Suomalainen koronavirukselta suojaava tarrapinnoite valloittaa kuluttajamarkkinat

Clean Touch Medicalin innovaatio CovidSafe on suomalainen keksintö taistelussa koronavirusta vastaan. Tarrapinnoite lanseerataan kuluttajille kuluvan huhtikuun aikana. CovidSafe on tarrapinnoite, joka eliminoi SARS-CoV-2 viruksen kosketuspinnoilta sekunneissa. Tuote perustuu patentoituun monimetallihybridiseokseen, joka soveltuu käytettäväksi sekä ulkona että sisällä. Tuotteen teho on vahvistettu Helsingin yliopiston laboratoriossa.

CovidSafe-tarrat ovat asennettavissa kaikille kosketuspinnoille.

Kuluttajamarkkinoille saapuva CovidSafe- tarrapinnoite lupaa paljon. Kosketuspinnoille kiinnitettävä monimetalliseoksesta valmistettu tarra pystyy eliminoimaan bakteerit ja virukset sekunneissa.

­– Eri metallien antibakteeriset vaikutukset on tunnettu jo vuosia. Tuotetta kehitellessämme huomasimme kuitenkin, että yksittäisen metallin suojausteho mikrobeja vastaan ei ole riittävä. Onnistuimme lopulta löytämään sellaisen yhdistelmän, joka on tähän tarkoitukseen sopivin ja tehokkain, kertoo Clean Touch Medicalin toimitusjohtaja Pertti Lainisalo.

CovidSafe- tarrapinnoitteen monimetalliyhdisteessä vaikuttavat metalli, kupari ja myös hopea. Tuote on patentoitu ja sen tehoa on tutkittu Helsingin yliopiston BSL-3 laboratoriossa.

Kosketuspintojen tartuntaketjut on eliminoitava mahdollisimman aikaisessa vaiheessa

CovidSafe-tarrapinnoite voidaan asentaa yleisimmille kosketuspinnoille kuten ovenkahvoihin, kaiteisiin ja valonkatkaisijoihin, niin ulko- kuin sisätiloihin.

– Tutkimustulosten mukaan korona tarttuu pisara- ja aerosolitartuntojen lisäksi yllättävän nopeasti kosketuspinnoilta. Virusten eliminointi kosketuspinnoilta nopeasti on tärkeää, jotta tartuntaketjut saadaan pysäytettyä. Erilaisten kosketuspintojen hygieniasta huolehtiminen on paikoitellen haastavaa, Lainisalo sanoo.

CovivSafe- tarrapinnoite kestää käytössä jopa tuhansia kosketuskertoja. Tarrapinnoite on näin ollen myös kustannustehokas ratkaisu hygienian ylläpitoon eri tiloissa.

– CodivSafe- tarrapinnoitetta on testattu mm julkisessa liikenteessä ajoneuvojen kosketuspinnoilla. Kahdeksan viikon koeajan jälkeen tuotteessa ei todettu merkittävää kulumista. Tuote myös säilyttää tehonsa koko elinkaarensa ajan, kertoo Lainisalo.

CovidSafe kuluttajamarkkinoille huhtikuun aikana

CovidSafe on ollut mm teollisuusyritysten ja tuotevalmistajien saatavilla jo noin puolen vuoden ajan ja sen kysyntä on lisääntynyt tasaisesti. Nyt tuote lanseerataan myös kuluttajamarkkinoille. Tarrapinnoite on saatavilla isoimmista kotimaisista kauppaketjuista ja Clean Touch Medicalin verkkokaupasta.

Suomalainen innovaatio on myös herättänyt runsaasti kiinnostusta ulkomailla. Lainisalo kertoo, että nykyaikaisen laitekannan myötä, heillä on mahdollisuus nostaa nopeallakin aikataululla valmistuskapasiteettia. – Uskomme vahvasti tuotteeseemme. Olemme todella tyytyväisiä, että CovidSafe on nyt myös Suomessa kuluttajien saatavilla. Kaikkia saatavilla olevia keinoja kannattaa ja pitääkin hyödyntää taistelussa koronaa vastaan, Lainisalo summaa.

Pertti Lainisalo, toimitusjohtaja
Clean Touch Medical
Mobile: +358 400 701 080
pertti@cleantouchmedical.com

Tino Lainisalo, maajohtaja
Clean Touch Medical
Mobile: +358 40 548 7887
tino@cleantouchmedical.com

CovidSafe-tarrat ovat asennettavissa kaikille kosketuspinnoille.

FSP ja Zeroten ovat sopineet uusasiakashankinnan ja viestinnän ulkoistuksesta27.5.2021 15:34:25 EEST | Tiedote

FSP Finnish Steel Painting Oy siirtää kaiken sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä uusasiakashankinnan Zeroten Oy:lle. Sopimuksella yritykset vahvistavat olemassa olevaa kumppanuuttaan, sillä Zeroten on jo aikaisemmin vastannut FSP:n markkinoinnista. Liikkeenluovutuksen yhteydessä FSP:n henkilökuntaa siirtyy vakituisesti Zerotenin palvelukseen. Tulevaisuudessa Zeroten rekrytoi tarvittaessa itsenäisesti uutta henkilöstöä FSP:n tarpeisiin.

Uusi helppokäyttöinen Fustra Seniori -sovellus ikääntyneiden liikuttamisen tueksi22.12.2020 14:52:22 EET | Tiedote

Kuluvan vuoden aikana ikääntynyt väestö on jäänyt liian yksin. Kotimainen liikunta-alan yritys Fustra tuo markkinoille ikäihmisille suunnatun helppokäyttöisen sovelluksen, joka ohjaa harjoittelua turvallisesti etänä. Sovelluksen harjoitukset pohjautuvat UKK-instituutin liikuntasuosituksiin. Suunnittelu on toteutettu yhteistyössä UKK-instituutin erikoistutkija Marjo Rinteen kanssa.

Pilottivaiheen yhteistyöstä hyviä tuloksia - Semat ARM tarjoaa asiakaslähtöistä toimintaa8.12.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Projektitalo Sematin uusi palvelu Semat ARM tarjoaa uutta, objektiivista näkökulmaa sekä konkreettisia toimenpiteitä liiketoiminnan kehittämiseen. Palvelun kehittämisvaiheessa kumppaniksi ja pilottiasiakkaaksi valikoitui sähköjärjestelmien valmistaja Milectria. Samalla kun Sematin palvelua hiottiin asiakaslähtöisemmäksi, kehitettiin myös Milectrian omaa toimintaa.