Sponsor Capital ja Plastirollin johto ovat myyneet Plastiroll Oy:n Walki Groupille

Sponsor Capital ja Plastirollin avainhenkilöt ovat 22.5.2019 toteutetulla kaupalla myyneet koko Plastiroll Oy:n osakekannan Walki Group Oy:lle.

Plastiroll on suomalainen, ekologisia pakkausmateriaaleja valmistava yritys ja yksi Euroopan merkittävimmistä biohajoavien pakkauskalvojen ja pussien valmistajista. Yrityksellä on yli 20 vuoden kokemus kompostoitavien materiaalien kehittämisestä ja valmistamisesta. Plastirollin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Bioska ja Hauska. Lisäksi Plastiroll valmistaa ekstruusiopäällystettyjä sekä kompostoituvia paperi- ja kartonkipohjaisia pakkausmateriaaleja.

”Nyt tehty yrityskauppa luo Plastirollille erinomaiset edellytykset jatkaa kasvua ja vahvistaa ydinliiketoimintoja. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhömme Plastirollin ja sen erinomaisen johdon kanssa. Olemme vakuuttuneita, että uudella omistajalla, Walkilla, on parhaat mahdollisuudet tukea Plastirollin tulevaa kasvua ja menestystä”, kertoo Sponsor Capitalin toimitusjohtaja Juhani Kalliovaara.

Plastirollin toimitusjohtaja Kari Laukkanen on tyytyväinen kauppoihin, ja uskoo molempien osapuolten hyötyvän yhtä lailla. “Walkin myötä Plastirollista tulee osa merkittävää, kansainvälistä pakkausmateriaaliyritystä. Tämä mahdollistaa entistä suuremman kansainvälisen kasvun.”

“Kaupan myötä ekologisten pakkausmateriaalien tarjontamme laajenee merkittävästi. Tämä koskee niin biohajoavia pakkauskalvoja ja pusseja kuin kierrätettäviä kuitupohjaisia pakkausmateriaalejakin”, kertoo Walkin toimitusjohtaja ja johtoryhmän puheenjohtaja Leif Frilund.

Leif Frilund toivottaa Plastirollin noin 90 työntekijää lämpimästi tervetulleiksi. “Odotamme innokkaasti monikansallisen organisaatiomme täydentymistä näillä uusilla osaajilla.”

Plastirollilla on kaksi tuotantolaitosta Ylöjärvellä Tampereen lähellä. Yrityksen liikevaihto on noin 31 miljoonaa euroa.

Leif Frilund, CEO Walki, p. +358 40 585 2134

Kari Laukkanen, CEO Plastiroll, p. +358 40 734 0860

Juhani Kalliovaara, CEO Sponsor Capital, p. +358 40 5880100

Sponsor lyhyesti

Sponsor Capital on vuonna 1997 perustettu suomalainen pääomasijoittaja. Sponsor Capital hallinnoi 375 miljoonan euron pääomasijoitusrahastoja. Toimintansa aika Sponsor Capital on sijoittanut 31 suomalaiseen yritykseen. Sponsor Capital toimii vastuullisesti, pitkäjänteisesti, tulosorientoituneesti ja aina uskoen yrittäjähengen tärkeyteen. Suuret suomalaiset instituutiot sijoittavat pääomiaan Sponsor Capitalin kautta.

Plastiroll lyhyesti

Plastiroll, perustettu 1983, kehittää ja myy biohajoavia ja kompostoituvia materiaaleja pakkausteollisuuden sovelluksiin. Liikevaihto viime vuonna oli noin 31 miljoonaa euroa, josta viennin osuus noin 40%. Yritys työllistää noin 90 henkilöä.

Walki lyhyesti

Walki-konserni on johtava teknisten laminaattien ja suojapakkausmateriaalien valmistaja, joka on erikoistunut kuitupohjaisten, älykkäiden monikerroslaminaattituotteiden toimittamiseen useisiin käyttökohteisiin energiaa säästävistä rakennuspinnoitteista pakkausten sulkuratkaisuihin. Walkilla on tuotantoa Suomessa, Saksassa, Alankomaissa, Puolassa, Isossa-Britanniassa, Venäjällä ja Kiinassa ja yrityksellä on yhteensä noin 950 työntekijää. Konsernin liikevaihto oli 317 miljoonaa euroa vuonna 2018.