Sovellus toimii jälleen - HSL pahoittelee aiempaa häiriötä

Sovellus toimii jälleen - HSL pahoittelee aiempaa laajaa häiriötä sovelluksessa

Torstaina alkuiltapäivästä vikaantunut HSL-sovellus on saatu palautettua toimintaan perjantaina noin klo 18 aikaan. Sovelluksen toiminta on perjantai-iltapäivän aikana siirretty kokonaan uuteen palvelinympäristöön ja tämän pitäisi varmistaa sovelluksen toiminta.

Sovelluksen tämänpäiväisen häiriön lisäksi HSL selvittää parhaillaan, mistä sovellusta viimeisen kuukauden aikana vaivanneet ongelmat johtuvat. Tavoitteena on, että sovelluksen toiminta palaisi aiemmalle, hyvin luotettavalle tasolleen mahdollisimman pian. HSL tiedottaa sovellukseen liittyvistä toimenpiteistä tarkemmin ensi viikon aikana.

Katevaraukset korttimaksetuista lipuista, joita ei ole saatu toimitettua häiriön aikana, purkautuvat kahden tunnin kuluttua. Mobiilimaksetut liput hyvitetään normaalisti noin 2-3 päivän kuluessa.

Jos asiakkaalla on ollut HSL-sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, jota hän ei ole voinut käyttää sovelluksen toimintahäiriön vuoksi, hänelle hyvitetään kertalippu, jonka hän on mahdollisesti joutunut ostamaan. Kertalipusta hyvitystä saadakseen täytyy asioida HSL:n palvelupisteessä Rautatientorilla, Itäkeskuksessa tai Itä-Pasilassa. Palvelupisteeseen pitää ottaa mukaan puhelin, jossa HSL-sovellus ja kausilippu ovat, sekä ostettu kertalippu.

HSL Viestintä: 040 163 2818

Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on noin 400 työntekijää. Vuonna 2023 HSL:n toimintakulut olivat 830 miljoonaa euroa ja toimintatuotot 876 miljoonaa euroa. HSL:n liikennevälineiden kyytiin noustiin vuoden 2023 aikana 344 miljoonaa kertaa, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.
Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Uuden kaupunkipyöräpalvelun valmistelu on nyt käynnissä15.3.2024 08:13:45 EET | Tiedote

Uuden, seudullisen kaupunkipyöräpalvelun valmistelu etenee. HSL ja kunnat tavoittelevat vuodelle 2026 seudun yhteistä kaupunkipyöräpalvelua, jossa asiakkaat voivat käyttää kaupunkipyöriä kuntarajoista riippumatta. Uuden palvelun potentiaalia ja ominaisuuksia selvitetään parhaillaan yhdessä 11 kunnan kanssa. Helsingin, Espoon ja Vantaan nykyisten kaupunkipyörien sopimuskaudet ovat päättymässä vuonna 2025.