Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennus on valmistunut

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljongin elokuussa 2018 aloitettu laajennus on valmistunut. Jyväskyläläisen hotellin 40 uutta huonetta saadaan käyttöön perjantaina 14.6.2019 alkaen. Uusia huoneita valmistui kolmeen eri huoneluokkaan: Solo Up, Supreme ja kaksi 100-neliöistä kahden kerroksen sviittiä. Skandinaavisten huoneiden suunnittelusta on vastannut sisustusarkkitehti Joanna Laajisto. Laajennushankkeen kokonaisurakan toteuttajana toimi rakennusliike NCC.

Kaikki laajennusosan huoneet edustavat skandinaavista, aikaa kestävää ja modernia luksusta. Huoneiden sisustuksessa on käytetty laadukkaita materiaaleja ja sävymaailmassa hillittyjä värejä. Lattiat ovat suomalaista parkettia ja huonekalut tummaa puuta sekä mustanharmaata graniittia. Tekstiileissä korostuvat luonnonmateriaalit, kuten pellava ja villa.

Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennushanke aloitettiin elokuussa 2018. Laajennushanke sisälsi ympärivuotisen Veranta-terassin rakentamisen ja hotellin laajennuksen. Veranta valmistui käyttöön marraskuussa 2018 ja hotellin laajennustyöt valmistuivat suunnitelmien mukaisesti 31.5.2019. Uudet 40 huonetta saadaan asiakkaiden käyttöön 14.6.2019 alkaen, kaksi viikkoa ennakoitua aikaisemmin. Uusia huoneita valmistui kolmeen eri huoneluokkaan: Solo Up, Supreme sekä kaksi ainutlaatuista 100-neliöistä saunallista kahden kerroksen sviittiä, joiden kattoterasseilta avautuu upeat Jyväskylän kaupunki- ja järvinäkymät. Hotellin laajennusmahdollisuus oli huomioitu jo hotellia suunniteltaessa ja rakentaessa, joten hanke pystyttiin toteuttamaan niin, ettei siitä aiheutunut häiriöitä hotellin majoitus- tai ravintolatoimintaan.

− Hotelli-investointeja ja laajennuspäätöksiä tehdään vuosikymmeniksi eteenpäin, kestämään aikaa. Haluamme omalla panostuksellamme olla mukana edistämässä Jyväskylän kaupungin matkailun elinvoimaisuutta sekä vahvistamassa Jyväskylän asemaa yhtenä Suomen suosituimpana messu- ja kongressikaupunkina. Ajankohta laajennuksen toteuttamiseen oli erityisen hyvä juuri nyt, kun Jyväskylän majoitusmarkkinat ovat olleet positiivisessa nosteessa, kertoo Osuuskauppa Keskimaan Sokos Hotellien hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen.

Solo Sokos Hotel Paviljongin uudet huoneet edustavat skandinaavista tyyliä, joiden suunnittelussa on huomioitu erityisesti kestävyys, luonnollisuus ja ekologisuus. Huoneiden sisustuksesta on vastannut vuoden 2018 sisustusarkkitehdiksi valittu Joanna Laajisto. Hotellin muiden tilojen ja huoneiden suunnittelu on edesmenneen Kaisa Blomstedtin käsialaa. Uusista huoneista haluttiin tehdä erilaisia, mutta kuitenkin samanhenkisiä kuin hotellin aikaisemmista huoneista, joten suunnittelijalle annettiin vapaat kädet suunnittelun suhteen.

− Ihmiset hakevat tänä päivänä luksusta arjen keskelle, joten nyt voimme entistä paremmin vastata tähän kysyntään. Uudet huoneet palvelevat myös kanta-asiakkaidemme tarpeita paremmin, koska nyt meillä on enemmän vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia huoneluokan korottamiselle. Laajennusta ja hotellin 7-vuotista taivalta juhlistetaan huomioiden asiakkaita mukavilla yllätyksillä, lupaa Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö Linda Rastela.

Laajennuksen jälkeen Solo Sokos Hotel Paviljongissa on 210 huonetta ja Original Sokos Hotel Alexandrassa 239 huonetta. Original Sokos Hotel Alexandran uudistus valmistui vuonna 2017. Yhteensä Keskimaan hotellien huoneiden lukumäärä on 449.

Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennuksen kokonaisinvestointi oli noin viisi miljoonaa euroa. Laajennushankkeen urakasta vastasi rakennusliike NCC.

Osuuskauppa Keskimaa, hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen, 010 785 1006
Osuuskauppa Keskimaa, Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellipäällikkö Linda Rastela, 010 785 1105

Ympärivuotisessa käytössä oleva Veranta-terassi saatiin käyttöön jo marraskuussa 2018.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.