Suomalainen Kirjakauppa ja Otava tukevat Mielenterveysseuran Sekasin-chat-toimintaa

Suomalaisen Kirjakaupan asiakkaat ovat valinneet lahjoituskohteeksi lasten ja nuorten mielenterveystyön. Jokaisesta Kustannusosakeyhtiö Otavan lasten- ja nuortenkirjasta lahjoitetaan euro Suomen Mielenterveysseuran Sekasin-chat-toimintaan.

Onnen tähden -lahjoituskohteeksi on tänä vuonna valikoitunut Suomen Mielenterveysseuran lasten ja nuorten mielenterveystyö. Lahjoituskohde valittiin asiakasäänestyksellä alkusyksystä.

Äänestyksen tuloksena Suomalainen Kirjakauppa ja Otava lahjoittavat euron jokaisesta 1.11.–9.12. myydystä Otavan lasten- ja nuortenkirjasta Sekasin-chat-toiminnalle.

“Olemme iloisia siitä, että saamme olla mukana tukemassa Suomen Mielenterveysseuran arvokasta työtä Suomen lasten ja nuorten hyväksi”, kertoo Suomalaisen Kirjakaupan kaupallinen johtaja Reetta-Liisa Pikkola.

Viime vuonna Suomalainen Kirjakauppa ja Otava lahjoittivat lähes 70 000 euroa Pelastakaa lapset ry:lle lastensuojelutyöhön.

“Olemme todella kiitollisia tästä kädenojennuksesta. Äänestyksen tulos kertoo meille siitä, että ihmiset kokevat lasten ja nuorten mielenterveystyön tukemisen yhä tärkeämmäksi. Kirjat, tarinat ja lukeminen jo sinälläänkin vahvistavat lapsen mieltä itsetuntemuksen ja mielikuvituksen rakentuessa. Myös yhteiset lukuhetket vanhempien kanssa voivat olla lämpimiä kohtaamisia ja keskusteluhetkiä usein kiireisen arjen keskelle”, Suomen Mielenterveysseuran toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi sanoo.

Onnen tähden -lahjoitus on Suomalaisen Kirjakaupan ja Otavan yhteistyössä toteuttama hyväntekeväisyyskampanja, jonka vuosittaisen kohteen valitsevat Suomalaisen Kirjakaupan asiakkaat.

Suomen Mielenterveysseuran koordinoima Sekasin-chat luo toivoa jokaiselle nuorelle ja auttaa ratkomaan mieltä painavia ongelmia ilman diagnoosia, nimettömästi ja luottamuksellisesti. Yksikään nuori ei saa jäädä ongelmiensa kanssa yksin.

Kirsi Tähjänjoki
markkinointi- ja viestintäjohtaja