Stefan’s Steakhouse osaksi Vaasan ravintolatarjontaa – tiedossa huippupihvejä ja rannikon makuja

Vaasan ravintolakattaus monipuolistuu kertaheitolla: pihveistään tunnettu Stefan’s Steakhouse avasi Kauppapuistikon kupeessa viime viikon lopulla ovensa ja tulevena perjantaina avajaisiaan juhlii sen yhteyteen tuleva moderni yökerho Teatro. Restamax laajentaa ravintolakompleksin myötä toimintaansa uudelle markkina-alueelle Vaasaan.

Stefan'sien runsas valikoima erilaisia lisukkeita, makuvoita ja kastikkeita viimeistelee pihvinautinnon. Kuva: Aapo Matsson

Top Chef -kokki Stefan Richterin luotsaama Stefan’s Steakhouse on helposti lähestyttävä illallisravintola, missä nälkä taittuu pihvien lisäksi muun muassa burgereilla ja eri kaloista valmistetuilla herkkuannoksilla.

- Stefan’s tuo Vaasaan laadukkaan mutta rennon dinner-paikan – ja tietysti kaupungin parhaat pihvit. Raaka-aineet ovat ehdottomassa keskiössä ja esimerkiksi pihveissä suosimme mureudestaan tunnettua Black Angus -rotulihaa ja suussa sulavaa wagyu-härkää. Australian Clare Valleyn alueelta tuleva Black Angus -karja on vapaana laiduntanutta ja jyväruokittua, mikä takaa lihan täydellisen maun ja mureuden, ravintolapäällikkö Sami Lehtonen kertoo.

Stefan’s on suosittu ympäri Suomea ja ravintola löytyy ennestään Tampereelta, Helsingistä, Jyväskylästä, Hangosta ja Rukalta. Marraskuussa konsepti tulee osaksi myös Levin ravintolavalikoimaa. Vaikka menu pohjaa aina pihveihin, kunkin kaupungin paikallinen makumaailma näkyy reseptiikassa ilahduttavasti.

- Kukin Stefan’s höystää menua omilla House special -annoksillaan. Meillä näitä ovat alkuruokien puolelta sieni-parmesaanimuffini piparjuurivaahdolla ja pääruoista siikafilee savoijinkaalimuhennoksella, pinaatti-perunapyreellä ja kermaisella ryppylimettikastikkeella. Jälkiruokalistalla Vaasan erikoisuutena nähdään puolestaan rosmariinimaustettua valkosuklaamoussea ja Napue-marinoitua kurpitsakompottia, Lehtonen jatkaa.

Rento ravintola kaikenlaisiin iltoihin

Myös sisustus on ehtaa Stefan’s Steakhouse -tyyliä: tummaa ja viimeisteltyä. Ravintolan arkkitehtinä toimi Erkki Koivisto ja viimeisen silauksen kokonaisuudelle on antanut Visionary Design Partnersin Jaana Ekman, joka on vastannut myös muiden Stefan’sien sisustuksesta.

- Uskon konseptin olevan suosittu juuri siksi, että se on keulakuvansa ja menunsa myötä helposti lähestyttävä. Stefan’siin voi tulla ilman pikkutakkia heti työpäivän jälkeen tai viettämään iltaa pidemmän kaavan mukaan, Restamaxin ruokaravintoloiden linjajohtaja Tanja Virtanen toteaa.

Stefan’s Steakhouse
Kauppapuistikko 15, Vaasa

Tanja Virtanen, ruokaravintoloiden linjajohtaja, Restamax Oyj, puh. +358 45 670 4292
Sami Lehtonen, ravintolopäällikkö, Stefan’s Steakhouse, puh. +358 50 341 9968

Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 120 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner ja Colorado Bar & Grill. Restamax Oyj:n vuoden 2016 liikevaihto oli 130,1 miljoonaa euroa ja käyttökate 19,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 1 600 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n palveluksessa työskentelee kuukausittain noin 6 500 työntekijää.

Restamax-yrityssivut: www.restamax.fi, Restamax-kuluttajasivut: www.ravintola.fi, Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi

Ei pelkkä pihvipaikka! Ravintolan menulta löytyy esimerkiksi myös burgereita ja erilaisia kala-annoksia. Kuva: Aapo Matsson
Stefan Richterin nimeä kantavia ravintoloita on Suomessa vuoden loppuun mennessä jopa seitsemän.
Logo: Stefan's Steakhouse Vaasa