Suomalainen Kirjakauppa lahjoitti yli 13 000 euroa saimaannorpan suojelutyöhön

Suomalaisen Kirjakaupan kannatusjäsenmaksu, kertalahjoitus ja osuus käytettyjen oppikirjojen ostoista keräsi yli 13 000 euron suuruisen lahjoituspotin Suomen luonnonsuojeluliitolle erittäin uhanalaisen saimaannorpan suojelutyöhön.

Kuvassa Suomen luonnonsuojeluliiton toiminnanjohtaja Päivi Lundvall ja Suomalaisen Kirjakaupan kaupallinen johtaja Reetta-Liisa Pikkola.

Suomalainen Kirjakauppa ryhtyi Suomen luonnonsuojeluliiton kannatusjäseneksi jo vuonna 2014. Samalla teimme kestävän kehityksen ryhtiliikkeen ja muutimme muovikassit maksullisiksi ensimmäisten erikoistavarakauppojen joukossa. Viime vuonna yhteistyö laajeni entisestään ja Luonnonsuojeluliitosta tuli yksi Suomalaisen Kirjakaupan tärkeimmistä vastuullisuuskumppaneista. Kannatusjäsenmaksun ja kertalahjoituksen rinnalla norpalle kerättiin oma osuutensa myös käytettyjen oppikirjojen ostoista. Kokonaisuutena Suomalainen Kirjakauppa keräsi Luonnonsuojeluliitolle yli 13 000 euron suuruisen lahjoituksen, joka valjastetaan käyttöön erittäin uhanalaisen saimaannorpan suojelutyöhön.

”Haluamme osaltamme vaikuttaa Suomen ainutlaatuisen luonnon monimuotoisuuden säilymiseen”, kertoo Suomalaisen Kirjakaupan kaupallinen johtaja Reetta-Liisa Pikkola. ”Olemme kiitollisia siitä, että asiakkaamme ovat innolla lähteneet mukaan oppikirjojen kierrätykseen ja voimme näin yhdessä osallistua tärkeän asian tukemiseen”, Pikkola iloitsee.

”Olen erittäin iloinen siitä, että Suomalainen Kirjakauppa on mukana pelastamassa saimaannorppaa. Siinä työssä onnistutaan pitkäjänteisellä yhteistyöllä. Suomalaisen Kirjakaupan tuella pystymme suunnittelemaan työtämme pitkällä tähtäyksellä ja satsaamaan vahvasti kaikkein tärkeimpiin norpan suojelukeinoihin: norppaturvallisen kalastuksen edistämiseen, onnistuneen pesinnän varmistamiseen sekä ympäristökasvatustyöhön”, kertoo Suomen luonnonsuojeluliiton saimaannorppakoordinaattori Kaarina Tiainen.

Suomalainen Kirjakauppa valitsee Vuoden kirjan – kirjavuoden kärkiteokset ovat tässä25.10.2018 12:30:00 EESTTiedote