Solo Sokos Hotel Paviljongille Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinto

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljonki on voittanut Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinnon yhdessä maailman arvostetuimmista hotellialan kilpailuista. World Luxury Hotel Awards 2019 -gaala järjestettiin lauantaina 2.10. Rovaniemellä. Hotellialan maailman huiput kokoontuivat viikonloppuna ensimmäistä kertaa Pohjois-Euroopassa.

Vuodesta 2006 jaetut World Luxury Hotel Awards -palkinnot ovat alan arvostetuimpiin kuuluva tunnustus ja osoitus huippusaavutuksesta luksusmajoituksen vaativalla alalla. Kilpailun eri kategorioissa alansa parhaimpia hotelleja arvioidaan maittain, maanosittain sekä maailmanlaajuisesti. Mukaan valikoituvat luksusluokan hotellit panostavat poikkeuksellisella tavalla niin puitteisiin kuin palvelun tasoon ja osaavat huomioida asiakkaansa yksilöllisesti.

Sykähdyttävä kokemus

Jyväskylän Solo Sokos Hotel Paviljonki oli tänä vuonna ehdolla kolmessa kategoriassa.

Euroopan parhaana Solo Sokos Hotel Paviljonki palkittiin Luxury Modern Hotel -sarjassa. Rovaniemellä, ja ensimmäistä kertaa Pohjois-Euroopassa, järjestetyssä World Luxury Hotel Awards -gaalassa palkinnon vastaanotti Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö Linda Rastela.

– Olemme äärimmäisen ylpeitä Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinnosta. Oli sykähdyttävä kokemus olla mukana kilpailussa ja päästä paikan päälle juhlavaan tilaisuuteen edustamaan hotelliamme ja upeaa henkilökuntaamme. Gaala auttoi ymmärtämään saavutuksemme todellisen arvon: osallistujat ovat alamme huippuja ympäri maailmaa, niin miljoonakaupungeista kuin hyvin eksoottisista kohteista. Me olemme mukana tässä kovimpien ammattilaisten joukossa, Linda Rastela toteaa.

– Tunnelma gaalassa oli todella lämmin ja iloinen. Meitä kaikkia 300 osallistujaa 90 eri maasta yhdistää aito halu palvella asiakkaitamme yksilöllisesti, suurella intohimolla ja päivästä toiseen yhä paremmin, Rastela jatkaa.

Henkilökunta tekee hyvästä luksusta

Vuosittain World Luxury Hotels Awards -gaalassa on mukana yli tuhat ehdokashotellia, jotka valitaan asiakkaiden tekemien ilmoitusten perusteella. Asiakkaat pääsevät myös äänestämään voittajia. Lopulliseen valintaan vaikuttavat annettujen äänien ohella matkailualan ammattilaisista koostuvan kansainvälisen raadin arviot hotelleista.

– Tyylikkäät puitteet riittävät vain tiettyyn pisteeseen saakka. Kiitos gaalamenestyksestämme kuuluu ensisijaisesti henkilökunnallemme ja heidän luomalleen ainutlaatuiselle palvelukulttuurille. Huippuosaajamme tekevät työtään täydellä sydämellä, toinen toisiaan auttaen, kannustaen ja innostaen. Palkintojen arvoiset luksusluokan asiakaskokemukset syntyvät yhteisöllisyydestä, yksilöllisistä kohtaamisista, aitoudesta, läsnäolosta ja vieraidemme viihtyvyyden varmistamisesta kaikissa tilanteissa 24/7, Linda Rastela korostaa.

Kolmas palkintovuosi

Brändien arvostus 2019 -tutkimuksessa parhaaksi hotelli- ja palvelualan brändiksi valitun Sokos Hotels -ketjun asiakastyytyväisyyden ykköshotelli Solo Sokos Hotel Paviljonki on saanut tunnustusta World Luxury Hotel Awards -kilpailussa aiemminkin.

Vuonna 2015 Paviljonki voitti Hong Kongissa järjestetyssä gaalassa Suomen parhaan luksushotellin sekä Suomen parhaan designhotellin palkinnot.

Vuonna 2017 Sveitsin St. Morizissa Paviljonki vastaanotti peräti kolme palkintoa: Suomen paras kaupunkihotelli, Suomen paras moderni luksushotelli sekä Pohjois-Euroopan paras designhotelli.

Osuuskauppa Keskimaa, Linda Rastela, Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö, 010 785 1105
Osuuskauppa Keskimaa, Hannu Nirkkonen, Original Sokos Hotel Alexandran ja Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellinjohtaja, 010 785 1006

Solo Sokos Hotel Paviljongin Ultimate sviitti.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista1.3.2021 15:23:01 EETTiedote

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.