Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennus on valmistunut

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljongin elokuussa 2018 aloitettu laajennus on valmistunut. Jyväskyläläisen hotellin 40 uutta huonetta saadaan käyttöön perjantaina 14.6.2019 alkaen. Uusia huoneita valmistui kolmeen eri huoneluokkaan: Solo Up, Supreme ja kaksi 100-neliöistä kahden kerroksen sviittiä. Skandinaavisten huoneiden suunnittelusta on vastannut sisustusarkkitehti Joanna Laajisto. Laajennushankkeen kokonaisurakan toteuttajana toimi rakennusliike NCC.

Kaikki laajennusosan huoneet edustavat skandinaavista, aikaa kestävää ja modernia luksusta. Huoneiden sisustuksessa on käytetty laadukkaita materiaaleja ja sävymaailmassa hillittyjä värejä. Lattiat ovat suomalaista parkettia ja huonekalut tummaa puuta sekä mustanharmaata graniittia. Tekstiileissä korostuvat luonnonmateriaalit, kuten pellava ja villa.

Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennushanke aloitettiin elokuussa 2018. Laajennushanke sisälsi ympärivuotisen Veranta-terassin rakentamisen ja hotellin laajennuksen. Veranta valmistui käyttöön marraskuussa 2018 ja hotellin laajennustyöt valmistuivat suunnitelmien mukaisesti 31.5.2019. Uudet 40 huonetta saadaan asiakkaiden käyttöön 14.6.2019 alkaen, kaksi viikkoa ennakoitua aikaisemmin. Uusia huoneita valmistui kolmeen eri huoneluokkaan: Solo Up, Supreme sekä kaksi ainutlaatuista 100-neliöistä saunallista kahden kerroksen sviittiä, joiden kattoterasseilta avautuu upeat Jyväskylän kaupunki- ja järvinäkymät. Hotellin laajennusmahdollisuus oli huomioitu jo hotellia suunniteltaessa ja rakentaessa, joten hanke pystyttiin toteuttamaan niin, ettei siitä aiheutunut häiriöitä hotellin majoitus- tai ravintolatoimintaan.

− Hotelli-investointeja ja laajennuspäätöksiä tehdään vuosikymmeniksi eteenpäin, kestämään aikaa. Haluamme omalla panostuksellamme olla mukana edistämässä Jyväskylän kaupungin matkailun elinvoimaisuutta sekä vahvistamassa Jyväskylän asemaa yhtenä Suomen suosituimpana messu- ja kongressikaupunkina. Ajankohta laajennuksen toteuttamiseen oli erityisen hyvä juuri nyt, kun Jyväskylän majoitusmarkkinat ovat olleet positiivisessa nosteessa, kertoo Osuuskauppa Keskimaan Sokos Hotellien hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen.

Solo Sokos Hotel Paviljongin uudet huoneet edustavat skandinaavista tyyliä, joiden suunnittelussa on huomioitu erityisesti kestävyys, luonnollisuus ja ekologisuus. Huoneiden sisustuksesta on vastannut vuoden 2018 sisustusarkkitehdiksi valittu Joanna Laajisto. Hotellin muiden tilojen ja huoneiden suunnittelu on edesmenneen Kaisa Blomstedtin käsialaa. Uusista huoneista haluttiin tehdä erilaisia, mutta kuitenkin samanhenkisiä kuin hotellin aikaisemmista huoneista, joten suunnittelijalle annettiin vapaat kädet suunnittelun suhteen.

− Ihmiset hakevat tänä päivänä luksusta arjen keskelle, joten nyt voimme entistä paremmin vastata tähän kysyntään. Uudet huoneet palvelevat myös kanta-asiakkaidemme tarpeita paremmin, koska nyt meillä on enemmän vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia huoneluokan korottamiselle. Laajennusta ja hotellin 7-vuotista taivalta juhlistetaan huomioiden asiakkaita mukavilla yllätyksillä, lupaa Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö Linda Rastela.

Laajennuksen jälkeen Solo Sokos Hotel Paviljongissa on 210 huonetta ja Original Sokos Hotel Alexandrassa 239 huonetta. Original Sokos Hotel Alexandran uudistus valmistui vuonna 2017. Yhteensä Keskimaan hotellien huoneiden lukumäärä on 449.

Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennuksen kokonaisinvestointi oli noin viisi miljoonaa euroa. Laajennushankkeen urakasta vastasi rakennusliike NCC.

Osuuskauppa Keskimaa, hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen, 010 785 1006
Osuuskauppa Keskimaa, Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö Linda Rastela, 010 785 1105

Ympärivuotisessa käytössä oleva Veranta-terassi saatiin käyttöön jo marraskuussa 2018.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista1.3.2021 15:23:01 EETTiedote

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.