STARK vahvistamaan yksinpurjehtija Ari Huuselaa – edessä maailman vaativin purjehduskilpailu

STARK on solminut pääyhteistyökumppanisopimuksen suomalaisen yksinpurjehtija Ari Huuselan kanssa. Huusela on ensimmäinen pohjoismaalainen purjehtija maailman vaativimmassa valtamerikilpailussa, jonka 43 000 km reitti purjehditaan maailman ympäri itäsuunnassa pysähtymättä, yksin ja ilman ulkopuolista apua. Huuselan Imoca-luokan vene starttaa ikoniseen Vendée Globe -kilpailuun rakennusalan vahvalla STARK-brändillä ja STARK-nimisenä marraskuun alussa.
Yksinpurjehtija Ari Huusela: - Nyt ajatusmaailma menee tavoitetta kohti ja näin mieli valmistuu pikkuhiljaa lähtöhetkeen. Olen todella innoissani siitä, että Stark näkee tekemiseni vahvana ja arvokkaana.

- Olen todella innoissani siitä, että Stark näkee tekemiseni vahvana ja arvokkaana. Saan heidät pääyhteistyökumppanina vahvistamaan tätä urani päätavoitetta, johon olen pitkään valmistautunut ja tähdännyt. Se antaa aimo annoksen virtaa ja potkua. Yhteistyöllä on valtavan suuri henkinen merkitys ja toki se on minulle myös taloudellisesti kriittinen loppuvalmistautumisen mahdollistaja. Yhteistyö vahvistaa tekemistäni kokonaisvaltaisesti, sanoo Ari Huusela.

- Olemme valinneet sponsorointikohteemme tavallisesti joukkuelajien puolelta, mutta Huuselan projekti oli yksinkertaisesti niin mielenkiintoinen, että halusimme ehdottomasti mukaan. Jo ensimmäisistä keskusteluista lähtien on ollut selvää, kuinka määrätietoisesti Huusela tekee töitä unelmansa eteen – hän kirjaimellisesti rakentaa itseään vahvemmaksi, Starkin kaupallinen johtaja Jarmo Salmi sanoo.

Neljän vuoden välein purjehdittava Vendée Globe on maailman vaativin purjehduskilpailu ja se starttaa Ranskan Les Sables d’Olonnesta 8.11. Kilpailuun osallistuu 34 venettä, joiden kapteenit edustavat 11 eri kansallisuutta. Suomalaispurjehtija Ari Huusela on ensimmäinen pohjoismaalainen purjehtija, joka on päässyt tälle vaikuttavalle listalle. Perspektiiviä hankkeen vaativuuteen antaa Huuselan mukaan esimerkiksi se, että yli 3000 ihmistä on kiivennyt Mount Everestille ja yli 700 käynyt avaruudessa, mutta vain noin sata ihmistä on onnistunut purjehtimaan yksin, pysähtymättä ja kilpaa maapallon ympäri.

- Meillä on vahva tahto tukea hänen valmistautumistaan Vendée Globe -kilpailuun ja auttaa häntä sekä koko suomalaista purjehdusta uusiin saavutuksiin, Jarmo Salmi toteaa.

Ajatukset kohti tavoitetta – mieli valmistuu lähtöhetkeen

Ensimmäisenä pohjoismaalaisena tässä yksinpurjehtijoiden huippuammattilaisten sarjassa Huusela on jo tehnyt merenkulun historiaa. Pääseminen Vendée Globen listalle on vaatinut osallistumisen useampaan Imoca Globe Series -maailmanmestaruuskiertueen valtamerikilpailuun viimeisen kolmen vuoden aikana.  Kolmen vuosikymmenen ajan kilpaa purjehtinut, siviilissä lentokapteenina toimiva Ari Huusela on ylittänyt Atlantin yksin neljä kertaa. Hän osallistui ensimmäiseen valtameriyksinpurjehduskilpailuunsa Atlantin yli vuonna 1999. Yksinpurjehduksen kuninkuusluokkaan hän siirtyi ostettuaan Imoca-luokan veneen vuonna 2017.

Ari Huusela on valmistautunut Vendée Globe-kilpailuun jo työn täyteiset kolme vuotta.

- Unelma osallistuminen oli minulle jo 90-luvun lopulta alkaen, mutta uskalsin sen sanoa ääneen vasta, kun menestyksen myötä usko tähän alkoi kasvaa. Valmistautuminen on pitkäjänteistä ja tavoitteellista työtä, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ajatusmaailma menee tavoitetta kohti ja näin mieli valmistuu pikkuhiljaa lähtöhetkeen. Nyt maailman seuratuimman yksinpurjehduskilpailun Vendée Globen starttiin on enää alle 200 päivää.

Jarmo Salmi, Stark Suomi Oy, puh. 0500 970 950, jarmo.salmi@stark-suomi.fi
Ari Huusela, puh. 045 674 5488, ari.huusela@me.com, www.arihuusela.com

Yksinpurjehtija Ari Huusela (oikealla) ja Starkin kaupallinen johtaja Jarmo Salmi iloitsevat vahvasta yhteistyöstä.

Olarinluoma 15

09 3541 0000https://yritys.stark-suomi.fi/

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Päällimmäisenä meillä on halu auttaa asiakkaitamme löytämään heille sopivat tuotteet, palvelut ja ratkaisut. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta  www.stark-suomi.fi. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä  STARK Groupia.

Tutkimus: Mökkiä ostettaessa jätetään ”remontointivara” huomattavasti useammin kuin kotia hankittaessa17.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Vain kymmenes suomalaisista ostaisi uudeksi kodikseen oman budjettihaarukkansa alapäässä olevan kohteen, joka vaatii paljon remonttitöitä, kun taas noin seitsemän kymmenestä kallistuisi hieman kalliimpaan vaihtoehtoon, jossa ei olisi akuutteja remonttitarpeita. Mökkiä ostettaessa remontointia ei siis vieroksuta läheskään yhtä paljon, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä tuhannen vastaajan Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta.

Stark selvitti, mistä syystä suomalaiset remontoivat – kauneus on 7 kertaa tärkeämpää kuin muutokset pohjaratkaisuun4.4.2024 09:25:00 EEST | Tiedote

Tuhannesta suomalaisesta kolme neljästä vastaa asuntonsa olevan vähintäänkin pienen remontin tarpeessa, selviää Stark Suomi Oy:n teettämästä Suomalaiset remontoivat ja rakentavat 2024 -tutkimuksesta. Remontointitarve kumpuaa ensisijaisesti (63 %) halusta saada asunnosta silmää miellyttävämpi. Hieman alle puolet vastaajista puolestaan kokee paikkojen käyttöiän tulevan jo vastaan. Ainoastaan noin joka kymmenes haluaa remontoida siksi, että he kokevat asunnon pohjaratkaisun kömpelöksi.