Suomalainen kivi mukana Viherpäivät & Vihertekniikka 2019 -tapahtumassa

Tiedote 4.2.2019 / Kiviteollisuusliitto ry. Viherpäivät & Vihertekniikka 2019 -tapahtuma järjestetään 6.-7.2.2019 Jyväskylän Paviljongissa. Kiviteollisuusliiton jäsenyritykset ovat paikalla yhteisosastolla nro 450 kertomassa luonnonkivirakentamisen uusimmista tuulista. Osastollamme voi tutustua kiven työstöön useissa työnäytöksissä.

Kiviteollisuusliitto järjestää myös kaikille maksuttoman Luonnonkivet rakentamisessa 2019 -seminaarin keskiviikkona 6.2. klo 13-16 Alvar-salissa. Mukana on useita eri yritysten asiantuntijoita ja seminaarissa esitellään kivirakenteiden rakennetekniikkaa sekä huoltoa ja kunnossapitoa. Lisäksi luvassa on runsaasti käytännön esimerkkejä.

Sini Laine, toiminnanjohtaja
sini.laine@finstone.fi

Luonnonkiven vienti lähes viisinkertaista tuontiin verrattuna - yritysten kasvuodotukset epävarmat20.3.2015 15:53:44 EET | Tiedote

Luonnonkiven kokonaisviennin arvo oli vuonna 2014 noin 63 miljoonaa euroa kun se edellisenä vuonna oli 73 miljoonaa euroa. Kivituot­teita tuotiin viime vuonna 13,5 miljoonan euron arvosta, joka on noin 4 % vähemmän kuin edellisenä vuonna. Viennin supistuminen johtui graniitin viennin vähenemisestä. Vuolukivituotteiden vienti pysyi jokseenkin vuoden 2013 tasolla.