Strategian päivitys: ABB digitalisaatioon keskittyväksi markkinajohtajaksi

ABB on julkaissut globaalin ohjelmistokumppanuuden Dassault Systèmesin kanssa sekä uuden ABB:n neljän johtavan liiketoiminnan tavoitteet.

- Uusi ABB: fokusoi, yksinkertaista, johda

- Fokusoitu portfolio: Power Gridsin divestointi Hitachille etenee suunnitelman mukaan

- Yksinkertaistettu rakenne: Uusi toimintamalli “ABB-OS™” tehostaa asiakaskeskeisyyttä, ketteryyttä ja kannattavuutta, noin 500 miljoonan US dollarin vuosittaiset kustannussäästöt

- Neljä markkinoiden #1 tai #2 johtavaa liiketoimintaa alkaen 1.4.2019. Liiketoimintojen uudet operatiivisen EBITA-marginaalin tavoitteet keskipitkällä aikavälillä ovat:

• Electrification: 15–19 prosenttia

• Industrial Automation: 12–16 prosenttia

• Motion: 14–18 prosenttia

• Robotics & Discrete Automation: 13–17 prosenttia

Keskipitkän aikavälin tavoitteet vahvistettu:

• 3–6 prosentin vuotuinen vertailukelpoinen liikevaihdon kasvu

• Operatiivinen EBITA-marginaali 13–16 prosenttia

• Sijoitetun pääoman tuotto (ROCE) 15–20 prosenttia

• Kassavirran konversio nettotuloksi noin 100 prosenttia

• EPS-kasvu suurempi kuin liikevaihdon kasvu

- ABB ja Dassault Systèmes ovat solmineet maailmanlaajuisen ohjelmistokumppanuuden teollisuuden digitalisaatioon.

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen:

Strategy update: Shaping a leader focused in digital industries

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Investor Relations, investor.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11
Investor Relations, investor.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Maailman ensimmäinen teollinen 5G-tekoälysovellus tuotantokäyttöön ABB:n taajuusmuuttajatehtaalla Helsingissä5.6.2019 10:30:00 EESTTiedote

ABB yhteistyökumppaneineen toteuttaa Helsingin Pitäjänmäellä sijaitsevalle taajuusmuuttajatehtaalleen maailman ensimmäisen langatonta 5G-tekniikkaa hyödyntävän teollisen tekoälysovelluksen. ABB:n, Atostekin ja Telian pilottihanke luo pohjaa langattomaan tekniikkaan pohjautuville uusille teollisille ratkaisuille. Robotin ja työntekijöiden kokoonpanotyön tukena toimiva ratkaisu parantaa tuotannon laatua ja opastaa työntekijöitä. Jatkossa vastaavalla toteutuksella voidaan rakentaa nopeita tietoliikenneyhteyksiä ja suurta laskentatehoa vaativia teollisia tekoälyratkaisuja paikasta riippumatta.

Matti Vaattovaara ABB Power Grids Finland Oy:n toimitusjohtajaksi17.5.2019 14:00:58 EESTTiedote

ABB nimittää Matti Vaattovaaran ABB Power Grids Finland Oy:n toimitusjohtajaksi 1.11.2019 lähtien. Vaattovaara on ollut ABB:n palveluksessa 15 vuoden ajan. Viimeksi hän on johtanut Suomen ABB:n Power Grids -divisioonan myyntiä ja markkinointia sekä vastannut liiketoiminnasta energia- ja verkkoyhtiöille sekä liikennesektorin asiakkuuksiin. Aiemmin hän on toiminut ABB:llä erilaisissa myynnin ja Service-liiketoiminnan johtotehtävissä.