SSO:lla 2200 kesätyönhakijaa

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO työllistää kesällä 2019 noin 300 nuorta. Hakijoita oli yhteensä huimat 2200. SSO:ssa perinteeksi muodostuneet pikahaastattelutapahtumat saivat tänäkin vuonna suuren suosion. Myös nuorilta saatu palaute haastattelutilaisuuksista oli erittäin positiivista.

SSO on yksi suurimmista kesätyöpaikkojen tarjoajista toimialueellaan. Kaksi kolmannesta SSO:n kesäpesteistä on yli 18-vuotiaille. Lisäksi SSO palkkaa satakunta 15-17-vuotiasta S-Kesistä, jotta myös paikalliset nuoret pääsevät tutustumaan työelämään. S-kesisläisillä ei välttämättä ole lainkaan työkokemusta, joten pikahaastattelut antavat nuorelle mahdollisuuden tutustua työnhakuun ja työnantajalle tutustua nuoreen työnhakijaan.

– Tänä vuonna haastattelimme huimat 1700 hakijaa yhteensä 13:ssa eri tilaisuudessa. SSO:lle haki yli 2200 nuorta ja vähän vanhempaakin kesätöihin ja S-kesikseksi, joten SSO koettiin kiinnostavana työpaikkana, kertoo SSO:n henkilöstöjohtaja Hanna Somersalo.

– Haastattelutilaisuuksissa nuoria jututettiin pari minuuttia ja heille annettiin pieni asiakaspalvelutehtävä. Tänäkin kesänä saamme mahtavia tyyppejä meille töihin. Meillä on vahva usko oman alueemme nuorisoon, Somersalo iloitsee.

Kokonaisuudessaan S-ryhmä työllistää kesällä ympäri Suomen noin 14 000 nuorta myymälöissä, ravintoloissa ja hotelleissaan. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista. Tulevan kesän teema on positiivisuus, kannustaminen ja palautteen anto.

− Ykköstavoitteemme on tarjota nuorille myönteisiä työkokemuksia. Työelämään siirtyminen on herkkä vaihe, jolla on tutkitusti vaikutusta koko työuran onnistumiseen. Epäonnistumisella on yhteys syrjäytymiseen ja jopa työkyvyttömyyteen. Puhumme esimiestemme kanssa myös esimerkiksi perehdytyksen ja nuoren kohtaamisen tärkeydestä, henkilöstöjohtaja Susa NikulaSOK:lta kertoo.

− Kaupan ala on silta työelämään. Haastan kaikki palvelualoilla työskentelevät esimiehet ja kesätyöntekijöitä kohtaavat työkaverit mukaan kannustamisen ja palautteen antamisen positiivisuustalkoisiin, hän lisää.

– Lämpimästi tervetuloa kaikille SSO:n kesätyöntekijöille ja S-Kesiksille! Teitä odotetaan kovasti tekemään kanssamme aurinkoista kesäkauppaa, toivottaa Hanna SomersaloTiedotamme nuorille kesätyöpaikoista 15.4. mennessä.

Lisätietoja: SSO:n henkilöstöjohtaja Hanna Somersalo, 044 7705 175

Kauppakeskus Lohesta viihtyisä keskus täynnä arjen helppoja palveluja - ennakkotutustuminen asiakkaille 15.5.2019 klo 15-1916.4.2019 14:07:00 EESTTiedote

Lohjan keskustaan nousevaan Kauppakeskus Loheen tulee monipuolinen kattaus palveluita niin arkiseen asiointiin kuin muotiin, kauneuteen ja hemmotteluun. Vuokraustilanne on erinomainen, sillä yli 90 prosenttia tiloista on varattu. Paikallisten ihmisten kädenjälki herättää kauppakeskuksen eloon, kun yhteistyössä tehty taide valloittaa kauppakeskuksen seinillä. Kauppakeskukseen, sen tulevaan palvelutarjontaan ja taiteeseen pääsee ennakkoon kurkkaamaan 15.5.2019 klo 15-19. Virallisia avajaisia päästään juhlimaan 5. syyskuuta.