Sponsor Capital tukemaan Herrmansin kehitystä

13.12.2018 kello 15.00. Sponsor Capitalista tulee Herrmansin enemmistöomistaja. Järjestelyllä pyritään tukemaan yhtiön tulevaisuuden kasvua ja toiminnan kehitystä. Tavoitteena on edelleen kehittää yhtiön markkina-asemaa ja kilpailuetuja.

Herrmans on johtava vaativaan käyttöön tarkoitettujen koneiden valaistusratkaisujen sekä polkupyörän komponenttien toimittaja, jonka pääkonttori sijaitseen Pietarsaaressa. Liiketoimintaa yhtiöllä on globaalisti. Nordic Lights® liiketoiminta-alue keskittyy vaativaan käyttöön tarkoitettujen koneiden työ- sekä ajovalojen suunnitteluun, valmistamiseen ja myymiseen globaalisti. Herrmans® brändillä toimiva polkupyörän komponentteihin ja valoihin keskittyvä liiketoiminta-alue kehittää, valmistaa ja myy komponetteja pääsääntöisesti Euroopan markkinoille.

Joulukuussa 2018 tehdyn sopimuksen mukaisesti Sponsor Capitalista tulee Herrmansin uusi enemmistöomistaja vuoden loppuun mennessä. Yhtiön nykyiset omistajat jatkavat vähemmistöomistajina. Lisäksi yhtiön toimitusjohtaja Tom Nordström johtoryhmineen sekä Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo tulevat järjestelyssä Herrmansin uusiksi omistajiksi.

"Herrmans on yksi maailman johtavista toimijoista omilla toimialoillaan ja yhtiöllä on hyvät tulevaisuuden kasvunäkymät. Olemme tyytyväisiä saadessamme Sponsor Capitalista uuden enemmistöomistajan tukemaan kasvusuunnitelmiemme läpiviemistä ja liiketoiminnan jatkokehittämistä", toteaa Tom Nordström, Herrmansin toimitusjohtaja,

"Me, yhtiön nykyomistajat, olemme erittäin ylpeitä Herrmansin kehityksestä vuoden 2002 omistusjärjestelyn jälkeen. Yhtiötä kohtaan on läpi vuosien osoitettu globaalisti mielenkiintoa eri ostajatahojen toimesta. Sponsor tarjoaa yhtiölle osaamista liiketoiminnan kasvusuunnitelmien toteuttamiseen ja on meille oikea kumppani", toteaa Caj-Anders Skog, Herrmansin hallituksen puheenjohtaja.

"Kahdella mielenkiintoisella liiketoiminta-alueella toimiva Herrmans on ollut menestystarina. Menestyksen ovat mahdollistaneet erinomaisen taitava ja sitoutunut johto ja henkilöstö. Odotamme innolla pääsevämme mukaan osaksi Herrmansin tulevaisuuden kehitystarinaa", toteaa Thomas Sandvall, Sponsor Capitalin osakas.

Lisätietoja:

Tom Nordström

Caj-Anders Skog

Thomas Sandvall

Sami Heikkilä

Herrmans Group suunnittelee, valmistaa ja myy valaistusratkaisuja vaativaan käyttöön tarkoitettuihin koneisiin ja polkupyörän komponentteja. Yhtiöllä on vahvat perinteet tuotteiden valmistuksesta ja myymisestä vuodesta 1959 lähtien. Tuotteita myydään globaalisti OEM-asiakkaille ja jälkimarkkinoille. Liikevaihto vuonna 2018 on noin 57 miljoonaa euroa ja Yhtiö työllistää noin 270 henkilöä.

Sponsor Capital on vuonna 1997 perustettu suomalainen pääomasijoittaja. Sponsor Capital hallinnoi 375 miljoonan euron pääomasijoitusrahastoja. Toimintansa aika Sponsor capital on sijoittanut 30 suomalaiseen yritykseen. Sponsor Capital toimii vastuullisesti, pitkäjänteisesti, tulosorientoituneesti ja aina uskoen yrittäjähengen tärkeyteen. Suuret suomalaiset instituutiot sijoittavat pääomiaan Sponsor Capitalin kautta. www.sponsor.fi