STARK ja Treeva Rakennus Oy rakentavat ekologisen Lounatuulen Tiiran Naantalin asuntomessujen merelliseen saaristoluontoon

Stark ja rakennusliike Treeva Rakennus rakentavat yhteistyössä Naantalin asuntomessuille ekologista kahden paritalon kokonaisuutta, jossa upea merimaisema on aina vahvasti läsnä. Kohteeseen rakentuu neljä asuntoa, joihin kaikkiin Stark toimittaa rakennusmateriaalit ja yhteen pinta- ja sisustusmateriaalit. Lopputuloksena syntyy laadukkaita koteja, joissa messujen teemat inspiroiva saaristoluonto, terveellinen asuminen, aurinkoenergian hyödyntäminen sekä muut ekologiset ratkaisut yhdistyvät.

Havainnekuva: Lounatuulen Tiira

Lounatuulen Tiira rakentuu messualueella meren välittömään läheisyyteen. Kohde on neljän, noin 100m2 asunnon paritalokokonaisuus, joka kurottaa merelle. Jokaisessa asunnossa on avopatio, josta avautuu poikkeuksellinen, hurmaava merinäköala. Jylhää ja kalliosta saaristoluontoa on haluttu kunnioittaa ja ulokkeiden avulla säästettiin kallioita liialta louhinnalta. Myös pihat saatiin näin tuleville asukkaille helppohoitoisiksi.

Sisustus- ja pintamateriaaleissa yhdistyvät korkea laatu ja helppous

Rakennukset ovat väljiä, esteettömiä ja yksitasoisia, ja vierasvenesatamasta katsottuna rakennusten silhuetti muistuttaa saariston venevajanäkymää. Myös väritys on etsitty saariston luonnosta: Tiiran valkoisen ja mustan värin lisäksi saaristomännyn rusehtava puun sävy sekä tontin kallion harmaan sävyt toistuvat julkisivuissa. Asuntojen sisustus- ja pintamateriaaleihin on haettu arjen luksusta.

- Treeva Rakennus on tunnettu laadukkaasta ja korkean profiilin rakentamisesta. Asuntojen materiaaleissa, pinnoissa ja sisustuksessa panostetaan todella korkeaan laatuun ja ajattomuuteen. Olen erittäin tyytyväinen, että voimme tässä upeassa kohteessa esitellä kattavasti laadukkaita sisustustuotteitamme, kuten laattoja, paneeleja ja parketteja. Kohteemme sisustussuunnittelu tehdään yhteistyössä Maricken Shopin sisustussuunnittelija Tuuli Merlan kanssa, joka myös kalustaa asunnon messuja varten. Yhteistyö rakentajan ja sisustussuunnittelijan kanssa on sujunut mainiosti, toteaa Stark Turku Artukaisen yksikönpäällikkö Ville Ylitalo.

Ekologiset energiaratkaisut osana suunnittelua

Naantalin messujen yksi teema on ekologiset energiaratkaisut, joka otettiin vahvasti osaksi kohteiden suunnittelua.

-Aurinkoenergiaa pyritään käyttämään laajasti asunnon toimintoihin ja jokainen asunto onkin varustettu aurinkokeräimellä liitettynä asuntokohtaiseen poistoilmalämpöpumppuun. Asunnot on varusteltu myös viilennyksellä ja sähköauton latauspisteellä. Rakenteet ovat turvalliset, asuntojen eristeenä on hengittävä ekovillaeriste, ja ne on varustettu asuntokohtaisilla vuodonilmaisulaitteilla, kertoo kohteen työnjohtaja Mika Vesterinen Treeva Rakennukselta ja jatkaa;

- Tämän poikkeuksellisen saaristokohteen kaikki asunnot on jo myyty. Lähestyimme Starkia tällä messuyhteistyöehdotuksella perustuen vuosien aikana kehittyneeseen luottamukseen ja toimitusvarmuuteen sekä heidän kykyynsä toimittaa laadukasta rakennus- ja pintamateriaalia. Starkin panostus erityisesti ammattirakentajan tarpeisiin on myös lujittanut yhteistyötämme.

Rakentaminen etenee aikataulussa

Lounatuulen Tiiran rakentaminen etenee aikataulussa ja parhaillaan viimeistellään julkisivuverhousta. Lisäksi pihatöitä on myös aloitettu kohteen vangitsevalla, merenpuoleisella sivulla. Sisätyöt alkavat väliseinien teolla ensi viikolla.

Stark on kohteen pääyhteistyökumppani ja toimittaa Lounatuulen Tiiraan rakennustarvikkeet sekä sisustus- ja pintamateriaalit. Yhteistyökumppaneina kohteessa ovat mukana myös mm. Ekovilla, Finnfoam, FM Mattsson, Gyproc, Harvia, Kaskipuu, Kährs, Profin, Siparila, Villeroy&Boch ja Vieser.

Messujen mediapäivänä 4.11. ja myös muina aikoina lisätietoja:

Ville Ylitalo, yksikönpäällikkö Stark Turku Artukainen, puh. 044 475 4411.

STARK - reilusti rakentajan asialla

Olemme jokaisen rakentajan reilu ja luotettava kumppani, joka tekee työtään intohimolla ja tinkimättömällä ammattiylpeydellä. Meitä starklaisia on noin 1 000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia. www.stark-suomi.fi

STARK valitsi Jackon Finlandin vuoden vahvimmaksi yhteistyökumppaniksi14.10.2021 09:00:38 EEST | Tiedote

Stark valitsi vuoden 2021 vahvimmaksi yhteistyökumppanikseen eristevalmistaja Jackon Finlandin. Vuosittain jaettava huomionosoitus julkistettiin Starkin yhteistyökumppanipäivässä 13.10. Huomionosoituksen vastaanotti Jackon Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tommi Palomäki. Kunniamaininnat hyvästä yhteistyöstä menivät sahayhtiö Ha-Sa Oy:lle ja kivivillaeristevalmistaja Rockwool Oy:lle.

Starkin ja Kiekko-Espoon työ vahvemman naisjääkiekon puolesta jatkuu11.9.2021 15:49:17 EEST | Tiedote

Starkin naisjaosto ja Kiekko-Espoon naisten liigajoukkue jatkavat yhteistyötään. Kumppanuuden jatko julkistettiin tänään Naisten Liigan kauden avausottelussa Espoon Tapiolassa. Starkin tavoitteena on rohkaista naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä ja nostaa naisten osuutta rakentamisen toimialalla. Samalla tavoin naisjääkiekko tähtää houkuttelevuuden lisäämiseen – niin pelaaja- kuin katsojamäärissä. Muutos luodaan sitkeällä työllä ja vahvan yhteistyön kautta.

STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä sujuvampaa linjasaneerauksen tavaralogistiikkaa7.9.2021 15:31:35 EEST | Uutinen

Rakennustarvikeketju STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä Firan tavaralogistiikkaa Pohjois-Haagassa sijaitsevassa mittavassa linjasaneerauskohteessa, tavoitteena sujuvampi rakentaminen. Rakennusliike Fira panostaa laadukkaaseen suoritukseen ja pitävään aikatauluun linjasaneerausurakoissaan. Yhteinen pilottihanke hyödyntää digitaalisia ratkaisuja, joilla järkeistetään tavaralogistiikkaa ja helpotetaan asentajan työtä, ja samalla edistetään työmaan tehokkuutta.