Starkin yhteistoimintaneuvottelut päättyivät työtehtävien vähennyksiin

Stark Suomi Oy:n lokakuussa aloittamat yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajien kanssa ovat päättyneet. Päätöksensä myötä Stark vähentää enintään 50 työntekijää, joista osalle voidaan tarjota osa-aikaista työtä. Osa irtisanomisista pyritään välttämään luonnollisen poistuman, kuten eläköitymisen avulla. Starkin palveluksessa on noin 1000 työntekijää 26 toimipisteessä sekä ketjuohjauksessa ja jakelukeskuksissa.

Lokakuussa käynnistetyt neuvottelut liittyivät toimintojen uudelleenorganisointiin, ja niiden taustalla olivat suunnitelmat strategian mukaisesta toimintojen tehostamisesta siten, että uudet toimintamallit vastaavat entistä paremmin asiakaspalvelun muuttuviin tarpeisiin.

- Muutostarpeiden syitä ovat tarve toiminnan jatkuvaan kehittämiseen, ja toiminnan suuntaaminen vastaamaan meille tärkeiden asiakasryhmien tarpeisiin, sanoo toimitusjohtaja Harri Päiväniemi. Neuvotteluprosessin tuloksena Stark pyrkii varmistamaan toimipistekohtaiset tarpeet uudella toimintamallilla toteutettuna, tavoitteena entistä parempi toiminnan laatu ja tehokkuus.

Lisätietoja Stark Suomi Oy:

Toimitusjohtaja Harri Päiväniemi, puh. 040 643 1800

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta  www.stark-suomi.fi.

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Päällimmäisenä meillä on halu auttaa asiakkaitamme löytämään heille sopivat tuotteet, palvelut ja ratkaisut. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Olemme Suomen 100. suurin yritys. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta www.stark-suomi.fi. Stark kuuluu Pohjoismaiseen STARK Group – konserniin.

STARK Rent konevuokraamo avautuu uudistuneessa Tampere Nekalan toimipisteessä6.11.2019 08:49:00 EETTiedote

Stark avaa tänään Tampereen Nekalaan verkostonsa neljännen konevuokraamon. Vuokraamo sijoittuu myymälän yhteyteen, helposti myös noutoasiakkaita palvelevaan noutopisteeseen. Starkin suurin myymälä Tampereen Nekalassa avautui keväällä uudistuneena. Nekalassa käynnistyi hiljattain myös seudun jakelukeskus, josta alueen kaikki toimitukset hoidetaan. Uudistuksilla tähdätään rakentavan asiakkaan kokonaispalvelun paranemiseen, palvelun sujuvoittamiseen ja asioinnin nopeuttamiseen.

Stark aloittaa yhteistoimintaneuvottelut – taustalla suunnitelmat strategian mukaisesta toimintojen tehostamisesta21.10.2019 15:09:02 EESTTiedote

Stark Suomi Oy suunnittelee toimintojensa uudelleenjärjestelemistä ja aloittaa yhteistoimintaneuvottelut, jotka voivat johtaa tehtävämuutoksiin ja henkilöstövähennyksiin Starkin toimipisteissä. Suunniteltujen toimenpiteiden henkilövaikutukset voivat toteutuessaan olla enimmillään 68 henkilöä. Stark työllistää noin 1000 henkilöä 26 toimipisteessään sekä ketjuohjauksessaan ja jakelukeskuksessaan.