SSO:n ravintola Antonio ja kahvila Figaro kauppakeskus Plazassa avattiin täysin uudistuneina

Kun Antonio saapui Suomeen reilu parikymmentä vuotta sitten, kirjattiin uusi menu SSO:n ravintolahistoriaan. Antonio syntyi palosta luoda jotain uutta ja erilaista siihen maailmaan. Meksikolainen ruokakulttuuri ja sen lämminhenkisyys kiehtoi suomalaisia, ja näin Salon Seudun Osuuskauppa perusti oman pienen ”casan” Plazan kauppakeskukseen. Antonio on jakanut suomalais-meksikolaista ravintolan ilosanomaa vuodesta 1992. Vuosien saatossa Antonio löysi paikkansa paikallisten ja matkailijoiden sydämissä.

Antonio oli remontissa kesäkuun alusta lähtien. Tänä aikana kaivettiin lattiat ylös, kaadettiin seiniä ja rakennettiin uusia. Remontille oli tilausta jo pelkästään ilmeen päivittämisen takia. Baaritiski on kutsuvasti keskeisellä paikalla ravintolasalia. Keskeisyydessä tärkeintä on ollut asiakkaan tavoitettavuus ja idea siitä, että haluamme olla keskellä elämää, lähellä ja avoin kaikille. Samalla uudistui kauppakeskuksen keskeinen kahvila Figaro.

Istuinalueiden suunnittelussa haluttiin rakentaa hieman erilaisia maailmoja. Tilasta löytyy erilaisia seinä-, sohva- sekä tuolimateriaaleja ja tyylejä, jotka sointuvat kuitenkin saumattomasti yhteen. Tavallisuudesta poikkeavaa on esimerkiksi pyöreät sohvaryhmät takasalissa. Viihtyvyyttä lisää tunnelmallinen valaistus sekä iloiset värit, joita on käytetty luovasti pitkin tilaa.

”Keskeinen sijainti kaupungin sydämessä sekä kauppakeskuksessa tuo Antonion lähelle jokaista vierastamme. Meille on helppo tulla ja kokoontua, on kyseessä juhlat tai ystävien treffit. Haluamme olla mukana ihmisten arjessa ja tarjota paikan, jossa voi nauttia yhteisöllisyydestä. Puheensorina ja lämminhenkisyys kertoo välittömästä ja rennosta tunnelmasta. Tämä on aistittavissa niin ruokalistassa kuin palvelussammekin. Haluamme olla mukana arjessa, josta voimme tehdä vieraillemme juhlaa”, kertoo asiakkuuspäällikkö Marja Pekola.

”Olemme äärettömän innoissamme, että voimme nyt taas kutsua kaikki ystävät viettämään kanssamme siestaa ja tila alkaa elämään ihmisten myötä. Uhkumme intoa saadessamme jälleen tuntea iloisen fiiliksen ja toivottaa kaikki tervetulleeksi uusittuun ravintolaamme. Tänään ja huomenna avaamme poikkeuksellisesti klo 12.00 ja keskitymme a´la carte myyntiin. Seuraavasta viikosta alkaen meillä myös tarjolla maukasta lounasta buffapöydästä viikolla 10.30-14.00. Tsekkaa lounas- ja ruokalistamme osoitteesta www.raflaamo.fi”, vinkkaa Marja.

Lisätiedot: asiakkuuspäällikkö SSO:n monitoimiravintolat, Marja Pekola, p. 044 7705 403

Kauppakeskus Lohi on S-ryhmän ensimmäinen hiilinegatiivinen kiinteistö20.10.2020 10:09:53 EESTTiedote

Lohjalla sijaitseva kauppakeskus Lohi on S-ryhmän ensimmäinen hiilinegatiivinen kiinteistö. Kauppakeskus on monilla eri toimenpiteillä onnistunut vähentämään ilmastopäästönsä lähelle nollatasoa, ja jäljelle jääneen pienen päästöosuuden ja reippaasti ylikin kiinteistö kuittaa tehokkaaksi todetuilla metsityshankkeilla. Näin SSO tekee kotiseudusta osaltaan parempaa paikkaa elää.

SSO palasi uuden mission myötä juurilleen – ”tehdään yhdessä parempi paikka elää”21.9.2020 14:32:27 EESTTiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO palaa juurilleen uudistaessaan strategisen perustehtävän eli mission, joka on nyt ”tehdään yhdessä parempi paikka elää”. Uutta missiota toteutetaan nykyaikaisin keinoin uutta tekniikkaa ja innovaatioita hyödyntäen. SSO:n juuret ulottuvat vuoteen 1903, kun paikalliset maanviljelijät toivat omat tuotteensa paikalliseen osuuskauppaan myyntiin ja samalla tulivat perustaneeksi osuuskaupan. Juurille palaaminen tarkoittaakin ennen kaikkea yhdessä tekemistä - yhteistyötä asiakkaiden ja henkilökunnan sekä paikallisten toimijoiden kanssa. Se tarkoittaa myös ympäristön huomioimista enemmän kuin koskaan. ”Mission ytimessä on ajatus siitä, että osuuskaupan toiminnassa tärkeintä on asiakkaan saama paras mahdollinen hyöty - ei niinkään aina maksimaalinen tulos. Paikallisena toimijana haluamme vahvasti olla mukana voimistamassa alueen elinvoimaa, jotta kilpailukykyiset palvelut pysyvät alueella myös tulevaisuudessa”, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.