SSO lahjoittaa jouluksi terveellistä ruokaa vähävaraisille perheille jopa 10 000 euron arvosta

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO ja ruokakasvatusyritys Venner toteuttavat kolmatta kertaa hyväntekeväisyyskampanjan, jossa vähävaraisille perheille jaetaan terveellisiä raaka-aineita sisältäviä Venner-ruokalaatikoita.

”Elinkustannusten nousu haastaa monia, joten ruokalahja on mitä ajankohtaisin lahja tänä jouluna. Siksi halusimme auttaa ja haastamme myös asiakasomistajamme mukaan hyväntekeväisyyskampanjaan. Vastaava lahjoitushaaste toteutettiin asiakasomistajille syksyllä 2021, jolloin se aktivoi yli 5000 asiakasomistajaa tekemään lahjoituksen S-mobiili-sovelluksessa ja lahjoittamaan ruoka-annoksen hyvän asian puolesta”, iloitsee asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen.

Lunastamalla S-mobiili-sovelluksessa ”Lahjoita ruoka-annos” etukupongin 28.11.–11.12. asiakasomistaja voi aktivoida lahjoituksen, jonka SSO maksaa asiakasomistajan puolesta. SSO lahjoittaa kampanjan avulla ateria-annoksia vähävaraisille perheille enintään 10 000 euron arvosta, joka tarkoittaa jopa 5000 ateria-annosta.

”Tavoitteemme on jakaa jouluksi sata Venner-ruokalaatikkoa paikallisille vähävaraisille perheille, eli raaka-aineet 5000 terveelliseen ateria-annokseen. Vähävaraisille perheille toimitettava Venner-ruokalaatikko on sekä kasvisruokakasvatusta että ravitsevaa ruoka-apua. Vaikuttava ja palkittu konsepti perustuu aktiivisen toiminnallisen oppimisen malliin. Apua tarvitsevat perheet löytyvät alueen kuntien sosiaalitoimen kautta, jotka kohdentavat Venner-laatikot kaikkein eniten apua tarvitseville. Venner-ruokalaatikot toimitetaan perheille jouluksi yhteistyössä diakoniatyön kanssa”, kertoo Karppinen.

Perheet saavat ruoka-aineiden mukana ohjeet reseptivihkona ja -videoina, ja pääsevät näin kokkaamaan kotona yhdessä ja oppimaan uutta perheen kesken. Reseptit ovat helppoja, nopeita ja maistuvia, ja ne on koostettu edullisista ja terveellisistä kasvisraaka-aineista. Perheille tarjotaan siis uutta kokemusta monipuolistaa ruokavaliota ja valmistaa kestävän kehityksen kasvisruokaa edullisesti, ja näin lisätä mahdollisuuksia perheen yhdessä toimimiseen.

Kampanja tukee myös S-ryhmän uutta vastuullisuusohjelmaa, joka asettaa tavoitteeksi kasvisten ja kasvispohjaisten ruokien määrän nostamisen 65 prosenttiin kaikesta myydystä ruoasta.

Kampanja käytännössä:

1. Asiakkaalle maksuttoman lahjoituksen voi tehdä S-mobiilissa 28.11.-11.12.2022.
  2. Avaa S-mobiili puhelimestasi ja valitse Oma kauppa -osio > Edut ja vinkit > Näytä kaikki
  3. Etsi etulistauksesta ’Lahjoita ruoka-annos’ -kuponki tai hae toimipaikkahausta oma SSO:n lähikauppasi.
  4. Avaa kuponki, napsauta ’Näytä kassalla’ – painiketta, sitten ’Lunasta kuponki’
  5. SSO lahjoittaa lunastettujen kuponkien määrän suhteessa Venner-ruokalaatikoita vähävaraisille perheille jopa 10 000 euron arvosta (enintään 5000 ateria-annosta).

sso.fi/lahjoita

SSO, asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen, puh. 044 7705 365

Venner, Emilia Järvinen, puh. 050 560 6086

SSO:n kesädeitti-tapahtumissa haastatellaan alaikäiset kesätyönhakijat26.1.2023 15:30:00 EET | Tiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO järjestää helmi-maaliskuun aikana Kesädeitti-tapahtumia Salossa, Nummelassa ja Lohjalla. Kesädeiteille kutsutaan kaikki 15–17-vuotiaat SSO:sta kesätöitä hakeneet nuoret, joista jokainen pikahaastatellaan tapahtumassa. Kutsu Kesädeiteille lähetetään sähköpostitse. Kaikki SSO:lle hakuaikana hakeneet kesätyönhakijat haastatellaan: alaikäiset S-kesishakijat Kesädeitti-tapahtumissa ja täysi-ikäiset kesätyöhakijat erillisissä videohaastatteluissa.

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n ensimmäinen ABC-latausasema avattu ABC Piihoviin12.1.2023 12:41:59 EET | Tiedote

S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen alkoi keväällä 2021, ja vuoden 2022 lopussa se on jo yli 200 latausaseman laajuinen. SSO:n alueella on nyt avattu ensimmäinen latausasema ABC Piihoviin. Nyt ABC-latauksen koko asiointi hoituu ABC-mobiililla. Perjantaina 20.1.2023 ABC Piihovilla luvassa tutustumista sähköautoiluun ja ABC lataukseen alan asiantuntijoiden johdolla.

SSO:n Kannustajat -ohjelma saa jatkoa – juhlavuoden kunniaksi jaossa 60 000 € tukipotti28.12.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO käynnisti kesällä 2022 uuden Kannustajat -ohjelman, jonka kautta jaettiin 15 000 euroa sponsorointitukea paikallisille yhdistyksille. Ensimmäistä kertaa järjestettyyn ohjelmaan ilmoittautui mukaan 51 paikallista yhdistystä, joista SSO:n asiakasomistajien avulla valittiin 18 yhdistystä, jotka pääsevät saamillaan tukisummilla toteuttamaan pieniä hyviä tekoja omissa yhteisöissään. Ohjelmasta saatujen hyvien kokemusten perusteella, ohjelma saa jatkoa myös tulevana vuonna.