Stark ostaa Kodin Terra Tuusulan HOK-Elannolta

Suomen johtava ammattilaisten rakennustarvikeketju Stark on allekirjoittanut sopimuksen Tuusulan Kodin Terran ostamisesta HOK-Elannolta. Kaupan yhteydessä Stark ja HOK-Elanto ovat solmineet paikallisen bonuspartner-sopimuksen. Jatkossa asiakasomistajien ostot pääkaupunkiseudun Starkeissa kerryttävät Bonusta. Kauppa on sovittu toteutettavaksi 3.12.

Keski-Uudenmaan rakentajia ja remontoijia palveleva Kodin Terra Tuusula täydentää Starkin jo ennestään kattavaa verkostoa ja tuo kaupan toteuduttua ammattilaisten tuotevalikoiman ja Starkin palvelut alueen rakentajien ulottuville. Stark Suomi Oy:n toimitusjohtaja Harri Päiväniemi toteaa yrityskaupan vahvistavan Starkin asemaa rakentamisen markkinassa;

”Haluamme vahvistaa palveluamme Uudenmaan ammattirakentajille ja ammattimaisesti rakentaville kuluttajille. Tuusulan Terran sijainti ja jo ennestään vahva fokus ammattilaisten palveluun vakuuttivat meidät. Liiketoimintakauppa täydentää erittäin hyvin 26 yksikön ketjuamme ja lujittaa asemaamme rakentamisen markkinassa”, Harri Päiväniemi sanoo.

Kodin Terra Tuusulan henkilöstö siirtyy kaupan toteutuessa Starkin palvelukseen.

“Tuusulan liikkeen työntekijät ovat rautaisia ammattilaisia ja otamme heidät lämpimästi vastaan vahvaan työyhteisöömme”, Päiväniemi jatkaa.

Asiakasomistajien palvelutarjonta paranee

Kodin Terra Tuusulan sopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä HOK-Elanto ja Stark ovat solmineet paikallisen bonuspartner-sopimuksen, joka antaa S-ryhmän asiakasomistajille mahdollisuuden kerryttää Bonusta Starkin pääkaupunkiseudun liikkeistä tehdyistä ostoista. Kaupan toteutumisen jälkeen Bonusta saa Herttoniemen, Suutarilan, Petikon, Martinlaakson, Kivenlahden, Olarin ja Tuusulan Starkeista. Bonuksen kerryttämisen alkamisajankohta täsmentyy myöhemmin.

“HOK-Elanto on tutkinut pitkään eri vaihtoehtoja pääkaupunkiseudun rautakauppapalveluiden kehittämiseksi. Kodin Terra Tuusulan myynnillä ja paikallisella bonuspartner-sopimuksella pystymme tarjoamaan asiakasomistajille entistä laajemman rakentamisen tarjooman koko toimialueellamme.HOK-Elanto keskittyy strategiansa mukaisesti jatkossa ensisijaisesti ruoan ja juoman palveluiden kehittämiseen sekä kivijalassa että verkossa pääkaupunkiseudulla. Kodin Terra Tuusulassa on tehty hyvää työtä, ja haluan kiittää kaikkia terralaisia heidän panoksestaan”, HOK-Elannon toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen sanoo.

HOK-Elannon ja Starkin välinen, Kodin Terra Tuusulaa koskeva kauppa ei vaikuta muihin Kodin Terra -ketjun myymälöihin. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa tai sen ehtoja ei julkisteta. Tuusulan Kodin Terran liiketoiminta jatkuu HOK-Elannon alla normaalisti kaupan toteuttamiseen saakka.

Harri Päiväniemi, toimitusjohtaja, Stark Suomi Oy, puh. 040 643 1800
Veli-Matti Liimatainen, toimitusjohtaja, HOK-Elanto, puh. 010 76 60700

STARK - reilusti rakentajan asialla
Olemme jokaisen rakentajan reilu ja luotettava kumppani, joka tekee työtään intohimolla ja tinkimättömällä ammattiylpeydellä. Meitä starklaisia on noin 1 000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppamme palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia. www.stark-suomi.fi

HOK-Elanto:
HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä. Toimintaa ohjaavia perusarvoja ovat asiakasomistajan etu, osaava henkilökunta, kyky muuttua, vastuullisuus ja tuloksellisuus.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

STARK - reilusti rakentajan asialla

STARK ja Treeva Rakennus Oy rakentavat ekologisen Lounatuulen Tiiran Naantalin asuntomessujen merelliseen saaristoluontoon4.11.2021 10:00:08 EET | Tiedote

Stark ja rakennusliike Treeva Rakennus rakentavat yhteistyössä Naantalin asuntomessuille ekologista kahden paritalon kokonaisuutta, jossa upea merimaisema on aina vahvasti läsnä. Kohteeseen rakentuu neljä asuntoa, joihin kaikkiin Stark toimittaa rakennusmateriaalit ja yhteen pinta- ja sisustusmateriaalit. Lopputuloksena syntyy laadukkaita koteja, joissa messujen teemat inspiroiva saaristoluonto, terveellinen asuminen, aurinkoenergian hyödyntäminen sekä muut ekologiset ratkaisut yhdistyvät.

STARK valitsi Jackon Finlandin vuoden vahvimmaksi yhteistyökumppaniksi14.10.2021 09:00:38 EEST | Tiedote

Stark valitsi vuoden 2021 vahvimmaksi yhteistyökumppanikseen eristevalmistaja Jackon Finlandin. Vuosittain jaettava huomionosoitus julkistettiin Starkin yhteistyökumppanipäivässä 13.10. Huomionosoituksen vastaanotti Jackon Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tommi Palomäki. Kunniamaininnat hyvästä yhteistyöstä menivät sahayhtiö Ha-Sa Oy:lle ja kivivillaeristevalmistaja Rockwool Oy:lle.

Starkin ja Kiekko-Espoon työ vahvemman naisjääkiekon puolesta jatkuu11.9.2021 15:49:17 EEST | Tiedote

Starkin naisjaosto ja Kiekko-Espoon naisten liigajoukkue jatkavat yhteistyötään. Kumppanuuden jatko julkistettiin tänään Naisten Liigan kauden avausottelussa Espoon Tapiolassa. Starkin tavoitteena on rohkaista naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä ja nostaa naisten osuutta rakentamisen toimialalla. Samalla tavoin naisjääkiekko tähtää houkuttelevuuden lisäämiseen – niin pelaaja- kuin katsojamäärissä. Muutos luodaan sitkeällä työllä ja vahvan yhteistyön kautta.

STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä sujuvampaa linjasaneerauksen tavaralogistiikkaa7.9.2021 15:31:35 EEST | Uutinen

Rakennustarvikeketju STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä Firan tavaralogistiikkaa Pohjois-Haagassa sijaitsevassa mittavassa linjasaneerauskohteessa, tavoitteena sujuvampi rakentaminen. Rakennusliike Fira panostaa laadukkaaseen suoritukseen ja pitävään aikatauluun linjasaneerausurakoissaan. Yhteinen pilottihanke hyödyntää digitaalisia ratkaisuja, joilla järkeistetään tavaralogistiikkaa ja helpotetaan asentajan työtä, ja samalla edistetään työmaan tehokkuutta.