Strategian päivitys: ABB digitalisaatioon keskittyväksi markkinajohtajaksi

ABB on julkaissut globaalin ohjelmistokumppanuuden Dassault Systèmesin kanssa sekä uuden ABB:n neljän johtavan liiketoiminnan tavoitteet.

- Uusi ABB: fokusoi, yksinkertaista, johda

- Fokusoitu portfolio: Power Gridsin divestointi Hitachille etenee suunnitelman mukaan

- Yksinkertaistettu rakenne: Uusi toimintamalli “ABB-OS™” tehostaa asiakaskeskeisyyttä, ketteryyttä ja kannattavuutta, noin 500 miljoonan US dollarin vuosittaiset kustannussäästöt

- Neljä markkinoiden #1 tai #2 johtavaa liiketoimintaa alkaen 1.4.2019. Liiketoimintojen uudet operatiivisen EBITA-marginaalin tavoitteet keskipitkällä aikavälillä ovat:

• Electrification: 15–19 prosenttia

• Industrial Automation: 12–16 prosenttia

• Motion: 14–18 prosenttia

• Robotics & Discrete Automation: 13–17 prosenttia

Keskipitkän aikavälin tavoitteet vahvistettu:

• 3–6 prosentin vuotuinen vertailukelpoinen liikevaihdon kasvu

• Operatiivinen EBITA-marginaali 13–16 prosenttia

• Sijoitetun pääoman tuotto (ROCE) 15–20 prosenttia

• Kassavirran konversio nettotuloksi noin 100 prosenttia

• EPS-kasvu suurempi kuin liikevaihdon kasvu

- ABB ja Dassault Systèmes ovat solmineet maailmanlaajuisen ohjelmistokumppanuuden teollisuuden digitalisaatioon.

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen:

Strategy update: Shaping a leader focused in digital industries

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Investor Relations, investor.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11
Investor Relations, investor.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

ABB:n digitekniikkaa myös Länsimetron kakkosvaiheen metroasemien valvontaan5.3.2019 10:00:00 EETTiedote

ABB on solminut sopimuksen kiinteistönvalvontajärjestelmien toimittamisesta Länsimetro Matinkylä-Kivenlahti -hankkeen kaikille metroasemille ja uudelle metrovarikolle. ABB:llä Suomessa kehitetty ABB Ability™ MicroSCADA Pro -ohjelmistoon perustuva järjestelmä huolehtii tämän urakan valmistumisen jälkeen kaikkien Länsimetron 13 metroaseman käytettävyydestä, luotettavuudesta ja turvallisuudesta.

ABB-yhtymän tulos 2018: Vakaata kasvua28.2.2019 13:03:05 EETTiedote

Vuoden 2018 pääkohdat - Tilausmäärä kasvoi 8 %1, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa - Liikevaihto kasvoi 4 %, vahvaa kasvua Robotics and Motion -divisioonassa - Tilauskanta vuoden lopussa +6 %, saatujen tilausten ja liikevaihdon suhde (book-to-bill ratio)2 oli 1,03 - ABB Ability™ vauhdittaa kasvua kaikissa divisioonissa - Operatiivinen EBITA-marginaali 10,9 %2, johon hukkakustannuksilla, ydintoimintoihin kuulumattomiin vanhoihin hankkeisiin liittyvillä maksuilla ja GEIS-yritysostolla oli yhteensä 2,5 prosenttiyksikön vaikutus - Nettotuotto oli 2 173 miljoonaa dollaria, laskua 2 % - Liiketoiminnan kassavirta noin 3 miljardia dollaria - Uuden ABB:n julkaisu: • Power Grids -liiketoiminnan divestointi ja portfolion keskittäminen digitaaliseen teollisuuteen • Liiketoimintamallin ja -rakenteen selkeyttäminen • Neljä johtavaa, asiakasrajapinnassa työskentelevää liiketoimintaa - GEIS-yritysosto saatiin päätökseen 30.6.2018 - Ehdotettu osakekohtainen osinko 0,80 Sveitsin frangia Q4/20

ABB:n uusinta digitekniikkaa Viking Linen uuteen alukseen Itämerelle15.11.2018 07:00:00 EETTiedote

Kiinassa rakennettavan Viking Linen matkustaja-autolautan teknologiatoimitusta on laajennettu sisältämään myös ABB Ability™ System 800xA -automaatiojärjestelmä. Järjestelmä integroi voimantuotannon, Azipod®-ruoripotkurijärjestelmän ja aluksen hallintajärjestelmät kaikki yhdelle alustalle. Näin sekä aluksen miehistöllä että maahenkilöstöllä on laaja näkymä kaikkiin turvallisen ja tehokkaan operoinnin edellyttämiin tietoihin. Uusi laiva aloittaa liikennöinnin Turun ja Ahvenanmaan saariston sekä Tukholman välillä vuonna 2020.