Stark ja Ari Huusela voittoon European Sponsorship Awardseissa

Rakennustarvikeliike Starkin ja yksinpurjehtija Ari Huuselan Vahvaa myötätuulta -yhteistyö palkittiin vuoden parhaana sponsorointitekona European Sponsorship Awardseissa. Palkinnot jaettiin torstaina 10.3. Lontoossa järjestetyssä gaalassa.

Jarmo Salmi ja Ari Huusela vastaanottivat palkinnon.

Stark lähti vuonna 2020 mahdollistamaan äärimmäiseen ja maailman vaativimpaan Vendee Globe -purjehduskilpailuun tähdänneen Ari Huuselan matkaa. Yhteistyöstä syntyi tarinallinen ja monikanavainen sponsorointi-case, joka tempaisi mukaansa miljoonia seuraajia.

Purjehduksen ja rakennustarvikkeiden myynnin epätavallisen rohkea yhtälö vetosi myös European Sponsorship Associationin (ESA) tuomareihin. Vahvaa myötätuulta -yhteistyö valittiin voittajaksi seitsemän loppukilpailuun sarjassa valittujen sponsorointitekojen joukosta.

Starkin kaupallinen johtaja Jarmo Salmi iloitsee voitosta kovatasoisessa kilpailussa.

– Numerot medianäkyvyydestä olivat varmasti puolellamme, mutta yhteistyön suurinta antia ovat olleet tunteet ja arvot, joita olemme pystyneet sponsorointiyhteistyön kautta jakamaan. Arin persoonan kautta näkyvyyden luonne on ollut poikkeuksellista. Sellaista, jota rahalla ei saa. Tämän uskon olleen avain myös ESA:n voittoon.

– Haluan korostaa, että ilman Aria emme olisi lähteneet sponsorointiprojektiin mukaan. Ainutlaatuinen tarina ja halu olla tekemässä jotain täysin poikkeuksellista, johdattivat meidät yhteen. Vahvan yhteistyön polku on osoittautunut menestyksekkääksi, Salmi lisää.

Ensimmäisenä suomalaisena ja pohjoismaalaisena maailman vaativimpaan yksinpurjehtijoiden valtamerikilpailuun osallistuneen Huuselan matka maailman ympäri kesti 116 päivää ja se kirjoitetaan osaksi suomalaisen merenkulun historiaa.

Suomessa Starkin ja Ari Huuselan yhteistyö voitti vuonna 2021 Sponsorointi ja Tapahtumamarkkinointi ry:n jakaman Vuoden Sponsorointiteko -palkinnon. Lisäksi kumppanuus palkittiin yleisön suosikkina.

Jarmo Salmi, kaupallinen johtaja, Stark Suomi Oy, puh. 0500 970 950, jarmo.salmi@stark-suomi.fi

STARK - reilusti rakentajan asialla

Olemme jokaisen rakentajan reilu ja luotettava kumppani, joka tekee työtään intohimolla ja tinkimättömällä ammattiylpeydellä. Meitä starklaisia on noin 1 100 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia. www.stark-suomi.fi

Vendée Globe

Neljän vuoden välein purjehdittava maailman vaativin purjehduskilpailu, joka starttasi Ranskan LesSables d’Olonnesta 8.11.2020. Suomalaispurjehtija Ari Huusela on ensimmäinen pohjoismaalainen purjehtija, joka on päässyt mukaan kilpailuun. Arin matkaa maailman ympäri voi tarkastella #vahvaamyötätuulta ja #starksuomi -tunnisteilla Starkin ja Arin kanavissa.

Jarmo Salmi ja Ari Huusela vastaanottivat palkinnon.

Olarinluoma 15

starklaisia on noin 1 100 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia.

Kuluuko lomasi remontoidessa? Puolet suomalaisista mökinomistajista remontoi mökillään vuosittain28.6.2022 08:30:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten rakastama mökkikausi on taas alkanut, mikä näkyy paitsi liikenteen lisääntymisenä pienemmillä paikkakunnilla myös rakennustarvikekaupassa, kun mökkien pieniä ja isompia kohteita uudistetaan. Suomalaisista jopa puolet remontoi mökeillään vuosittain, selviää Starkin toukokuussa 2022 teettämästä Suomalaiset remontoivat ja rakentavat -kyselytutkimuksesta*.

Työvaatteesta rakennuseristeeksi – tekstiilien kierrätyksellä pilotoidaan tuotekehitystä ja otetaan askel kohti vastuullisuustavoitteita21.6.2022 08:30:05 EEST | Tiedote

Stark pilotoi työvaatteiden kierrättämistä raaka-aineeksi Encore Ympäristöpalveluiden ja tekstiilien kierrätykseen erikoistuneen Resterin kanssa. Kokeilu toteuttaa kiertotalouden periaatteita, säästää luonnonvaroja, edistää tekstiilikuidun hyödyntämisen tuotekehitystä ja vie osaltaan Starkia kohti yrityksen vastuullisuustavoitteita.

Monipaikkaisuus on Suomessa kasvava trendi: monet haaveilevat nyt mökistä tai vapaa-ajan asunnosta, joka vaatii korkeintaan pintaremonttia7.6.2022 08:30:00 EEST | Tiedote

Tyypillisesti mökkikauden päättäjäisiä on vietetty elokuun viimeisenä viikonloppuna, mutta nykyään monet viettävät mökeillä tai vapaa-ajan asunnoilla aikaa ympäri vuoden – ilmiössä on kyse monipaikkaisuudesta. Mökeillä ja vapaa-ajan asunnoilla halutaan viettää yhä enemmän aikaa, joka käytetään mieluummin etätyöskentelyyn kuin remontointiin.

Lounatuulen Tiirassa luonnonmukainen lämpö, pelkistetty arkkitehtuuri sekä laadukkaiden materiaalien oivaltava käyttö luovat ylellisen merellisen asumiselämyksen19.5.2022 08:30:00 EEST | Tiedote

Lounatuulen Tiira kurottaa merelle Luonnonmaan Saarella, Naantalin asuntomessujen kenties näyttävimmässä sijainnissa ylhäällä kallion päällä ja meren välittömässä läheisyydessä. Viimeistelty työn jälki ja oivaltava suunnittelu nostavat laadukkaat materiaalit arvoonsa ja tekevät Lounatuulen Tiirasta upean merellisen kohteen Naantalin asuntomessuille.