Sunborn Eventsin työ Logomossa vauhtiin: Turun asema tapahtumakaupunkina vahvistuu

Ravintola-, catering- ja tapahtuma-alan toimija Sunborn Events Oy on lähtenyt vahvistamaan Turun asemaa tapahtumakaupunkina. Viime vuoden loppupuolella Sunborn Events osti Hartela Länsi-Suomi Oy:n osuuden Logomosta. Lisäksi Sunborn Eventsillä on vankka asema myös pääkaupunkiseudulla, jossa Sunborn vastaa Helsingin Kulttuuritalon toiminnasta.

Sunborn Events investoi Logomoon muun muassa ravintolapalveluita ja tapahtumatiloja uudistamalla.

Kaupan myötä tehdyssä organisaatiouudistuksessa Päivi Rytsä jatkaa Logomon toimitusjohtajana. Lisäksi Rytsä on nimitetty Sunborn Eventsin operatiiviseksi johtajaksi ja vastaa näin Logomon lisäksi myös Helsingin Kulttuuritalon toiminnasta. Sunborn Events Oy:n kehitysjohtajaksi on nimitetty Sunbornin riveistä tuttu Juha Leinonen. Nimitykset astuvat voimaan 1.2.2021.

– Meillä on nyt samassa konsernissa kaksi tapahtumataloa ja keikkajärjestäjä, mikä luo mahdollisuuksia monipuolisille tapahtumille, sanoo Päivi Rytsä.

Rytsän vastuulla on keskittyä tapahtumatalojen johtamiseen ja kehittämiseen, Leinosen tonttia ovat tapahtumat ja erityisesti Turun aseman vahvistaminen tapahtumakaupunkina.

– Sunborn Eventsin vastuulla on Turussa isoja tapahtumia, kuten Punk in Drublic, Kesärauha ja Slipknotin jättikonsertti sekä Paavo Nurmi Games -tapahtuman ravintolat. Lisäksi Sunborn vastaa muun muassa Turun linnan ravintola- ja juhlapalveluista. Meillä on hyvä kattaus palvella isoja asiakkaita sekä valtakunnallisesti että kansainvälisesti, Leinonen sanoo.

Uusi organisaatio parantaa palveluita

Vaikka koronapandemia on kurittanut tapahtuma-alaa, Sunborn Eventsillä on vahva usko alan elpymiseen. Tulevaisuuden usko näkyy investointeina, joiden myötä esimerkiksi Logomon ravintolapalveluita ja tapahtumatiloja uudistetaan. Yleisölle muutokset näkyvät syksyllä 2021.

Tapahtumajärjestäjille Päivi Rytsä lupaa organisaatiomuutoksen tuovan helppoutta.

– Tiimien yhdistymisen myötä myyntipalvelukin yhtenäistyy. Se tarkoittaa, että tapahtumatilan, ravintolapalveluiden ja mahdollisten ohjelmapalveluiden varaaminen onnistuu nyt yhdestä paikasta.

Logomo Oy:n työntekijät ovat siirtyneet kaupan myötä Sunborn Eventsin henkilökunnaksi vanhoina työntekijöinä.

– Logomon etuna on aina ollut ketteryys ja rautaiset ammattilaiset eivätkä nämä asiat muutu kaupan myötä, Rytsä muistuttaa.

Logomo-yhtiöiden hallitukset 1.2.2021 alkaen:

• Logomo Oy: Riikka Kuusniemi (pj.), Hans Niemi, Niina Stade, Jarkko Virtanen, Liisa Ketomäki
  • Logomon Tapahtumatilat Oy: Leevi Luoto (pj.), Pauliina Ahlas, Riikka Kuusniemi, Niina Stade

Logomo Oy:n omistavat Sunborn Events Oy (61 %) ja Turun kaupunki (39 %).

Logomon tapahtumatilat Oy:n omistavat Turun kaupunki (51 %) ja Sunborn Catering Oy (49 %).

Päivi Rytsä, operatiivinen johtaja, 050 596 0773, paivi.rytsa@logomo.fi
Juha Leinonen, kehitysjohtaja, 044 556 6108, juha.leinonen@sunborn.com

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 90 yritystä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.

Sunborn Events Oy (entinen Sunborn Catering Oy) on turkulainen ravintola-, tapahtuma- ja catering-alan yritys ja osa perheomisteista Sunborn Groupia. Sunborn Events Oy vastaa ravintola-, tapahtuma- ja cateringpalveluista Logomossa Turussa ja Helsingin Kulttuuritalolla. Osana yritystä toimii myös Sunborn Live, joka tuottaa vuosittain satoja livetapahtumia sekä muun muassa turkulaista Kesärauha-festivaalia. Sunborn Events Oy työllistää lähes 100 henkilöä.

Turku ja Logomo kutsuvat juhlimaan kulttuuripääkaupunkivuoden juhlavuotta ja 10-vuotiasta Logomoa 20.11.14.10.2021 13:00:00 EEST | Uutinen

Turun 2011 Euroopan kulttuuripääkaupunkivuodesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 10 vuotta, mikä tarkoittaa, että myös luovien alojen tapahtumakeskus Logomolla on 10-vuotisjuhlat. Logomon syntymäpäiväjuhlia ja Turun merkkivuotta juhlitaan osuvasti lauantaina 20.11. Tuolloin Logomo avaa ovensa kaikille kaupunkilaisille. Päivä huipentuu syntymäpäiväkonserttiin, jossa lavalle Lenni-Kalle Taipaleen kanssa astuvat yllätyksenä pidettävät, suomalaiset eturivin tähtiartistit. Konsertin jälkeen Logomo muuntautuu Turun suurimmaksi yökerhoksi.

Sunborn Eventsistä Logomon uusi pääomistaja30.10.2020 12:00:00 EET | Tiedote

Ravintola-, catering- ja tapahtuma-alan toimija Sunborn Catering Oy on ostanut Hartela Länsi-Suomi Oy:n osuuden turkulaisesta tapahtumakeskus Logomosta. Omistajavaihdos astuu voimaan 1. marraskuuta 2020. Samassa yhteydessä Sunborn Catering Oy muuttaa nimensä Sunborn Events Oy:ksi. Sunborn Events lähtee kehittämään Logomon palveluita Suomen ykköstapahtumatalona. Muutos ei koske Logomon Toimistot Oy:tä. Sen omistajana jatkaa Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt.