Stark aloittaa yhteistoimintaneuvottelut – taustalla suunnitelmat strategian mukaisesta toimintojen tehostamisesta

Stark Suomi Oy suunnittelee toimintojensa uudelleenjärjestelemistä ja aloittaa yhteistoimintaneuvottelut, jotka voivat johtaa tehtävämuutoksiin ja henkilöstövähennyksiin Starkin toimipisteissä. Suunniteltujen toimenpiteiden henkilövaikutukset voivat toteutuessaan olla enimmillään 68 henkilöä. Stark työllistää noin 1000 henkilöä 26 toimipisteessään sekä ketjuohjauksessaan ja jakelukeskuksessaan.

Neuvotteluesityksen taustalla on suunnitelmat strategian mukaisesta toimintojen tehostamisesta.

- Haluamme kehittää toimintamallejamme vastataksemme entistä paremmin meille tärkeiden asiakasryhmien, kuten rakentamisen ammattilaisten tarpeisiin, toteaa toimitusjohtaja Harri Päiväniemi. Asiakkaiden palvelun tarpeet muuttuvat ja jatkuva toimintojen ja prosessien kehittäminen on kilpailukyvyn säilymisen kannalta tärkeää. Olemme uudistaneet konseptiamme, kehittäneet logistisia palvelujamme sekä laajentaneet ammattirakentajien palvelua avaamalla esimerkiksi STARK Rent – konevuokraamoja toimipisteidemme yhteyteen. Jatkamme toiminnan kehittämistä ammattirakentajalähtöisesti.

Lisätietoja Stark Suomi Oy:

Toimitusjohtaja Harri Päiväniemi, puh. 040 643 1800

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta  www.stark-suomi.fi.

STARK vahvistamaan yksinpurjehtija Ari Huuselaa – edessä maailman vaativin purjehduskilpailu20.5.2020 09:00:06 EESTTiedote

STARK on solminut pääyhteistyökumppanisopimuksen suomalaisen yksinpurjehtija Ari Huuselan kanssa. Huusela on ensimmäinen pohjoismaalainen purjehtija maailman vaativimmassa valtamerikilpailussa, jonka 43 000 km reitti purjehditaan maailman ympäri itäsuunnassa pysähtymättä, yksin ja ilman ulkopuolista apua. Huuselan Imoca-luokan vene starttaa ikoniseen Vendée Globe -kilpailuun rakennusalan vahvalla STARK-brändillä ja STARK-nimisenä marraskuun alussa.

STARK tuo Joutsenmerkityt sisäovet ensimmäisenä Suomen markkinoille30.4.2020 08:53:55 EESTTiedote

STARK tuo ensimmäisenä Suomessa markkinoille Joutsenmerkityt sisäovet RAW brändin alla. Rakentajan on helppo tehdä hyvä ympäristövalinta, kun kestävän kehityksen mukaisiin rakennuksiin asennetaan ovia. Joutsenmerkki varmistaa, että sisäovet täyttävät alan tiukimmat ympäristövaatimukset. Sisäovien puuosat ovat jäljitettävää puuta, käytetty liima ja maalit täyttävät tiukat kemikaalivaatimukset ja ovien puulevyt formaliinivaatimukset, joka myötävaikuttaa myös sisäilman laatuun.

Starkin yhteistoimintaneuvottelut päättyivät työtehtävien vähennyksiin11.12.2019 15:45:28 EETTiedote

Stark Suomi Oy:n lokakuussa aloittamat yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajien kanssa ovat päättyneet. Päätöksensä myötä Stark vähentää enintään 50 työntekijää, joista osalle voidaan tarjota osa-aikaista työtä. Osa irtisanomisista pyritään välttämään luonnollisen poistuman, kuten eläköitymisen avulla. Starkin palveluksessa on noin 1000 työntekijää 26 toimipisteessä sekä ketjuohjauksessa ja jakelukeskuksissa.