SSO suunnittelee Vihdin Nummelaan uuden konseptin mukaista Hyvän mielen Salea

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on 5.3.2021 allekirjoitetun kauppakirjan myötä ostanut entisen Nummelan Nesteen tontin sekä sen vieressä sijaitsevan kulmatontin Vihdintien varresta. Paikalle suunnitellaan uuden konseptin mukaista Hyvän mielen kauppaa - Salea, joka toimii paikallisesti osuvalla palvelutarjonnallaan nopeana ostospaikkana.

”SSO on kehittyvä osuuskauppa ja uusien kauppapaikkojen etsiminen sekä tulevan liiketoiminnan suunnittelu on työtä, jolla haluamme varmistaa asiakaslähtöisen palvelun myös tulevaisuudessa. Edellisvuonna uudistettu ja laajennettu Nummelan Prisma on kehittynyt hyvin. Koska meillä ei keskustan alueella ole tällä hetkellä yhtään lähimyymälää, haluamme uuden yksikön myötä tarjota lisää laadukkaita nopean asioinnin mahdollisuuksia ja täydentää palvelutarjontaa”, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

Uuden liikepaikan tontti on yhteensä 4122 neliön kokoinen ja rakennusalaksi on suunniteltu 1178 kerrosneliömetriä. Suunnittelussa oleva kauppa kunnioittaa kaikissa elinkaarensa vaiheissa luontoa ja Salesta suunnitellaan lähtökohtaisesti energiaomavaraista sekä hiilineutraalia. Neutraliuteen päästään energiatehokkuusratkaisuilla. Rakentamisen aikana työmaan jätteet minimoidaan ja materiaalivalinnat tehdään huolella ja mahdolliset rakentamisen aikaiset päästöt kompensoidaan. Myös ympäröivä luonto huomioidaan tekemällä kartoitus, jolla selvitetään rakentamisen vaikutukset lähialueella ja samalla arvioidaan toimenpiteet mahdollisten luontohaittojen minimoimiseksi.

”SSO:ssa on päästy hyviin tuloksiin, kun energiatehokkuutta on jo vuosia jatkuvasti parannettu. Kylmälaitteissa hyödynnetään luontoystävällisiä CO2- kylmälaitoksia, lauhdelämpö hyödynnetään kiinteistön lämmittämisessä ja kylmälaitteissa käytetään ovellisia ratkaisuja sekä led-valaistusta. Edellä mainittujen lisäksi aurinkosähkö ja lämmönkeräimet sekä muiden lämmönlähteiden hyödyntäminen tekevät kaupasta hiilineutraalin. Tärkeää on tietysti myös se, että käytämme ainoastaan puhdasta uusiutuvaa energiaa”, luettelee SSO:n liikepaikkapäällikkö Mika Tolppola.

Viimeisimmän konseptiuudistuksen mukaisen ekologisen Salen rakennussuunnitelmat aikatauluineen tarkentuvat tämän vuoden aikana.

SSO:n liikepaikkapäällikkö Mika Tolppola, p. 050 466 8252
SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér, p. 040 540 2006

Aukiolorajoitukset eivät koske tiellä liikkujia – SSO:n ABC:t ja liikennemyymälät palasivat täyden palvelun taukopaikoiksi21.4.2021 12:21:08 EEST | Tiedote

Ravintolasulun päättyessä SSO:n liikennemyymälät avasivat koko palvelukirjonsa asiakkaiden käyttöön. Olennaisin muutos sulkuaikaan on ravintolasalien aukeamisen sallima ruokailu ja tauon viettäminen sisätiloissa. Alueelliset rajoitukset vaikuttavat asiakaspaikkojen määrään, mutta ne eivät säätele liikennemyymälöiden aukioloaikoja, kuten perinteisissä ruokaravintoloissa. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuudesta huolehditaan edelleen monin tavoin.

Kauppakeskus Lohen vuokralaiset voivat joustavammin päättää omista aukioloistaan12.3.2021 16:00:26 EET | Tiedote

Kauppakeskus Lohi haluaa helpottaa vuokralaistensa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa ja siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta lyhyempiä minimiaukioloaikoja 13.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Lohen toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaammin. Muutos on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa nettisivuiltamme kauppakeskuslohi.fi. S-market palvelee jatkossakin pitkillä aukioloajoilla, ma-la 7-22 ja su 9-22 (15.3 alkaen). Myös Apteekki palvelee laajemmilla aukioloilla - muut liikkeet vähintään ma-su klo 12-18. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus on erittäin tärkeää ja kauppakeskus Lohessa voi jatkossakin asioida turvallisesti lähikontaktit välttäen. Kiinnitämme erityistä huomiota turvallisuuteen ja turvallisen asioinnin varmistaminen on yhteispeliä. Käsidesiä on asiakkaiden saatavilla kaikkien sisääntuloje