STARK-myymälöissä kerätään lahjoituksina lasten ja nuorten harrastusvälineitä ja -vaatteita

Noin joka kahdeksas lapsi ja nuori elää vähävaraisessa perheessä, jossa ei ole mahdollisuutta harrastaa tai hankkia sopivia harrastusvarusteita. Stark-rakennustarvikeketju on mukana Hope ry:n kanssa yhteistyössä järjestettävässä Anna mahdollisuus -hyväntekeväisyyskampanjassa. Se keskittyy liikunnan ilon tuomiseen myös heille, joille se ei ole taloudellisesti mahdollista. Stark-myymälät keräävät lasten harrastusvälineitä ja vaatteita 17.8. saakka.

Lapsiperheköyhyys on kasvussa Suomessa

Lapsiperheen niukat tulot kaventavat lapsen mahdollisuuksia, jättäen lapsen helposti ulkopuoliseksi kaveripiirin harrastustottumuksista. THL:n mukaan perheen köyhyys voi aiheuttaa lapselle ulkopuolisuuden lisäksi myös häpeää ja osattomuuden tunnetta. Se altistaa eriarvoisuudelle ja syrjäytymiselle. Lapsille ja nuorille kuuluu mahdollisuus iloon ja unelmointiin. Haasteena on, kuinka ylläpitää lapsen harrastusmahdollisuutta vähävaraisessa perheessä.

Urheilutapahtuman ohella hyvää tekemässä

Ensi vuoden joulukuussa Helsingissä pelataan miesten salibandyn MM-kisat. Suomen Anna mahdollisuus -kampanja toteutetaan yhdessä MM2020 aktiivisten yritysten kanssa.

Salibandyliiton MM-kotikisojen tapahtumajohtajan Hanne Pirkolan mielestä on hienoa, että tulevien kisojen avulla voidaan aktivoida eri tahoja auttamaan tärkeän asian kanssa.

– Haluamme tehdä kisamatkasta monella tapaa vaikuttavamman kuin sarjan huippupelejä. Sen pohjalta valitsimme kisoille kantavan arvopohjan, joka on liikunnan mahdollistaminen kaikille. Yhteistyötahoksi tähän valikoitui Hope ry. Yhteinen tahtotilamme on, että jokaisella lapsella ja nuorella olisi tasa-arvoinen mahdollisuus harrastaa. Kampanjan kanssamme mahdollistaa iso joukko MM-kisojen yhteistyökumppaneita, Pirkola kertoo.

Urheiluvälineiden ja -vaatteiden tarve on suuri

Lapset kasvavat nopeasti ulos urheiluvälineistä ja -vaatteista, jotka ovat kunnoltaan vielä täysin käyttökelpoisia. Toisinaan laji saattaa vaihtua nopeastikin, jolloin varusteet jäävät ylimääräisiksi. Ehjiä ja vähän käytettyjä urheiluvälineitä ei kannata heittää pois, vaan lahjoittaa eteenpäin, jolloin niistä on iloa toisille. Hope-yhdistys täyttää lasten ja nuorten tarpeita ja vie harrastusvälineet perille. Kampanjan tavoitteena on, että, jokainen apuamme tarvitseva lapsi ja nuori saisi hänelle sopivan urheiluvälineen tai -vaatteen perheen taloudellisesta tilanteesta huolimatta, kiteyttää Hope Yhdessä & Yhteisesti ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Mukaan tekemään hyvää

Keräys on voimassa 17.8. saakka Stark-myymälöissä ympäri Suomen. Toimitamme kerätyt välineet Hope ry:lle sopivasti koulujen alkuun – tämä on lapsiperheiden hankintojen kiireisintä aikaa.

Tule mukaan tekemään hyvää!

Lisätietoa, keräyspisteet ja toimintaohjeet löytyvät kampanjan verkkosivuilta:
www.mahdollisuusharrastaa.fi

Stark Suomi Oy, Jarmo Salmi, puh. 0500 970 050

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Päällimmäisenä meillä on halu auttaa asiakkaitamme löytämään heille sopivat tuotteet, palvelut ja ratkaisut. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Olemme Suomen 100. suurin yritys. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta www.stark-suomi.fi. Stark kuuluu Pohjoismaiseen STARK Group – konserniin.

Starkin yhteistoimintaneuvottelut päättyivät työtehtävien vähennyksiin11.12.2019 15:45:28 EETTiedote

Stark Suomi Oy:n lokakuussa aloittamat yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajien kanssa ovat päättyneet. Päätöksensä myötä Stark vähentää enintään 50 työntekijää, joista osalle voidaan tarjota osa-aikaista työtä. Osa irtisanomisista pyritään välttämään luonnollisen poistuman, kuten eläköitymisen avulla. Starkin palveluksessa on noin 1000 työntekijää 26 toimipisteessä sekä ketjuohjauksessa ja jakelukeskuksissa.

STARK Rent konevuokraamo avautuu uudistuneessa Tampere Nekalan toimipisteessä6.11.2019 08:49:00 EETTiedote

Stark avaa tänään Tampereen Nekalaan verkostonsa neljännen konevuokraamon. Vuokraamo sijoittuu myymälän yhteyteen, helposti myös noutoasiakkaita palvelevaan noutopisteeseen. Starkin suurin myymälä Tampereen Nekalassa avautui keväällä uudistuneena. Nekalassa käynnistyi hiljattain myös seudun jakelukeskus, josta alueen kaikki toimitukset hoidetaan. Uudistuksilla tähdätään rakentavan asiakkaan kokonaispalvelun paranemiseen, palvelun sujuvoittamiseen ja asioinnin nopeuttamiseen.