STARK on Suomen olympiajoukkueen uusi pääyhteistyökumppani

Urheilu on täynnä toinen toistaan hienompia kasvutarinoita. Urheilun sankaritarinoissa päähenkilönä on yleensä urheilija itse. Starkin ja Suomen olympiajoukkueen uusi yhteistyö nostaa esiin urheilijoiden lisäksi heidän taustatiiminsä ja erityisesti valmentajan tärkeän roolin.

Starkin ja Olympiakomitean uusi yhteistyösopimus jatkuu Pariisin kesäkisoihin ja vuoden 2024 loppuun asti. Pitkäjänteinen markkinointiyhteistyö rakentuu urheilija-valmentaja-parien kasvutarinoille. Millaisia vastinpareja ovat olympiaunelmia tavoittelevat ammattiurheilijat ja heidän ammattivalmentajansa? Millaista on se arkinen tiimityö, joka luo pohjan arvokisamenestykselle?

– Tässä maailmassa kukaan ei pärjää yksin. Jokaiselle työmaalle ja kentälle tarvitaan tueksi ammattilaisia, jotka tekevät pitkäjänteistä työtä tinkimättömällä ammattiylpeydellä ja intohimolla. Myös huippu-urheilussa jokaisen yksilön takana on tiimi, Stark Suomen kaupallinen johtaja Jarmo Salmi sanoo.

Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Lehtimäki toivottaa Starkin tervetulleeksi Suomen olympiajoukkueen pääyhteistyökumppaniksi.

– Ilman osaavaa valmennusta on vaikea tavoitella kansainvälistä menestystä. On todella arvokasta, että Stark-yhteistyö nostaa esille urheilijoiden taustavoimia, kuten valmentajia ja muita asiantuntijoita.

Teema nostaa urheilijoiden taustajoukkoja ja erityisesti valmentajan roolia

– Olympiajoukkue-kumppanuuden kautta voimme rakentaa pidemmän sisältösarjan, johon mahtuu useampia urheilutarinoita ja jossa voimme syventyä urheilun arkeen aivan uudella tasolla, kertoo Jarmo Salmi.

Kumppanuuden käynnistävä, ensimmäinen esimerkki urheilijan ja valmentajan tiiviistä yhteistyöstä on taistelupari maastohiihtäjä Ristomatti Hakola ja valmentajansa Antti Hagqvist. Teema konkretisoituu heidän yhteisessä, monivuotisessa matkassaan. Hagqvist on valmentanut 30-vuotiasta Hakolaa jo 13 vuoden ajan.

– Se, miten valmentaja saa urheilijan jaksamaan vuodesta toiseen, ja miten harjoittelu vaikuttaa, merkitsee enemmän kuin menestys juniori-ikäisenä. Ristomatti on aina ollut äärimmäisen kunnianhimoinen harjoittelija, jota on pitänyt enemmänkin jarrutella kuin patistella, Hagqvist toteaa.

Ensi vuonna valmentajavastuu vaihtuu. Tulevalle kaudelle kaksikon yhteistyössä tapahtuu muutos, kun maajoukkueen päävalmentaja Teemu Pasanen ottaa Hakolan valmennusvastuun Hakolan, Hagqvistin ja Pasasen yhteisellä päätöksellä.

– Olen luvannut Ristomatille, että autan häntä sekä urheilussa että elämässä niin pitkään kuin hän tarvitsee. Joskus urheilijaa voi auttaa parhaiten ulkoistamalla itsensä valmennuksesta ja nyt oli sen aika, Hagqvist jatkaa.

Hakolan kisakausi alkaa Rukan maailmancupista marraskuun lopussa. Päätavoite on Pekingin olympialaisissa helmikuussa -22.

Urheilu ja rakentaminen ovat tiimityötä

Stark Suomen kaupallinen johtaja Jarmo Salmi odottaa yhteistyöltä paljon.

– Olemme tehneet menestyksekästä urheilijayhteistyötä aikaisemminkin. Yhteistyömme yksinpurjehtija Ari Huuselan kanssa marraskuussa 2020 käynnistyneessä Vendée Globe -purjehduskilpailussa palkittiin Vuoden Sponsorointiteko -palkinnolla.

