Greentech Challenge

Startup-yritykset kisaavat rahoituksesta Green Tech Challenge 2019 -tapahtumassa

Yksitoista kestävän kehityksen parissa toimivaa startup-yritystä osallistuu nopean kasvun Green Tech Challenge 2019 -tapahtumaan Espoossa 21.–24.10.2019. Startupit pääsevät myös esittelemään liiketoimintaansa suomalaisille sijoittajille.

Green Tech Challenge 2019 -tapahtumassa eri alojen konsultit valmentavat kolmen päivän ajan startup-yrityksiä ja auttavat niitä menestymään kotimaan ja kansainvälisillä markkinoilla. Valmennukset huipentuvat torstaina 24.10.2019 pidettävään tilaisuuteen, jossa yritykset esittelevät liiketoimintaansa suomalaisille sijoittajille. Yritysten tavoitteena on saada miljoonaluokan rahoitusta.

”Meidän on autettava vihreän teknologian startupeja, jos haluamme jatkossakin elää planeetallamme pelkäämättä saasteita ilmassa, vedessä tai ruoassamme. Haasteemme on ainutlaatuinen mahdollisuus vihreän teknologian yrityksille saada uusia kehitysnäkökulmia toimintaansa sekä päästä puhumaan sijoittajille”, sanoo Green Innovation Groupin toimitusjohtaja ja perustajajäsen Frederik van Deurs.

Green Tech Challenge -haasteeseen osallistuvien yritysten tarjoaman teknologian tai liiketoimintamallin pitää skaalautua myös suurille markkinoille.

”On tärkeää helpottaa niiden yritysten toimintaa, joiden tavoitteena on nopeuttaa ’vihreää vallankumousta’. Uskomme, että tuleva sukupolvi jättää ensimmäistä kertaa maapallon seuraavalle sukupolvelle paremmassa kunnossa kuin me sen saimme.”

Investor Day -tilaisuus pidetään torstaina 24.10.2019 klo 14.00–19.00 Espoon Otaniemessä (Urban Mill, Betonimiehenkuja 3 E, 02150 Espoo).

Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Haastattelupyynnöt:
Viestintätoimisto Cocomms Oy
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

.

Seuraavat kansainväliset startup-yritykset osallistuvat Green Tech Challenge 2019 -ohjelmaan Helsingissä:

Arkyne Technologies

Espanjalainen Arkyne Technologies on erikoistunut uusiutuvien energiamuotojen kehittämiseen. www.biootech.com

Bluewhite Bioforest

Bluewhite Bioforest Oy edistää metsien monikäyttöä tarjoamalla metsänomistajille näiden omista tarpeista lähteviä palveluja. www.bluewhitebioforest.fi

Flacon

Flacon Denmark tarjoaa hotellien yksittäispakatuille saippuoille ja shampoille kestävän vaihtoehdon. Kertakäyttömuovin sijasta Flaconin biopohjaiset pesuaineet on pakattu kauniisiin pulloihin, jotka kestävät käytössä pitkään. www.linkedin.com/company/flacondenmark

Helsieni

Helsieni on kiertotalousyritys, joka kasvattaa sieniä läheltä saaduissa raaka-aineissa, kuten kahvinporoissa. Tavoitteena on tuottaa paikallista ja terveellistä ruokaa Suomessa ja sen lähiympäristössä. www.helsieni.fi

iFarm

Venäläinen iFarm mullistaa luomukaupunkiviljelyn yhdistämällä maatalous-, IT- ja tiedeosaamisen. Tuoreet ja maistuvat luomuvihannekset ja -marjat kasvatetaan muun muassa talojen katoilla, lähellä kuluttajia. ifarmproject.ru

Nelinor

Suomalaisen Nelinorin kehittämä teknologia yhdistää energiankulutuksen ja ympäristötekijöiden analysoinnin. Yhtiö keskittyy energian, veden ja ilmanlaadun mittaamiseen. www.nelinor.com

Showerloop

Suomalaisen Showerloopin kehittämä ratkaisu kerää, puhdistaa ja uusiokäyttää suihkuveden suihkun aikana – suihkutella voi niin pitkään kuin haluaa ilman, että ympäristö kärsii siitä. www.showerloop.org

Solar Fire Concentration

Suomessa perustettu Solar Fire Concentration minimoi ilmastonmuutoksen haittoja tuomalla aurinkoenergian entistä useampien ulottuville. www.solarfire.io

Spark Sustainability

Spark Sustainability mahdollistaa ilmastomuutosta hillitsevät valinnat arjessa tarjoamalla kuluttajille tieteeseen perustuvaa tietoa kasvihuonekaasupäästöistä ja osoittamalla, miten suuri joukkovoima yksittäisten kuluttajien valinnoilla voi olla. Carbon Donut -laskurin avulla voi arvioida omat hiilidioksidipäästönsä ja todeta, millä toimenpiteillä saadaan aikaan tuloksia tehokkaasti. www.sparksustainability.com

Techstyle Solutions

Techstyle Solutions vähentää jätettä, lisää tehokkuutta ja läpinäkyvyyttä sekä optimoi resursseja vaatteiden jakeluketjussa. https://techstyle.solutions/

WeCycle

Ruotsalainen WeCycle vähentää hiilipäästöjä ja raaka-ainehävikkiä tekemällä kierrätyksen helpoksi kaikenkokoisille yrityksille. WeCycle myy käytetyt laitteet yritysten puolesta markkinahintaan. www.wecycle.se

Lisätietoja:

Green Innovation Group A/S

Frederik van Deurs
toimitusjohtaja ja perustajajäsen
frederik@greentechchallenge.eu

Helena Eharand
viestintäkonsultti
helena@greentechchallenge.eu

Nicholas Phillips
Projektijohtaja
Puh. +34 668 119 892
nicholasphillips@greeninnovationgroup.com

Green Tech Challenge

Green Tech Challenge on perustettu vuonna 2015 Tanskassa. Nelipäiväisen nopean kasvun ohjelman tavoitteena on tehdä kestävästä liiketoiminnasta kannattavaa auttamalla teknologia-alan kestävän kehityksen startup-yrityksiä menestymään maailmanlaajuisesti.

Yli 70 prosenttia Green Tech Challenge -ohjelmaan osallistuneista startup-yrityksistä on vuotta myöhemmin onnistunut keräämään pääomaa (keskimäärin 500 000 euroa). Samaan aikaan yritysten liikevaihto on kolminkertaistunut kuukausitasolla ja tiimit kasvaneet 67 prosenttia. Lisätietoja: Green Tech Challenge 2019 Helsinki ja www.greentechchallenge.eu

Viestintätoimisto Cocomms
Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Greentech Challenge