STARK Rent laajenee pääkaupunkiseudulle - konevuokraus rakentajien suosiossa

Stark on yhdistänyt ensimmäisenä Suomessa laajan, palvelevan konevuokraustoiminnan rautakauppaan ja avaa nyt myös pääkaupunkiseudulle Helsingin Suutarilan myymälän yhteyteen ensimmäisen pääkaupunkiseudun Stark Rent -vuokraamon. Stark-myymälässä sijaitsevassa vuokraamossa on runsas valikoima, joka palvelee alueen rakennusliikkeitä ja samalla kaikkia asiakkaita. Laajan valikoiman konevuokraamossa rakentajia ja kuluttajia palvelevat ammattilaiset.

Stark laajentaa konevuokraustoiminnan pääkaupunkiseudulle.  Stark Rent avataan Helsingin Suutarilan  myymälän yhteyteen 14.2.2019.
Stark laajentaa konevuokraustoiminnan pääkaupunkiseudulle. Stark Rent avataan Helsingin Suutarilan myymälän yhteyteen 14.2.2019.

- Rautakauppaan yhdistetty vuokraamo nopeuttaa ja helpottaa työmaa-arkea. Konevuokraus kasvaa ja uskon, että vuokrauspalvelumme laajentuminen pääkaupunkiseudulle on rakentajille hyvä uutinen. Stark tarjoaa jatkossa rakentajille sekä rakennustarvikkeet, että mahdollisuuden vuokrata koneita ja laitteita, toimitusjohtaja Harri Päiväniemi toteaa.

Stark Suomi yhdistää konevuokraustoiminnan rakennustarvikekauppaan. Stark Rent -konevuokraustoiminta aloitettiin Turun Skanssin myymälän yhteydessä viime elokuussa, jolloin Stark avasi Turun Skanssiin Suomen ensimmäisen palvelevan konevuokraamon rautakaupan yhteydessä.

-Pilottikokeilu Turussa todettiin toimivaksi, kasvu on ollut kovaa ja vuokrausmäärät ovat lähes kolminkertaistuneet aloituksesta. Käynnistyvä rakennussesonki vaikuttaa lupaavalta, ja olemme innoissamme, että saamme konseptin myös pääkaupunkiseudulle,” toteaa Stark Rentin vuokrauspäällikkö Terhi Vuovirta.

Stark Suutarilassa hyödynnetään Turusta saatuja kokemuksia. Kalustomäärää ja tuotelaajuutta on kasvatettu asiakkaiden tarpeisiin paremmin sopivaksi. Tuotevalikoima on laaja. Eniten vuokrattuja tuotteita Skanssissa ovat olleet esimerkiksi nostimet, porakoneet, timanttihioma- ja katkaisulaitteet sekä imurit ja piikkauslaitteet. Tuotteet tarkistetaan säännöllisesti, ja ammattilaismyyjät opastavat niiden käytössä.

Vuokraamopalvelu nopeuttaa ja helpottaa rakentajan työtä

Vuokraamopalvelu helpottaa ja nopeuttaa rakentajan työtä sekä tuo helpotusta kustannuspaineisiin: vuokratessa ei tarvitse itse huolehtia tarvikkeiden varastoinnista tai huollosta. Rakentajalla on palvelun myötä myös enemmän liiketoiminnallista joustoa, kun arvokkaiden tarvikkeiden hankintaan ei aina tarvitse investoida suuria summia.Hän saa Starkilta käyttöönsä korkealaatuiset ja käyttöturvalliset tuotteet ilman huolto- ja varastointikustannuksia sekä käyttöopastuksen ammattilaiselta. Vuokrausajat ovat joustavia ja samalla käynnillä rakentaja voi hankkia myymälästä muut työmaalla tarvitsemansa rakennustarvikkeet.

Harri Päiväniemi

Terhi Vuovirta
vuokrauspäällikkö

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Päällimmäisenä meillä on halu auttaa asiakkaitamme löytämään heille sopivat tuotteet, palvelut ja ratkaisut. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Olemme Suomen 100. suurin yritys. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta  www.stark-suomi.fi. Stark kuuluu Pohjoismaiseen STARK Group – konserniin.

Vuoden vahvin rakentaja on Pirkanmaan Pro-Rakennus Oy27.5.2019 08:39:14 EESTTiedote

Stark haluaa kehittää rakennusalaa materiaalitoimijan roolissa. Vuoden alussa Stark liittyi Aalto yliopiston Building 2030 konsortioon, jonka visiona on varautua rakentamisen toimialaan kohdistuviin tulevaisuuden muutoksiin – kuten digitalisaatioon, nopeaan kaupungistumiseen ja ilmastonmuutokseen – ja samalla varmistaa, että rakennusalan liiketoiminta on myös jatkossa kestävällä pohjalla. Myös rakentamisen laadusta puhutaan paljon. Tästä lähtökohdasta, ja ohjatakseen huomiota sille, että Suomessa on laaja joukko vahvoja, kunnianhimoisesti ja laadukkaasti rakentavia rakentajia ja rakennusliikkeitä, Stark lähti yhteistyössä Radio Novan kanssa etsimään Vuoden vahvinta rakentajaa.

STARKin naisjaosto vahvistamaan naisten jääkiekkoa – yhteistyö Kiekko-Espoon naisten liigajoukkueen kanssa alkaa25.4.2019 13:30:16 EESTTiedote

Kiekko-Espoo ja Starkin naisjaosto ovat sopineet yhteistyökumppanuudesta, jonka tavoitteena on rakentaa naisten jääkiekkoa vahvemmaksi. Blues Naiset on Suomen kaikkien aikojen menestynein naisten jääkiekkojoukkue ja hallitseva Suomen mestari. Kauden 2018 – 2019 joukkueesta viisi pelaaja oli voittamassa Suomelle historiallista MM-hopeaa Espoossa. Naisjääkiekkoilijat siirtyvät osaksi Kiekko-Espoon yhteisöä kaudelle 2019 – 2020. Starkin naisjaosto haluaa puolestaan tukea ja rohkaista naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä, nostaa naisten osuutta rakennusalalla sekä lisätä alan vetovoimaa naisten parissa.