Solo Sokos Hotel Paviljongille Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinto

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljonki on voittanut Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinnon yhdessä maailman arvostetuimmista hotellialan kilpailuista. World Luxury Hotel Awards 2019 -gaala järjestettiin lauantaina 2.10. Rovaniemellä. Hotellialan maailman huiput kokoontuivat viikonloppuna ensimmäistä kertaa Pohjois-Euroopassa.

Vuodesta 2006 jaetut World Luxury Hotel Awards -palkinnot ovat alan arvostetuimpiin kuuluva tunnustus ja osoitus huippusaavutuksesta luksusmajoituksen vaativalla alalla. Kilpailun eri kategorioissa alansa parhaimpia hotelleja arvioidaan maittain, maanosittain sekä maailmanlaajuisesti. Mukaan valikoituvat luksusluokan hotellit panostavat poikkeuksellisella tavalla niin puitteisiin kuin palvelun tasoon ja osaavat huomioida asiakkaansa yksilöllisesti.

Sykähdyttävä kokemus

Jyväskylän Solo Sokos Hotel Paviljonki oli tänä vuonna ehdolla kolmessa kategoriassa.

Euroopan parhaana Solo Sokos Hotel Paviljonki palkittiin Luxury Modern Hotel -sarjassa. Rovaniemellä, ja ensimmäistä kertaa Pohjois-Euroopassa, järjestetyssä World Luxury Hotel Awards -gaalassa palkinnon vastaanotti Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö Linda Rastela.

– Olemme äärimmäisen ylpeitä Euroopan parhaan modernin luksushotellin palkinnosta. Oli sykähdyttävä kokemus olla mukana kilpailussa ja päästä paikan päälle juhlavaan tilaisuuteen edustamaan hotelliamme ja upeaa henkilökuntaamme. Gaala auttoi ymmärtämään saavutuksemme todellisen arvon: osallistujat ovat alamme huippuja ympäri maailmaa, niin miljoonakaupungeista kuin hyvin eksoottisista kohteista. Me olemme mukana tässä kovimpien ammattilaisten joukossa, Linda Rastela toteaa.

– Tunnelma gaalassa oli todella lämmin ja iloinen. Meitä kaikkia 300 osallistujaa 90 eri maasta yhdistää aito halu palvella asiakkaitamme yksilöllisesti, suurella intohimolla ja päivästä toiseen yhä paremmin, Rastela jatkaa.

Henkilökunta tekee hyvästä luksusta

Vuosittain World Luxury Hotels Awards -gaalassa on mukana yli tuhat ehdokashotellia, jotka valitaan asiakkaiden tekemien ilmoitusten perusteella. Asiakkaat pääsevät myös äänestämään voittajia. Lopulliseen valintaan vaikuttavat annettujen äänien ohella matkailualan ammattilaisista koostuvan kansainvälisen raadin arviot hotelleista.

– Tyylikkäät puitteet riittävät vain tiettyyn pisteeseen saakka. Kiitos gaalamenestyksestämme kuuluu ensisijaisesti henkilökunnallemme ja heidän luomalleen ainutlaatuiselle palvelukulttuurille. Huippuosaajamme tekevät työtään täydellä sydämellä, toinen toisiaan auttaen, kannustaen ja innostaen. Palkintojen arvoiset luksusluokan asiakaskokemukset syntyvät yhteisöllisyydestä, yksilöllisistä kohtaamisista, aitoudesta, läsnäolosta ja vieraidemme viihtyvyyden varmistamisesta kaikissa tilanteissa 24/7, Linda Rastela korostaa.

Kolmas palkintovuosi

Brändien arvostus 2019 -tutkimuksessa parhaaksi hotelli- ja palvelualan brändiksi valitun Sokos Hotels -ketjun asiakastyytyväisyyden ykköshotelli Solo Sokos Hotel Paviljonki on saanut tunnustusta World Luxury Hotel Awards -kilpailussa aiemminkin.

Vuonna 2015 Paviljonki voitti Hong Kongissa järjestetyssä gaalassa Suomen parhaan luksushotellin sekä Suomen parhaan designhotellin palkinnot.

Vuonna 2017 Sveitsin St. Morizissa Paviljonki vastaanotti peräti kolme palkintoa: Suomen paras kaupunkihotelli, Suomen paras moderni luksushotelli sekä Pohjois-Euroopan paras designhotelli.

Osuuskauppa Keskimaa, Linda Rastela, Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö, 010 785 1105
Osuuskauppa Keskimaa, Hannu Nirkkonen, Original Sokos Hotel Alexandran ja Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellinjohtaja, 010 785 1006

Solo Sokos Hotel Paviljongin Ultimate sviitti.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.