Stressivapaa Valmentaja - 52 tapaa kehittyä coachina, kouluttajana ja konsulttina

JP Jakosen uutuus Stressivapaa valmentaja on ensimmäinen valmentajan työn markkinointiin keskittyvä suomalainen opaskirja. Se sisältää runsaasti konkreettisia työvälineitä ja käytännön esimerkkejä, miten menestyä unelmiensa työssä ja tehdä siitä taloudellisesti kannattavaa liiketoimintaa.

Kuva: Hannes Frigård/Kuvabitti Oy

Markkinointi, oman osaamisen myynti, ja asiakasvalinnan strategia osoittautuvat usein kompastuskiveksi valmennustyön ammattilaiselle. Siihen moni yritys lopulta kaatuukin. Kun työ ei kanna taloudellista hedelmää, unelmien ammatista voi helposti tulla painajainen.

“Yhtälö on hyvin yksinkertainen: menestyäkseen yrittäjänä pitää osata hankkia asiakkaita. Jos se ei onnistu, rahaa ei tule ja yritys hiipuu”, Jakonen kertoo. “Kirjan tarkoituskin on yksinkertainen: auttaa valmentajaa kehittämään osaamistaan, olemustaan ja liiketoimintaansa, itseään uuvuttamatta.”

Jakonen käy kirjassaan läpi lukuisia eri keinoja, joiden avulla valmentaja voi vahvistaa itseluottamustaan – ja etenkin päästä eroon monia piinaavasta huijarisyndroomasta. Ainutlaatuinen markkinointimenetelmä antaa valmentajalle eväät erottua edukseen muista alan yrittäjistä.

“Kun valmentajalta kysytään, mitä työvälineitä hän on käyttänyt saadakseen asiakkaita ja tuloksia, hän menee usein hiljaiseksi”, Jakonen toteaa. “Moni valmentaja miettii vasta jälkikäteen, mitä menetelmiä hän käyttää, ja usein vasta kysyttäessä.”

Mutta vastuullinen valmentaja osaa ottaa huomioon kaikki ne ammatilliset elämänalueet, joilla kasvua ja kehittymistä kaivataan, ja tiedostaa, että metodit, prosessit ja teoriat ovat aina suoraan alisteisia päämäärälle ja tuloksille.

“Tämä kehittäminen johtaa parhaimmillaan siihen, että valmentajan työstä muodostuu ura, josta voi olla ylpeä, ja joka on mallinnettavissa eteenpäin.”

JP Jakonen on yrittäjä, tutkija ja konsultti, joka on kirjoittanut ja luennoinut laajasti johtajuudesta, yrittäjyydestä, filosofiasta ja henkilökohtaisesta kasvusta. Stressivapaa valmentaja (Viisas Elämä) jatkaa stressinhallintaa käsittelevien teosten sarjaa. Se on erityisesti coacheille, konsulteille ja kouluttajille suunnattu käsikirja, joka auttaa kehittämään oman asiantuntemuksen lisäksi yrittämiseen liittyviä taitoja. JP on suorittanut arvostetun kansainvälisen Integral Coaching Canada –valmentajakoulutusohjelman ensimmäisten joukossa Euroopassa. Hän on kirjoittanut samasta aihepiiristä aiemmin teokset Stressivapaa johtaja ja Stressivapaa yrittäjä.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Stressivapaa valmentaja - esittelyvideo

Kuva: Hannes Frigård/Kuvabitti Oy
Kansikuva: Jussi Jääskeläinen

Paluu Jumalattaren luontoon – Polku pohjoisen voiman ja myyttien juurille27.4.2021 10:22:06 EEST | Tiedote

Syvä kiinnostus kasvien voimaan, kansanperinteeseen ja mystiikkaan saivat Eeva Maria Leinon kirjoittamaan Luojattarista, voimanaisista ja muinaissuomalaisesta tarustosta ammentavan upean oppaan, joka on luotu nykypäivän naisen elämää ajatellen. Leino on kasvituntija, hyvinvointivalmentaja ja yrittäjä, joka työssään haluaa auttaa naisia löytämään yhteyden luontoon oman mytologiamme naiseuden kautta. Kirja tarjoaakin uudenlaisia näkökulmia suomalaiseen mytologiaan. Se innostaa katsomaan kasvimaailmamme rikkauksia uusin silmin sekä tukee oman voiman löytymistä nykypäivän nopeatempoisen tahdin keskellä.