Wolfcom

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa

Jaa
Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.
Hellonin Musgrave-kauppaketjulle tekemä, maailman parhaana palkittu palvelumuotoilu paransi yksityiskohtia, kuten parkkipaikalle saapumista, ostoskärryllä liikkumista, lapsiperheille suunnattua stressitöntä kassapistettä ja huomioi yleisesti  lasten ja vanhempien viihtyvyyden koko kaupassa käynnin ajan.
Hellonin Musgrave-kauppaketjulle tekemä, maailman parhaana palkittu palvelumuotoilu paransi yksityiskohtia, kuten parkkipaikalle saapumista, ostoskärryllä liikkumista, lapsiperheille suunnattua stressitöntä kassapistettä ja huomioi yleisesti lasten ja vanhempien viihtyvyyden koko kaupassa käynnin ajan.

Hellonin asiantuntijat paransivat Musgrave-ruokakauppojen asiakaskokemusta erityisesti lapsiperheiden ja pienten lasten kanssa asioivien vanhempien näkökulmasta. Hankkeessa mietittiin uudelleen koko kaupassakäyntikokemus parantaen yksityiskohtia, kuten parkkipaikalle saapumista, ostoskärryllä liikkumista, lapsiperheille suunnattua stressitöntä kassapistettä sekä yleisesti huomioimalla lasten ja vanhempien viihtyvyys koko kaupassa käynnin ajan. Hellonin Lontoon studion toteuttaman suunnitelman ja siinä syntyneiden ideoiden onnistuneen pilotoinnin ansiosta Musgrave on laskenut saavuttavansa lähes viiden miljoonan euron vuosittaisen kasvun. Voittohanke vakuutti tuomarit sekä innovatiivisuudellaan, että kaupallisilla huipputuloksillaan.

“Muotoilijoina meidän tehtävämme on ymmärtää, mistä yritysten tuottama asiakaskokemus muodostuu, millaisia odotuksia ja tarpeita erilaisilla kohderyhmillä on ja miten näistä löydöksistä luodaan kestävää liiketoimintaa ja erottuvuutta markkinoilla”, kertoo Hellon Lontoon studion  johtava palvelumuotoilija Lotta Julkunen ja jatkaa: ”Musgravelle toteutettu kaupassakäyntikokemuksen uudistus on konkreettinen esimerkki siitä, kuinka arkistenkin askareiden jouhevampi onnistuminen riippuu palvelumuotoilusta.”

Palvelumuotoilu Hellon perustettiin Helsingissä vuonna 2009 ja vuodesta 2015 lähtien sillä on ollut oma studionsa myös Lontoossa. Palvelumuotoilualan kansainvälisen kattojärjestön Service Design Networkin jo kolme kertaa parhaasta työstä palkitsema Hellon on noussut 9 toimintavuotensa aikana alansa kaikkien aikojen palkituimmaksi toimijaksi maailmassa.

“Suomi on 1930-luvulta lähtien tullut tunnetuksi arvostettuna muotoilumaana arkkitehtuurin ja käyttöesineiden ansiosta. On hienoa nähdä, että suomalainen palvelumuotoiluosaaminen jatkaa tätä perintöä, ollen strategisessa ajattelussaan ja innovatiivisuudessaan todistetusti maailman parasta. Kolmas voitto alan kansainvälisistä huipuista osoittaa, että suomalainen funkkis toimii käyttökokemuksena missä vain”, vakuuttaa Hellon Lontoon toimitusjohtaja Timo Pätiälä ja jatkaa: ”Palkinnot ovat toki hienoja, mutta eniten iloa tuottaa asiakkaiden bisneksen parantaminen. Onnistumisten myötä myös meidän kasvunäkymät ovat paremmat kuin koskaan aikaisemmin.”