– Haluamme nostaa esiin sellaista työtä, mikä usein jää varjoon. Näin käy usein myös rakentamisessa. Kun rakennus on valmis, ovat rakentajat jo uusilla työmailla.

– Stark haluaa olla ammattirakentajille yhtä tärkeä luottokumppani kuin valmentaja on urheilijalle. Yhteistyö on kaiken kulmakivi niin rakentamisessa kuin urheilussa, Salmi kiteyttää.

Suomen Olympiakomitea, liiketoimintajohtaja Mikko Selin, puh. 050 596 7086
Stark Suomi Oy, kaupallinen johtaja Jarmo Salmi, puh. 0500 970 950

Suomen Olympiakomitea on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, joka toimii sen hyväksi, että suomalaiset liikkuisivat enemmän ja menestyisivät huippu-urheilussa. Yhdessä jäsenjärjestöjemme ja kumppaneidemme kanssa rakennamme liikunnasta ja urheilusta elinvoimaa Suomeen. www.olympiakomitea.fi

STARK - reilusti rakentajan asialla. Olemme jokaisen rakentajan reilu ja luotettava kumppani, joka tekee työtään intohimolla ja tinkimättömällä ammattiylpeydellä. Meitä starklaisia on noin 1 000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia. www.stark-suomi.fi

STARK - reilusti rakentajan asialla

STARK ja Treeva Rakennus Oy rakentavat ekologisen Lounatuulen Tiiran Naantalin asuntomessujen merelliseen saaristoluontoon4.11.2021 10:00:08 EET | Tiedote

Stark ja rakennusliike Treeva Rakennus rakentavat yhteistyössä Naantalin asuntomessuille ekologista kahden paritalon kokonaisuutta, jossa upea merimaisema on aina vahvasti läsnä. Kohteeseen rakentuu neljä asuntoa, joihin kaikkiin Stark toimittaa rakennusmateriaalit ja yhteen pinta- ja sisustusmateriaalit. Lopputuloksena syntyy laadukkaita koteja, joissa messujen teemat inspiroiva saaristoluonto, terveellinen asuminen, aurinkoenergian hyödyntäminen sekä muut ekologiset ratkaisut yhdistyvät.

STARK valitsi Jackon Finlandin vuoden vahvimmaksi yhteistyökumppaniksi14.10.2021 09:00:38 EEST | Tiedote

Stark valitsi vuoden 2021 vahvimmaksi yhteistyökumppanikseen eristevalmistaja Jackon Finlandin. Vuosittain jaettava huomionosoitus julkistettiin Starkin yhteistyökumppanipäivässä 13.10. Huomionosoituksen vastaanotti Jackon Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tommi Palomäki. Kunniamaininnat hyvästä yhteistyöstä menivät sahayhtiö Ha-Sa Oy:lle ja kivivillaeristevalmistaja Rockwool Oy:lle.

Starkin ja Kiekko-Espoon työ vahvemman naisjääkiekon puolesta jatkuu11.9.2021 15:49:17 EEST | Tiedote

Starkin naisjaosto ja Kiekko-Espoon naisten liigajoukkue jatkavat yhteistyötään. Kumppanuuden jatko julkistettiin tänään Naisten Liigan kauden avausottelussa Espoon Tapiolassa. Starkin tavoitteena on rohkaista naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä ja nostaa naisten osuutta rakentamisen toimialalla. Samalla tavoin naisjääkiekko tähtää houkuttelevuuden lisäämiseen – niin pelaaja- kuin katsojamäärissä. Muutos luodaan sitkeällä työllä ja vahvan yhteistyön kautta.

STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä sujuvampaa linjasaneerauksen tavaralogistiikkaa7.9.2021 15:31:35 EEST | Uutinen

Rakennustarvikeketju STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä Firan tavaralogistiikkaa Pohjois-Haagassa sijaitsevassa mittavassa linjasaneerauskohteessa, tavoitteena sujuvampi rakentaminen. Rakennusliike Fira panostaa laadukkaaseen suoritukseen ja pitävään aikatauluun linjasaneerausurakoissaan. Yhteinen pilottihanke hyödyntää digitaalisia ratkaisuja, joilla järkeistetään tavaralogistiikkaa ja helpotetaan asentajan työtä, ja samalla edistetään työmaan tehokkuutta.