SSO myy rauta- ja maatalouskaupan toiminnot liiketoimintakaupalla

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on päättänyt kahdella eri liiketoimintakaupalla myydä maatalouskaupan liiketoiminnot Hankkija Oy:lle ja rautakaupan toiminnot RTV-Yhtymä Oy:lle. Maatalouskoneiden ja varaosien myynnille etsitään vielä jatkajaa.

SSO on tehnyt maatalous- ja viljakauppaa mm. Vihdin Nummelassa.

Tällä viikolla on allekirjoitettu kaksi erillistä sopimusta SSO Rauta-Maatalous Oy:n liiketoimintojen myynnistä. Maatalous- ja viljakaupan liiketoiminnat myydään Hankkija Oy:lle ja rautakaupan liiketoiminnot RTV-Yhtymä Oy:lle. Maatalous- ja viljakauppaa SSO on tehnyt Salossa, Somerolla, Perniössä, Kemiönsaarella ja Vihdin Nummelassa. Rautakauppaa on tehty näistä kolmella viimeksi mainitulla paikkakunnalla.

Myytävien toimialojen liiketoiminta jatkuu näillä paikkakunnilla uusien omistajien toimesta, ja henkilökunta jatkaa kaupan jälkeen uuden työnantajan palveluksessa vanhoina työntekijöinä. Myös kone- ja varaosakaupan osalta SSO:lla on toive löytää jatkaja liiketoimintakaupan myötä, mutta valmistautuu samalla myös suunnittelemaan toimintojen lakkauttamista ja aloittaa tämän johdosta kone- ja varaosakauppaa koskevat yhteistoimintaneuvottelut.

”Toimialasta luopuminen oli SSO:lle iso ja vaikea päätös, joka kuitenkin nähtiin kaikkien kannalta parhaana ratkaisuna. Hankkija ja RTV suurina alojensa vahvoina toimijoina vahvistavat osaamisellaan alan toimintaa SSO:n toimialueella”, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

”Rauta- ja maatalouskaupan liiketoimintojen myynnin jälkeen SSO pystyy entistä paremmin keskittymään ydinliiketoimintaansa eli palvelemaan asiakasomistajiaan sekä suuntaamaan investoinnit ja kehittämisresurssit nykyisten toimialojen kilpailukyvyn ja palvelutason parantamiseen. Rauta-maatalouskaupasta luopumisen jälkeen Prismoistamme Halikossa, Lohjalla ja Nummelassa löytyy vielä kattava valikoima, erityisesti kuluttajakauppaan soveltuvia sisustus- ja pienrautatuotteita kodin pintaremontteihin. Samoin puutarhakauppa jatkuu kesäisin Prisma Halikon kesäpihalla sekä pienimuotoisesti myös useiden S-marketien ja Sale-myymälöiden pihoilla. Myös lämmitysöljyn myynti asiakasomistajille jatkuu”, jatkaa Finér.

”Vaikka SSO:n maatalous- ja rautakauppojen liiketoiminnan kannattavuus on parantunut viime vuosina, kokonaismarkkinoiden pieneneminen on heikentänyt edellytyksiä näiden liiketoimintojen jatkamiseksi. Tehtyjen kauppojen osalta voidaan olla tyytyväisiä, että liiketoiminnoille löytyi jatkaja ja työntekijöille uusi työpaikka”, toteaa SSO Rauta-Maatalous Oy:n toimitusjohtaja Vesa Tyykilä

Maatalous- ja viljakaupan myynti edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää ja toteutuu vasta tämän käsittelyn jälkeen, oletettavasti loppuvuoden aikana. Rautakauppojen liiketoiminnat siirtyvät RTV-Yhtymä Oy:lle 1.7.2020 alkaen. Yritys jatkaa nykyisissä SSO:n kiinteistöissä vuokralaisena.

”Kiitän lämpimästi SSO Rauta-Maatalous Oy:n henkilökuntaa, hallintoa, yhteistyökumppaneita ja asiakasomistajia rauta- ja maatalouskaupan yhteisistä vuosista”, kiittää Finér.

Lisätietoja:
Suur-Seudun Osuuskauppa SSO, toimitusjohtaja Tapio Finér, 040 540 2006
SSO Rauta-Maatalous Oy, toimitusjohtaja Vesa Tyykilä, 044 7705 271

SSO on tehnyt maatalous- ja viljakauppaa mm. Vihdin Nummelassa.

SSO palasi uuden mission myötä juurilleen – ”tehdään yhdessä parempi paikka elää”21.9.2020 14:32:27 EESTTiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO palaa juurilleen uudistaessaan strategisen perustehtävän eli mission, joka on nyt ”tehdään yhdessä parempi paikka elää”. Uutta missiota toteutetaan nykyaikaisin keinoin uutta tekniikkaa ja innovaatioita hyödyntäen. SSO:n juuret ulottuvat vuoteen 1903, kun paikalliset maanviljelijät toivat omat tuotteensa paikalliseen osuuskauppaan myyntiin ja samalla tulivat perustaneeksi osuuskaupan. Juurille palaaminen tarkoittaakin ennen kaikkea yhdessä tekemistä - yhteistyötä asiakkaiden ja henkilökunnan sekä paikallisten toimijoiden kanssa. Se tarkoittaa myös ympäristön huomioimista enemmän kuin koskaan. ”Mission ytimessä on ajatus siitä, että osuuskaupan toiminnassa tärkeintä on asiakkaan saama paras mahdollinen hyöty - ei niinkään aina maksimaalinen tulos. Paikallisena toimijana haluamme vahvasti olla mukana voimistamassa alueen elinvoimaa, jotta kilpailukykyiset palvelut pysyvät alueella myös tulevaisuudessa”, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

SSO:n ravintola Antonio ja kahvila Figaro kauppakeskus Plazassa avattiin täysin uudistuneina17.9.2020 13:58:38 EESTTiedote

Kun Antonio saapui Suomeen reilu parikymmentä vuotta sitten, kirjattiin uusi menu SSO:n ravintolahistoriaan. Antonio syntyi palosta luoda jotain uutta ja erilaista siihen maailmaan. Meksikolainen ruokakulttuuri ja sen lämminhenkisyys kiehtoi suomalaisia, ja näin Salon Seudun Osuuskauppa perusti oman pienen ”casan” Plazan kauppakeskukseen. Antonio on jakanut suomalais-meksikolaista ravintolan ilosanomaa vuodesta 1992. Vuosien saatossa Antonio löysi paikkansa paikallisten ja matkailijoiden sydämissä. Antonio oli remontissa kesäkuun alusta lähtien. Tänä aikana kaivettiin lattiat ylös, kaadettiin seiniä ja rakennettiin uusia. Remontille oli tilausta jo pelkästään ilmeen päivittämisen takia. Baaritiski on kutsuvasti keskeisellä paikalla ravintolasalia. Keskeisyydessä tärkeintä on ollut asiakkaan tavoitettavuus ja idea siitä, että haluamme olla keskellä elämää, lähellä ja avoin kaikille. Samalla uudistui kauppakeskuksen keskeinen kahvila Figaro. Istuinalueiden suunnittelussa haluttiin rakent