Startup-yhteisö vahvistuu jäsenasioihin keskittyvällä osaajalla

Suomen startup-yhteisön toimisto vahvistuu kokeneella hallinto- ja jäsenasioihin keskittyvällä Maija Lindemanilla. Keskeisinä tehtävinä tehtävinä Lindemanilla on jäsenkokemuksen kehittäminen ja jäsenhankinta.

Suomen startup-yhteisön jäsenistöasioista vastaava Maija Lindeman. (Kuva: SSY / Vapaa käyttöoikeus)

Vuonna 2021 perustettu, 150 suomalaista startup- ja kasvuyritystä edustava Suomen startup-yhteisö vahvistaa toimintojaan. Uutena yhteisö- ja jäsenyysvastaavana elokuussa aloittanut Maija Lindeman on pitkän linjan järjestöammattilainen. Hänellä erityisosaamista muun muassa yhteisöllisyyden ja jäsenkokemuksen kehittämisestä, jäsenyyden hallinnasta sekä jäsenhankinnasta.

Lindeman on aiemmin työskennellyt vastaavissa tehtävissä muun muassa Ammattiliitto Prossa ja Tradenomeissa. Koulutukseltaan Lindeman on tradenomi. Lisäksi hän on suorittanut Lapin yliopiston palvelumuotoilun perusopinnot.

Tärkeimpiä tehtäviä Lindemanilla ovat jäsenyyden hallinta ja jäsenpalvelut, jäsenkokemuksen ja siihen liittyen prosessien kehittäminen sekä yhteisöllisyyden ja jäsenten verkostoitumismahdollisuuksien edistäminen ja erilaisten tapahtumien järjestäminen. Lisäksi Lindeman vastaa jäsenhankinnasta ja muusta hallinnosta. “Olemme iloisia saatuamme kokeneen järjestötoimijan tiimiimme”, Suomen startup-yhteisön toimitusjohtaja Riikka Pakarinen kertoo. “Jäsenasiat ja yhteisön vahvistaminen ovat lähiaikojen toimintamme ytimessä.”

Uudessa tehtävässään Lindeman haluaa tukea jäsenistöä paikkakunnasta riippumatta ja luoda yhteisöllisyyttä myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella. “Startupeissa ihmiset ratkovat hyvin samanlaisia ongelmia, joten vertaistuki haasteiden edessä on erittäin arvokasta”, Lindeman muistuttaa. “Tavoitteenamme on vahvistaa yhteisön tarjoamia verkostoitumismahdollisuuksia, vertaisoppimista ja yhteisöllisyyttä ympäri Suomen.” Lindeman pyrkii siihen, että yhteisö kasvaisi ja toimisi jatkossakin ennakkoluulottomasti, jäsentensä lailla. “Tavoitteenamme on saada mukaan yrityksiä uusilta paikkakunnilta ja kasvattaa jäsenmäärämme kahteen sataan”, Lindeman kertoo.

Suomen startup-yhteisön muodostaa noin 150 eri suomalaista kasvuyritystä kasvun eri vaiheista, aina alkuvaiheen yrityksistä kymmensarvisiin asti. Startup-yhteisö ei ole edunvalvontajärjestö yksittäiselle toimialalle, vaan uskomme yhdessä tekemisen voimaan – uhkien sijaan näemme ympärillämme mahdollisuuksia. Startup-yhteisön tavoitteena on rakentaa Suomesta maailman paras paikka yrittää, opiskella ja elää.

Suomen startup-yhteisö: Suomeen rakennettava Euroopan vihreän energian klusteri30.8.2022 10:32:27 EEST | Tiedote

Suomen startup-yhteisö toivoo, että budjettiriihessä tehdään pitkäjänteisiä päästöjä vähentäviä ratkaisuja. Yksi tärkeimmistä tehtävistä ratkaisuista on päästöttömään energiatuotantoon investoiminen. Suomen on varmistettava oma paikkansa vihreän energian keskeisenä investointikohteena globaalisti. Uusi vihreän energian klusteri Suomessa toisi uusia työpaikkoja ja avaisi uusia vientimahdollisuuksia.