Stark Suomi Oy

STARK-myymälöissä kerätään lahjoituksina lasten ja nuorten harrastusvälineitä ja -vaatteita

Jaa
Noin joka kahdeksas lapsi ja nuori elää vähävaraisessa perheessä, jossa ei ole mahdollisuutta harrastaa tai hankkia sopivia harrastusvarusteita. Stark-rakennustarvikeketju on mukana Hope ry:n kanssa yhteistyössä järjestettävässä Anna mahdollisuus -hyväntekeväisyyskampanjassa. Se keskittyy liikunnan ilon tuomiseen myös heille, joille se ei ole taloudellisesti mahdollista. Stark-myymälät keräävät lasten harrastusvälineitä ja vaatteita 17.8. saakka.

Lapsiperheköyhyys on kasvussa Suomessa

Lapsiperheen niukat tulot kaventavat lapsen mahdollisuuksia, jättäen lapsen helposti ulkopuoliseksi kaveripiirin harrastustottumuksista. THL:n mukaan perheen köyhyys voi aiheuttaa lapselle ulkopuolisuuden lisäksi myös häpeää ja osattomuuden tunnetta. Se altistaa eriarvoisuudelle ja syrjäytymiselle. Lapsille ja nuorille kuuluu mahdollisuus iloon ja unelmointiin. Haasteena on, kuinka ylläpitää lapsen harrastusmahdollisuutta vähävaraisessa perheessä.

Urheilutapahtuman ohella hyvää tekemässä

Ensi vuoden joulukuussa Helsingissä pelataan miesten salibandyn MM-kisat. Suomen Anna mahdollisuus -kampanja toteutetaan yhdessä MM2020 aktiivisten yritysten kanssa.

Salibandyliiton MM-kotikisojen tapahtumajohtajan Hanne Pirkolan mielestä on hienoa, että tulevien kisojen avulla voidaan aktivoida eri tahoja auttamaan tärkeän asian kanssa.

– Haluamme tehdä kisamatkasta monella tapaa vaikuttavamman kuin sarjan huippupelejä. Sen pohjalta valitsimme kisoille kantavan arvopohjan, joka on liikunnan mahdollistaminen kaikille. Yhteistyötahoksi tähän valikoitui Hope ry. Yhteinen tahtotilamme on, että jokaisella lapsella ja nuorella olisi tasa-arvoinen mahdollisuus harrastaa. Kampanjan kanssamme mahdollistaa iso joukko MM-kisojen yhteistyökumppaneita, Pirkola kertoo.

Urheiluvälineiden ja -vaatteiden tarve on suuri

Lapset kasvavat nopeasti ulos urheiluvälineistä ja -vaatteista, jotka ovat kunnoltaan vielä täysin käyttökelpoisia. Toisinaan laji saattaa vaihtua nopeastikin, jolloin varusteet jäävät ylimääräisiksi. Ehjiä ja vähän käytettyjä urheiluvälineitä ei kannata heittää pois, vaan lahjoittaa eteenpäin, jolloin niistä on iloa toisille. Hope-yhdistys täyttää lasten ja nuorten tarpeita ja vie harrastusvälineet perille. Kampanjan tavoitteena on, että, jokainen apuamme tarvitseva lapsi ja nuori saisi hänelle sopivan urheiluvälineen tai -vaatteen perheen taloudellisesta tilanteesta huolimatta, kiteyttää Hope Yhdessä & Yhteisesti ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Mukaan tekemään hyvää

Keräys on voimassa 17.8. saakka Stark-myymälöissä ympäri Suomen. Toimitamme kerätyt välineet Hope ry:lle sopivasti koulujen alkuun – tämä on lapsiperheiden hankintojen kiireisintä aikaa.

Tule mukaan tekemään hyvää!

www.stark-suomi.fi

Lisätietoa, keräyspisteet ja toimintaohjeet löytyvät kampanjan verkkosivuilta:
www.mahdollisuusharrastaa.fi

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Stark Suomi Oy, Jarmo Salmi, puh. 0500 970 050

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Stark Suomi Oy
Olarinluoma 15
02200 ESPOO

09 3541 0000https://yritys.stark-suomi.fi/

STARK - reilusti rakentajan asialla.
Olemme jokaisen rakentajan reilu ja luotettava kumppani, joka tekee työtään intohimolla ja tinkimättömällä ammattiylpeydellä. Meitä 
starklaisia on noin 1 000 ympäri Suomen, ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia.

Verkkokauppa: www.stark-suomi.fi/ 

Yhtiösivut: yritys.stark-suomi.fi/

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Stark Suomi Oy

Tutkimus: Mökkiä ostettaessa jätetään ”remontointivara” huomattavasti useammin kuin kotia hankittaessa17.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Vain kymmenes suomalaisista ostaisi uudeksi kodikseen oman budjettihaarukkansa alapäässä olevan kohteen, joka vaatii paljon remonttitöitä, kun taas noin seitsemän kymmenestä kallistuisi hieman kalliimpaan vaihtoehtoon, jossa ei olisi akuutteja remonttitarpeita. Mökkiä ostettaessa remontointia ei siis vieroksuta läheskään yhtä paljon, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä tuhannen vastaajan Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta.

Stark selvitti, mistä syystä suomalaiset remontoivat – kauneus on 7 kertaa tärkeämpää kuin muutokset pohjaratkaisuun4.4.2024 09:25:00 EEST | Tiedote

Tuhannesta suomalaisesta kolme neljästä vastaa asuntonsa olevan vähintäänkin pienen remontin tarpeessa, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta. Remontointitarve kumpuaa ensisijaisesti (63 %) halusta saada asunnosta silmää miellyttävämpi. Hieman alle puolet vastaajista puolestaan kokee paikkojen käyttöiän tulevan jo vastaan. Ainoastaan noin joka kymmenes haluaa remontoida siksi, että he kokevat asunnon pohjaratkaisun kömpelöksi.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye