Suomalainen luonto esittäytyy kuvin, sävelin ja sanoin Kangasala-talon luontokuvaillassa torstaina 30.11.

Kangasalan Kameraseuran luontokuvaillassa nautitaan tunnustetun luontokuvaajan Heikki Willamon kuvaesityksestä sekä kameraseuran jäsenten kuvasadosta. Säveltäjä Heikki Mäenpään ja työryhmän sävelteos Suomalainen luonto saa kantaesityksensä tapahtumassa.

Kuvaaja: Marjo Lalli

Karjalohjalainen valokuvataiteilija, luontokuvaaja ja kirjailija Heikki Willamo on illan pääosassa kuvaesityksellään Tapaamisia. Willamon kuvat peilaavat hänen kiinnostustaan erityisesti vanhan metsän elämään ja tunnelmaan. Häntä kiehtovat ihmisen ja eläinten välinen suhde ja yhteys. Heikki Willamo on tehnyt yksin tai yhteistyönä 20 valokuvateosta ja pitänyt viitisentoista valokuvanäyttelyä.

Luontokuvaillan järjestävän Kangasalan Kameraseuran jäsenten valokuvat esittelevät monipuolisesti suomalaista luontoa.

Kansainvälisesti palkitun tuottaja-säveltäjä Heikki Mäenpään ja hänen työryhmänsä sävelteos Suomalainen luonto saa kantaesityksensä luontokuvaillassa. Teos soi Kangasala-salissa säveltäjänsä orkesterin esittämänä.

Sävelteos on syntynyt Kangasalan kameraseuralaisten kuvaamien yli 200 luontokuvan innoittamana.

- Nähtyäni kuvakäsikirjoituksen alkoi kokonaisuus hahmottua heti mielessäni, kertoo säveltäjä Heikki Mäenpää.

- Huikean taidokkaiden kuvien säestäminen sävelillä tempoja, dynamiikkaa ja sävellajeja vaihtelemalla luo soittajille kiehtovan haasteen, jatkaa myös itse mukana soittava multi-instrumentalisti Mäenpää.

Kameraseuran valokuvanäyttely Suomi meissä Kangasalan pääkirjaston taidetila Terrassa on avoinna tapahtumapäivänä klo 19 asti. Näyttely on avoinna Kangasalan pääkirjaston aukioloaikoina 27.11.-15.12.2017. Pääkirjasto sijaitsee Kangasala-talon välittömässä yhteydessä Kangasalan keskustan kulttuurikorttelissa.

Ainutlaatuinen kokemus on osa juhlavuoden Suomi 100 elämystä Kangasalla -tapahtumaketjua. Sävelteos on samalla Harjula Production Ltd:n, Kangasala-talon ja Kangasalan Kameraseuran yhteistuotantoa.

Kangasalan Kameraseuran esitys ja näyttely ovat osa virallista Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Luontokuvailta Kangasala-talossato 30.11.2017 klo 17.30, Liput Kangasala-talolta 15/12 €, Lippu.fi alk. 17,50/13,50€ (sis. palvelumaksun).

Esitykset Kangasala-salissa alkavat klo 18. Ennen esitystä ja esitysten väliajalla voi tutustua valokuvaukseen liittyviin esittelypisteisiin.

Mediakuvia kansiossa: https://www.dropbox.com/sh/j2sc6467aki8tyj/AACnSjnJLks9GJdbYOIZurNya?dl=0

Kuvaajan nimi tiedoston nimessä mainittava julkaistaessa.

Risto Sukki
risto.sukki@live.com