SSO jakaa jouluapuna Venner-ruokalaatikoita paikallisille vähävaraisille lapsiperheille

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO toteutti syksyllä 2021 ensimmäistä kertaa yhteistyössä ruokapalvelu Vennerin kanssa hyväntekeväisyyskampanjan, joka saavutti asiakasomistajien keskuudessa valtavan suosion ja paikallisille perheille jaettiin raaka-aineet noin 5000 terveelliseen ateria-annokseen. Niinpä SSO päätti uusia kampanjan jo jouluksi ja lahjoittaa nyt vähävaraisille perheille jouluruokaa 10 000 euron arvosta.

”Testasimme syksyllä uutta konseptia, jossa halusimme ottaa myös asiakasomistajamme mukaan jakamaan hyvää. Asiakasomistajat saivat aktivoida S-mobiilissa lahjoituksen, ja SSO maksoi asiakkaan puolesta terveelliseen ruoka-annokseen sekä kokkailuhetkeen tarvittavat ruoka-aineet sekä ohjeet. Perhe saa käytännössä Venner-ruokalaatikon, joka sisältää kaikki tarvittavat ainekset viikon ravitseviin pääaterioihin 4–6-henkiselle perheelle, välipaloja ja hedelmiä, helpot ruokaohjeet sekä Sana-solin D-vitamiinivalmisteen”, kertoo SSO:n asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen.

”Syksyn kampanjan innoittamana tiesimme olevamme oikealla polulla. Haluamme vastata asiakasomistajiemme toiveisiin ja tehdä yhdessä hyvää. Lahjoitamme yli sata Venner-ruokalaatikkoa paikallisille vähävaraisille perheille”, jatkaa Karppinen.

Perheet, jotka syyslomaviikolla 2021 saivat Venner-ruokalaatikot, antoivat todella positiivista palautetta: ”Venner-ruokalaatikko on paras ruoka-apu, mitä ollaan koskaan saatu” ja ”Kerrankin kunnollisia raaka-aineita ja oikeaa ruokaa mistä riittää pitkälle. Aivan mieletön apu ja helpotus.” Vennerin keräämien tilastojen mukaan Venner-ruokalaatikon saaneista perheistä jopa 65 % kokkaakin laatikon käytettyään kasvisruokaa viikoittain ja jopa 79 % syö oman kokemuksen mukaan terveellisemmin kuin ennen.

”Osuuskaupan tuotot palautetaan aina paikallisille, kotiseudun ja ihmisten hyväksi. Käytännössä siis jokainen ostos omasta osuuskaupasta palautuu paikallisen elinvoimaisuuden kehittämiseen. Missiomme mukaisesti haluamme tehdä kotiseudustamme parempaa paikkaa elää ja Venner-yhteistyö oli yksi käytännön teko sen edistämiseksi,” kertoo Karppinen.

Venner-ruokalaatikot toimitetaan perheille jouluksi yhteistyössä diakoniatyön kanssa.

Lisää syksyn kampanjasta voit lukea täältä.

SSO, asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen, puh. 044 7705 365

Venner, Emilia Järvinen, puh. 050 560 6086

www.venner.fi

Opiskelijat mukana johtoryhmässä - Kauppakeskus Lohelle kunniamaininta Vuoden kauppakeskusteko -kilpailussa4.11.2021 17:17:21 EET | Tiedote