakkaiden tekemien ilmoitusten perusteella. Asiakkaat pääsevät myös äänestämään voittajia. Lopulliseen valintaan vaikuttavat annettujen äänien ohella matkailualan ammattilaisista koostuvan kansainvälisen raadin arviot hotelleista.

– Tyylikkäät puitteet riittävät vain tiettyyn pisteeseen saakka. Kiitos gaalamenestyksestämme kuuluu ensisijaisesti henkilökunnallemme ja heidän luomalleen ainutlaatuiselle palvelukulttuurille. Huippuosaajamme tekevät työtään täydellä sydämellä, toinen toisiaan auttaen, kannustaen ja innostaen. Palkintojen arvoiset luksusluokan asiakaskokemukset syntyvät yhteisöllisyydestä, yksilöllisistä kohtaamisista, aitoudesta, läsnäolosta ja vieraidemme viihtyvyyden varmistamisesta kaikissa tilanteissa 24/7, Linda Rastela korostaa.

Kolmas palkintovuosi

Brändien arvostus 2019 -tutkimuksessa parhaaksi hotelli- ja palvelualan brändiksi valitun Sokos Hotels -ketjun asiakastyytyväisyyden ykköshotelli Solo Sokos Hotel Paviljonki on saanut tunnustusta World Luxury Hotel Awards -kilpailussa aiemminkin.

Vuonna 2015 Paviljonki voitti Hong Kongissa järjestetyssä gaalassa Suomen parhaan luksushotellin sekä Suomen parhaan designhotellin palkinnot.

Vuonna 2017 Sveitsin St. Morizissa Paviljonki vastaanotti peräti kolme palkintoa: Suomen paras kaupunkihotelli, Suomen paras moderni luksushotelli sekä Pohjois-Euroopan paras designhotelli.

Osuuskauppa Keskimaa, Linda Rastela, Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö, 010 785 1105
Osuuskauppa Keskimaa, Hannu Nirkkonen, Original Sokos Hotel Alexandran ja Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellinjohtaja, 010 785 1006

Solo Sokos Hotel Paviljongin Ultimate sviitti.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.