Stark ostaa Kodin Terra Tuusulan HOK-Elannolta – pääkaupunkiseudun Stark-myymälät Bonuksen piiriin

Suomen johtava ammattilaisten rakennustarvikeketju Stark on allekirjoittanut sopimuksen Tuusulan Kodin Terran ostamisesta HOK-Elannolta. Kaupan yhteydessä Stark ja HOK-Elanto ovat solmineet paikallisen bonuspartner-sopimuksen. Jatkossa asiakasomistajien ostot pääkaupunkiseudun Starkeissa kerryttävät Bonusta. Kauppa on sovittu toteutettavaksi 3.12.

Keski-Uudenmaan rakentajia ja remontoijia palveleva Kodin Terra Tuusula täydentää Starkin jo ennestään kattavaa verkostoa ja tuo kaupan toteuduttua ammattilaisten tuotevalikoiman ja Starkin palvelut alueen rakentajien ulottuville. Stark Suomi Oy:n toimitusjohtaja Harri Päiväniemi toteaa yrityskaupan vahvistavan Starkin asemaa rakentamisen markkinassa;

”Haluamme vahvistaa palveluamme Uudenmaan ammattirakentajille ja ammattimaisesti rakentaville kuluttajille. Tuusulan Terran sijainti ja jo ennestään vahva fokus ammattilaisten palveluun vakuuttivat meidät. Liiketoimintakauppa täydentää erittäin hyvin 26 yksikön ketjuamme ja lujittaa asemaamme rakentamisen markkinassa”, Harri Päiväniemi sanoo.

Kodin Terra Tuusulan henkilöstö siirtyy kaupan toteutuessa Starkin palvelukseen. “Tuusulan liikkeen työntekijät ovat rautaisia ammattilaisia ja otamme heidät lämpimästi vastaan vahvaan työyhteisöömme”, Päiväniemi jatkaa.

Asiakasomistajien palvelutarjonta paranee

Kodin Terra Tuusulan sopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä HOK-Elanto ja Stark ovat solmineet paikallisen bonuspartner-sopimuksen, joka antaa S-ryhmän asiakasomistajille mahdollisuuden kerryttää Bonusta Starkin pääkaupunkiseudun liikkeistä tehdyistä ostoista. Kaupan toteutumisen jälkeen Bonusta saa Herttoniemen, Suutarilan, Petikon, Martinlaakson, Kivenlahden, Olarin ja Tuusulan Starkeista. Bonuksen kerryttämisen alkamisajankohta täsmentyy myöhemmin.

“HOK-Elanto on tutkinut pitkään eri vaihtoehtoja pääkaupunkiseudun rautakauppapalveluiden kehittämiseksi. Kodin Terra Tuusulan myynnillä ja paikallisella bonuspartner-sopimuksella pystymme tarjoamaan asiakasomistajille entistä laajemman rakentamisen tarjooman koko toimialueellamme. HOK-Elanto keskittyy strategiansa mukaisesti jatkossa ensisijaisesti ruoan ja juoman palveluiden kehittämiseen sekä kivijalassa että verkossa pääkaupunkiseudulla. Kodin Terra Tuusulassa on tehty hyvää työtä, ja haluan kiittää kaikkia terralaisia heidän panoksestaan”, HOK-Elannon toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen sanoo.

HOK-Elannon ja Starkin välinen, Kodin Terra Tuusulaa koskeva kauppa ei vaikuta muihin Kodin Terra -ketjun myymälöihin. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa tai sen ehtoja ei julkisteta. Tuusulan Kodin Terran liiketoiminta jatkuu HOK-Elannon alla normaalisti kaupan toteuttamiseen saakka.

Veli-Matti LiimatainentoimitusjohtajaHOK-Elanto

Puh:010 76 60700

Harri PäiväniemitoimitusjohtajaStark Suomi Oy

Puh:040 643 1800

STARK - reilusti rakentajan asialla
Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Olemme palvelleet suomalaisia rakentajia jo yli 150 vuotta. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark Suomi on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia. www.stark-suomi.fi

HOK-Elanto:
HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä. Toimintaa ohjaavia perusarvoja ovat asiakasomistajan etu, osaava henkilökunta, kyky muuttua, vastuullisuus ja tuloksellisuus.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Pääkaupunkiseudulla grillataan tänä kesänä hummeria chimichurrivoilla – HOK-Elanto lanseeraa yhdessä Tomi Björckin kanssa kehitetyn ruokatuotesarjan17.5.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

HOK-Elannon uusi, yhdessä huippukokki Tomi Björckin kanssa luoma HERKKU Premium Edition by Tomi Björck -ruokatuotesarja tuo helposti valmistettavia ravintolatason makuelämyksiä koteihin.​ Eri puolilta maailmaa inspiraationsa saaneet grillaustuotteet ja valmiit ateriat rantautuvat pääkaupunkiseudun Prisma-, S-market-, Alepa- ja Food Market Herkku -myymälöihin toukokuun lopussa.

Uudistettu Kappeli-ravintola avautui. Tyylikkäät tilat ja arvotaide kutsuvat sisään Espan helmeen.28.4.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Esplanadin yli 150-vuotias ravintolaklassikko Kappeli avautui uudistettuna 27.4.2022. Suunnittelutoimisto Fyra on herättänyt Kappelin entiseen loistoonsa rakennuksen alkuperää kunnioittaen. Pronssinen Muusa on muuttanut ravintolasaliin, kahvilaan tuotu talvipuutarhamaista ilmettä, kellariin rakennettu leipomo ja baariin saatu laatucocktailien teon hallitsevat mestarit. Kappeli on myös kaikille avoinna oleva arvotaiteen näyttely, ja taide on nyt tuotu entistä paremmin esille.