STARK Green Building Council Finlandin jäseneksi

Green Building Council Finlandin hallitus on hyväksynyt rakennustarvikeliike Starkin jäsenekseen. Green Building Council Finland on yhteistyöverkosto, jonka tavoitteena on kestävä rakennettu ympäristö, joka on hiilineutraali, toimii kiertotaloutta toteuttaen ja mahdollistaa ihmisille kestävän ja laadukkaan elämän.

Starkissa yhdistyy rakennustarvikkeiden ja puutavaran erikoisosaaminen sekä suomalaisen rakennusalan pitkäaikainen asiantuntemus. Kattava rakennustarvikkeiden valikoima, jakelukeskukset ja suuret noutopihat sekä joustava logistiikka palvelevat valtakunnallisesti rakentamisen ammattilaisia sekä remontoijia.

Stark on sitoutunut kaikessa toiminnassaan vastuullisiin toimintatapoihin ja haluaa olla osaltaan mukana rakentamassa parempaa yhteiskuntaa ja vastuullista tulevaisuutta. Stark tarjoaa asiakkailleen huolella valittuja tuotteita ja palveluita. Hankinnassa Stark suosii toimittajia, jotka pystyvät tarjoamaan turvallisia, sertifioituja tuotteita.

Kari Wahlman, STARK Suomi Oy:n logistiikkajohtaja:

”Pyrimme jatkuvasti kehittämään valikoimaamme sekä palvelu- ja toimintamallejamme rakentavien asiakkaidemme parhaaksi, on kyse sitten logistisista ratkaisuistamme tai huolella valikoimaamme valituista rakennustarvikkeista. Vastuullisuuden osalta seuraamme tarkasti alan kehitystä. Halusimme hakea jäsenyyttä, koska näemme Green Building Councilin edistävän teemoja, jotka ovat tärkeitä asiakkaidemme tulevaisuudelle. Uskon, että tämän yhteistyön ansiosta voimme entistä paremmin suunnata myös omaa kehitystoimintaamme.”

Mikko Nousiainen, FIGBC:n toimitusjohtaja:

”Rakennus- ja kiinteistöalalla on käynnissä valtava muutos kohti ympäristöystävällisempiä toimintatapoja. Jotta pystymme merkittävästi vähentämään ympäristökuormitusta, toimialan arvoketjun kaikkien toimijoiden on tartuttava toimeen omalta osaltaan sekä yhteistyössä kumppaneidensa kanssa. STARK on tässä arvoketjussa ratkaisijan roolissa, sillä STARK palvelee laajasti rakentamisen ammattilaisia ja kuluttaja-asiakkaita. Toivotamme Starkin erittäin tervetulleeksi verkostoomme.”

Lisätiedot:

Kari Wahlman, logistiikkajohtaja, STARK Suomi Oy, puh. 050 560 5180

kari.wahlman@stark-suomi.fi

Mikko Nousiainen, toimitusjohtaja, Green Building Council Finland

mikko.nousiainen@figbc.fi

www.figbcfi.fi

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Olemme palvelleet suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia.

Yksinpurjehtija Ari Huusela ja Imoca STARK starttaavat sunnuntaina maailman vaativimpaan purjehduskilpailuun6.11.2020 14:41:44 EETUutinen

Ensimmäisenä suomalaisena ja pohjoismaalaisena maailman vaativimpaan yksinpurjehtijoiden valtamerikilpailuun päässeen Ari Huuselan unelman toteutuminen on lähellä. Siviilissä lentokapteenina toimiva Huusela on määrätietoisesti ja sinnikkäästi kulkenut kohti unelmaansa yli kolmen vuoden ajan. Neljän vuoden välein purjehdittava Vendée Globe starttaa tulevana sunnuntaina 8. marraskuuta Ranskan Les Sables d’Olonnesta.

STARK vahvistamaan yksinpurjehtija Ari Huuselaa – edessä maailman vaativin purjehduskilpailu20.5.2020 09:00:06 EESTTiedote

STARK on solminut pääyhteistyökumppanisopimuksen suomalaisen yksinpurjehtija Ari Huuselan kanssa. Huusela on ensimmäinen pohjoismaalainen purjehtija maailman vaativimmassa valtamerikilpailussa, jonka 43 000 km reitti purjehditaan maailman ympäri itäsuunnassa pysähtymättä, yksin ja ilman ulkopuolista apua. Huuselan Imoca-luokan vene starttaa ikoniseen Vendée Globe -kilpailuun rakennusalan vahvalla STARK-brändillä ja STARK-nimisenä marraskuun alussa.