Suomalainen Kirjakauppa takaisin kotiin 100 vuoden jälkeen – uusi lippulaivamyymälä avataan Helsingin Aleksanterinkadulle

Suomalainen Kirjakauppa panostaa laajaan myymäläverkostoon ja asiakaspalveluun. Uusi lippulaivamyymälä avataan Helsingin Aleksanterinkatu 15:ssä, Salama-talossa 1. marraskuuta.

“Uusi lippulaivamyymälä merkitsee uskoa asiakaspalveluun digitalisoituvassa erikoiskaupassa. Uskon, että koskettavasta asiakaskokemuksesta on tullut valtti, jopa erikoisuus – siksi avaamme uuden myymälän”, toteaa Suomalaisen Kirjakaupan toimitusjohtaja Minna Kokka, ”vankka kivijalka ja asiakaskokemus ovat Suomalaisen Kirjakaupan menestyksen resepti.”

Arkkitehti Onni Tarjanteen suunnittelemaan Salama-taloon rakentuva kaksikerroksinen, yli 1000 neliön liiketila on monella tapaa kokeellinen. Myymälässä yhdistyvät uuden sukupolven kirjakauppa ja tila, jossa lukijat ja kirjailijat kohtaavat. Kirjojen lisäksi uusi lippulaiva tarjoaa laajan valikoiman erityisesti kotimaisten tavarantoimittajien tuotteita.

“Itse asiassa kyse on kotiinpaluusta, sillä ensimmäinen Suomalaisen Kirjakaupan myymälä sijaitsi Aleksanterinkatu 15:ssä. Nyt yli 100 vuotta myöhemmin Suomalainen Kirjakauppa palaa juurilleen. Myymälästä tulee kirjanystävien olohuone sekä valikoimaltaan erityinen, uuden ajan kirjakauppa. Toiseen kerrokseen tulee myös kahvila”, kertoo ketjun liikepaikkapäällikkö Ari Hokkanen.

Myymälän suunnittelusta vastaa palkittu suunnittelutoimisto Kuudes yhdessä Suomalaisen Kirjakaupan kanssa.

Suomalainen Kirjakauppa on Suomen suurin kirjakauppaketju ja palkittu innostavimpana työpaikkana jo kolme kertaa peräkkäin.