Hellonin kykyyn muotoilla palveluita luottavat globaalit yritykset kuten Volkswagen, Boots, Yara, Tesco sekä nyt palkittu Musgrave. Hellon on valittu myös maailman toiseksi suurimman teleoperaattori Vodafonen palvelumuotoilukumppaniksi. Aiemmat Service Design Networkin palkitsemat kultamitalityöt ovat tulleet Suomeen Finavialle ja Yhteistyöapteekeille.

“Palvelumuotoiluala on vielä suhteellisten nuori ja me kehitämme jatkuvasti uusia metodeita sen eteenpäin viemiseksi. Hyödynnämme luonnollisesti myös uusinta teknologiaa asiakkaidemme tarpeisiin muistaen, että myös palveluissa tarkoitus sanelee muodon”, lisää palvelumuotoilija Lotta Julkunen.

Esimerkkinä teknologian hyödyntämisestä palvelumuotoilussa on Hellonin kehittämä AINO-tekoälyratkaisu, joka analysoi yritysten asiakasdataa asiakaskokemuksen näkökulmasta. Elokuussa 2018 Business Finland myönsi Hellonille lähes 0,5 miljoonan euron rahoituksen suomenkielistä puhetta ymmärtävän tekoälyteknologian kehittämiseksi.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo, timo.patiala@hellon.com, +358 45 675 8852
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon, jaakko.waananen@hellon.com, +358 40 560 4828
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kuvat

Hellonin Musgrave-kauppaketjulle tekemä, maailman parhaana palkittu palvelumuotoilu paransi yksityiskohtia, kuten parkkipaikalle saapumista, ostoskärryllä liikkumista, lapsiperheille suunnattua stressitöntä kassapistettä ja huomioi yleisesti  lasten ja vanhempien viihtyvyyden koko kaupassa käynnin ajan.
Hellonin Musgrave-kauppaketjulle tekemä, maailman parhaana palkittu palvelumuotoilu paransi yksityiskohtia, kuten parkkipaikalle saapumista, ostoskärryllä liikkumista, lapsiperheille suunnattua stressitöntä kassapistettä ja huomioi yleisesti lasten ja vanhempien viihtyvyyden koko kaupassa käynnin ajan.
Lataa
Palvelumuotoilu Hellon perustettiin Helsingissä vuonna 2009 ja vuodesta 2015 lähtien sillä on ollut oma studionsa myös Lontoossa. Palvelumuotoilualan kansainvälisen kattojärjestön Service Design Networkin jo kolme kertaa parhaasta työstä palkitsema Hellon on noussut 9 toimintavuotensa aikana alansa kaikkien aikojen palkituimmaksi toimijaksi maailmassa.
Palvelumuotoilu Hellon perustettiin Helsingissä vuonna 2009 ja vuodesta 2015 lähtien sillä on ollut oma studionsa myös Lontoossa. Palvelumuotoilualan kansainvälisen kattojärjestön Service Design Networkin jo kolme kertaa parhaasta työstä palkitsema Hellon on noussut 9 toimintavuotensa aikana alansa kaikkien aikojen palkituimmaksi toimijaksi maailmassa.
Lataa
Maailman parhaaksi nimetyssä palvelumuotoiluhankkeessa mietittiin uudelleen koko lapsiperheiden kaupassakäyntikokemus.
Maailman parhaaksi nimetyssä palvelumuotoiluhankkeessa mietittiin uudelleen koko lapsiperheiden kaupassakäyntikokemus.
Lataa
Hellonin Lontoon studion toteuttaman suunnitelman ja siinä syntyneiden ideoiden onnistuneen pilotoinnin ansiosta Musgrave on laskenut saavuttavansa lähes viiden miljoonan euron vuosittaisen kasvun.
Hellonin Lontoon studion toteuttaman suunnitelman ja siinä syntyneiden ideoiden onnistuneen pilotoinnin ansiosta Musgrave on laskenut saavuttavansa lähes viiden miljoonan euron vuosittaisen kasvun.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye