Stora Enson puunhankinnan kesätyöt yhä monipuolisempia – avoinna yli 50 kesätyöpaikkaa

Stora Enso Metsä tarjoaa nuorille yli 50 työpaikkaa kesällä 2020. Puunhankinnan ja metsänhoidon lisäksi töitä on tarjolla muun muassa IT:n ja viestinnän parissa sekä assistenttitehtävissä.

Stora Enso Metsän kesätyöpaikat sijaitsevat eri puolella Suomea. Tehtäviä löytyy puunostosta ja metsänhoidosta, kuljetuskeskuksesta, viestinnästä sekä tehtaiden puuterminaaleista. Tarjolla on kokonaan uusiakin kesätyötehtäviä.

− Meillä on monipuolisia tehtäviä hyville kesätyöntekijöille uusiutuvan tulevaisuuden rakentamisessa. Perinteisten metsäammattilaisten tehtävien lisäksi kesätöitä on muun muassa IT:n, metsänomistaja-asiakkuuksien ja assistenttitehtävien parissa, sanoo Stora Enso Metsän resurssijohtaja Jussi Lemmetty.

Moni opiskelija on tullut Stora Ensoon ensin kesätöihin ja sitten löytänyt oman paikkansa yhtiöstä opiskelujen jälkeen.

− Olipa kyse luonnon hyvinvoinnista tai digitaalisista innovaatioista, uusiutuvan tulevaisuuden rakentamiseen tarvitaan osaajia nyt ja tulevaisuudessa. Uskomme vahvasti siihen, että kaikki mikä tänään valmistetaan fossiilisista raaka-aineista, voidaan huomenna tehdä puusta, Lemmetty sanoo.

Yhteensä koko yhtiössä on Suomessa avoinna vajaat 900 kesätyöpaikkaa tehtailla ja toimistoilla. Työpaikkoihin voi tutustua osoitteessa www.storaensolle.fi.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Satu Härkönen, Stora Enso Metsä, puh. 040 832 7458

Stora Enso Metsä toimittaa Stora Enson suomalaisille kartonki-, biomateriaali-, puutuote- ja paperitehtaille puuraaka-ainetta vuosittain yli 22 miljoonaa kuutiometriä. Stora Enso Metsä hankkii puita vain vastuullisesti hoidetuista metsistä. Stora Enso Metsä tarjoaa lisäksi metsänomistajille asiantuntemusta ja apua metsäasioihin koko metsän elinkaaren ajan. Stora Enso Metsän palveluksessa on 500 henkilöä ja yli 85 korjuu-, kuljetus- ja metsäpalveluyrittäjää alihankkijoina.