SSO suunnittelee Vihdin Nummelaan uuden konseptin mukaista Hyvän mielen Salea

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on 5.3.2021 allekirjoitetun kauppakirjan myötä ostanut entisen Nummelan Nesteen tontin sekä sen vieressä sijaitsevan kulmatontin Vihdintien varresta. Paikalle suunnitellaan uuden konseptin mukaista Hyvän mielen kauppaa - Salea, joka toimii paikallisesti osuvalla palvelutarjonnallaan nopeana ostospaikkana.

”SSO on kehittyvä osuuskauppa ja uusien kauppapaikkojen etsiminen sekä tulevan liiketoiminnan suunnittelu on työtä, jolla haluamme varmistaa asiakaslähtöisen palvelun myös tulevaisuudessa. Edellisvuonna uudistettu ja laajennettu Nummelan Prisma on kehittynyt hyvin. Koska meillä ei keskustan alueella ole tällä hetkellä yhtään lähimyymälää, haluamme uuden yksikön myötä tarjota lisää laadukkaita nopean asioinnin mahdollisuuksia ja täydentää palvelutarjontaa”, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

Uuden liikepaikan tontti on yhteensä 4122 neliön kokoinen ja rakennusalaksi on suunniteltu 1178 kerrosneliömetriä. Suunnittelussa oleva kauppa kunnioittaa kaikissa elinkaarensa vaiheissa luontoa ja Salesta suunnitellaan lähtökohtaisesti energiaomavaraista sekä hiilineutraalia. Neutraliuteen päästään energiatehokkuusratkaisuilla. Rakentamisen aikana työmaan jätteet minimoidaan ja materiaalivalinnat tehdään huolella ja mahdolliset rakentamisen aikaiset päästöt kompensoidaan. Myös ympäröivä luonto huomioidaan tekemällä kartoitus, jolla selvitetään rakentamisen vaikutukset lähialueella ja samalla arvioidaan toimenpiteet mahdollisten luontohaittojen minimoimiseksi.

”SSO:ssa on päästy hyviin tuloksiin, kun energiatehokkuutta on jo vuosia jatkuvasti parannettu. Kylmälaitteissa hyödynnetään luontoystävällisiä CO2- kylmälaitoksia, lauhdelämpö hyödynnetään kiinteistön lämmittämisessä ja kylmälaitteissa käytetään ovellisia ratkaisuja sekä led-valaistusta. Edellä mainittujen lisäksi aurinkosähkö ja lämmönkeräimet sekä muiden lämmönlähteiden hyödyntäminen tekevät kaupasta hiilineutraalin. Tärkeää on tietysti myös se, että käytämme ainoastaan puhdasta uusiutuvaa energiaa”, luettelee SSO:n liikepaikkapäällikkö Mika Tolppola.

Viimeisimmän konseptiuudistuksen mukaisen ekologisen Salen rakennussuunnitelmat aikatauluineen tarkentuvat tämän vuoden aikana.

SSO:n liikepaikkapäällikkö Mika Tolppola, p. 050 466 8252
SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér, p. 040 540 2006

Opiskelijat mukana johtoryhmässä - Kauppakeskus Lohelle kunniamaininta Vuoden kauppakeskusteko -kilpailussa4.11.2021 17:17:21 EET | Tiedote

Lohjalla sijaitsevalle Kauppakeskus Lohelle on tänään myönnetty kunniamaininta Vuoden kauppakeskusteko –kilpailussa. Kunniamaininta myönnettiin Laurea-ammattikorkeakoulun kanssa käynnistetystä yhteistyöstä, jossa Laurean opiskelijat ovat mukana Kauppakeskus Lohen johtoryhmässä. Laurea-ammattikorkeakoulun Lohjan kampus sijaitsee vuonna 2019 avautuneen Kauppakeskus Lohen tiloissa. Kauppakeskus Lohen omistava Suur-Seudun Osuuskauppa SSO ja Laurea ovat tehneet avainkumppaneina tiivistä yhteistyötä, josta kauppakeskuksen johtoryhmä on yksi konkreettinen esimerkki. Opiskelijoille aitoa kokemusta työelämästä Vuodesta 2020 lähtien on SSO valinnut kauppakeskuksen johtoryhmään hakemusten ja haastatteluiden perusteella joukon Laurean opiskelijoita. Johtoryhmän tavoitteena on kehittää kauppakeskuksen toimintaa, ja johtoryhmätyöskentelyn myötä opiskelijat suorittavat samalla projektijohtamisen opintojakson. Kunniamaininnan perusteluissa kiitosta saivat osallistaminen sekä se, että opiskelijat saava

Kauppakeskus Lohen Antoniossa käyttöön uusi kätevä tilausmalli24.9.2021 15:59:17 EEST | Tiedote

SSO:n Antoniossa Lohjalla helpotetaan asiakkaiden arkea, kun lauantaina 25.9. alkaen otetaan käyttöön näppärä EasyOrder-tilausmalli. Uusi malli antaa asiakkaan tarkastella, tilata sekä maksaa ostokset helposti puhelimella. EasyOrderin QR-koodeihin perustuva kontaktiton tilauskanava mahdollistaa turvallisen sekä tehokkaan tilaamisen pöytään. Skannaamalla paikan päällä Lohjan Antonion ravintoloissa pöydässä olevan QR-koodin, asiakas pääsee ravintolan menu-sivulle, josta tilaus voidaan tehdä ja maksaa helposti vain muutamalla klikkauksella. Sivuston käyttö ei tarvitse erillisen apin latausta tai rekisteröitymistä. Asiakkaan maksettua tilaus siirtyy järjestelmässä ravintolan näkyvyyteen, josta tilaus toimitetaan edelleen keittiöön. Tilaus onnistuu niin ikään myös nettisivulla tilauksesta ruuan noutoon asti. ”Haluamme palvella asiakkaita monikanavaisesti ja EazyOrder on toivottu lisäpalvelu. Tarkoitus on helpottaa ja tarvittaessa nopeuttaa asiakkaan tilauksen tekemistä. Palvelu tapahtuu ede

Pidä huolta -kampanja kerää rahaa nuorten mielenterveystyöhön – SSO:lta ja Lähitapiola Etelältä yhteensä 20 000 euron lahjoitus22.9.2021 09:07:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös läntisellä Uudellamaalla ja Salon seutukunnalla. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. SSO yhdessä LähiTapiola Etelän kanssa liittyy 20 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO aloitti 23.8. uuden hyväntekeväisyysyhteistyön, jonka myötä päätettiin jakaa yli sata Venner-ruokalaatikkoa paikallisille vähävaraisille perheille, eli raaka-aineet noin 5000 terveelliseen ateria-annokseen. Yhteistyö toteutettiin Vennerin ja SSO:n alueen kuntien kanssa läntisellä Uudellamaalla ja Salon seudulla.