Suomalainen sähköskuuttiyhtiö konseptoi mikroliikkuvuuden palveluksi

Suomalainen Augment Bike Oy on konseptoinut sähköisen mikroliikkuvuuden nopeasti kansainvälistyväksi palvelutuotteeksi. Augment.eco tarjoaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköisen potkulaudan alan ensimmäisenä toimijana saumattomalla huoltopalvelumallilla. Vuonna 2020 aloittanut Augment.eco on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa ja Ranskassa. Seinäjoella ja Itävallan Stuhlfeldenissä huolto- ja logistiikkakeskuksia ylläpitävä Augment.eco -palvelu lanseerataan kesällä Italiassa.
Augment.eco erottuu nopeasti kasvavalla sähköskuuttimarkkinalla saumattomasti toimivan huoltopalvelumallinsa avulla. Augmentin palvelumallissa asiakas ei osien kuluessa tai skuutin rikkouduttua korjaa laitettaan itse tai etsi sille huoltoliikettä, vaan Augment toimittaa asiakkaalleen takuuhuolletun, uuden veroisen skuutin heti tilalle. Huoltopäällikkö Janne Pirttinen Seinäjoen Augment-huollossa. Kuva: Krista Luoma

Augment.eco erottuu nopeasti kasvavalla sähköskuuttimarkkinalla saumattomasti toimivan huoltopalvelumallinsa avulla. Augmentin tilauspalvelumallin kuukausipohjainen hinnoittelu vastaa laadukkaan skuutin itselleen ostamista, mutta sisältää vähintään samanlaisen, arki- ja vapaa-ajan käytön kestävän skuutin, sen jatkuvan huoltopalvelun ja huolettomat kilometrit.

”Sähköpotkulauta on hienoa teknologiaa sisältävä kulkuneuvo, joka kuljettaa pieneen kokoonsa suhteutettuna erittäin suurta kuormaa. Laudan elektroniikka, laakerit, renkaat ja muut komponentit joutuvat vääjäämättä kovalle rasitukselle ja osat kuluvat käytön myötä nopeammin kuin autossa tai polkupyörässä. Sähköskuutin omaksi ostaneet törmäävät haasteeseen viimeistään silloin, kun laite pitää korjauttaa. Palvelumme myötä ajoon ei tule kuin päivän-parin viive sen sijaan, että ostamaansa lautaa tarvitsisi kuljetella erikoishuoltoon - mikäli sellaisen onnistuu löytämään”, kertoo Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.

Skuutilla ruuhkien ohi

Tähän mennessä vain suurimpien kaupunkien ydinkeskustoista tuttu sähköskuutti on Augmentin mukaan Suomessakin pian konkreettinen lenkki ihmisten päivittäisessä liikkumisessa. Sähköisen pienliikkumisen palvelut tukevat myös kaupunkeja päästötavoitteiden saavuttamisessa. Aina käyttövalmis henkilökohtainen sähköskuutti onkin omiaan kasvattamaan julkisen sisääntuloliikenteen suosiota ja siten myös vähentämään yksityisautoilua keskustoissa.

”Matka junalle ja junalta tai bussille ja bussilta onnistuu sähköskuutilla helpommin kuin millään muulla välineellä, joten se on konkreettinen osa sujuvaa joukkoliikennettä. Kätevä e-skuutti on kevyt, nopea ja menee kasaan, joten se on helposti mukaan otettavissa julkisiin liikennevälineisiin. Työmatka onnistuu skuutilla mukavasti ilman autoruuhkassa seisomista tai kallista parkkipaikka etsiessä. Se on helposti kotona tai töissä säilytettävissä, joten skuutti myös löytyy heti kun pitää lähteä liikkeelle”, lisää Jukka Peltola.

Mikroliikkuvuus osana kestävää kiertotaloutta

Augment.eco:n palvelumallissa asiakas ei osien kuluessa tai skuutin rikkouduttua korjaa laitettaan itse tai etsi sille huoltoliikettä, vaan Augment toimittaa asiakkaalleen takuuhuolletun, uuden veroisen skuutin heti tilalle. Suomen ja Ruotsin skuuttilaivastoa operoidaan Seinäjoelta ja Keski-Euroopan huoltopalvelu toimii Stuhlfeldenistä käsin. Vaihtolaitteen saavuttua asiakas laittaa vanhan skuuttinsa samaan laatikkoon ja lähettää sen veloituksetta takaisin Augmentille huollettavaksi, korjattavaksi, päivitettäväksi ja edelleen kiertoon. Koronavuoden aikana lanseeratun palvelun kysyntä on alkanut vauhdikkaana ja uusia asiakkaita tulee yli 400 asiakkaan viikkovauhdilla. Laitteita on jo yli 9000 ja yhtiö odottaa palvelulle superkasvua.

”Palvelumme on osa kestävää kiertotaloutta. Asiakkaan skuutti myös päivittyy applikaatiomaailman tapaan automaattisesti, sillä asiakkaan valitseman skuuttikategorian uudet ominaisuudet tuodaan laitteisiin niiden huollon ja vaihdon yhteydessä ilman erillistä lisämaksua. Tämän kevään uusia ominaisuuksia ovat esimerkiksi kännykkäpohjainen varkaudenestoappikaatio ja entistä tehokkaampi sähkömoottori”, lupaa Augmentin palvelumallin kehittänyt Panu Lehti.

Paljonko sähköskuutti palveluna maksaa?

Augment.eco on asiakkaan käytössä 24 kuukauden huoltopalvelusopimuksella, jonka hinta mallista riippuen on kertamaksulla 550 tai 670 euroa tai alkaen 22,95 euroa kuussa. Maksuvälistä riippumatta kaikki Augment-palvelut, eli huoltotakuu, laitekasko, vaihto uuteen ja mallin vaihto ovat voimassa koko sopimusajan, jonka lopussa asiakas voi lunastaa laitteen itselleen 29 eurolla tai uusia sopimuksen. Augmentin kalusto kuuluu laadukkaimpaan skuuttikategoriaan, jonka verrokkiskuutit maksavat vähittäiskaupassa 700 eurosta alkaen.

Suomalaisen Augmentin juuret ovat huippu-urheilussa

Suomalainen Jukka Peltola ja itävaltalaiset Franz Angerer sekä Michael ja Albert Kogler perustivat Croc Ski GmbH -suksitehtaan Itävaltaan suomalaisen CSH Group Oy:n tytäryhtiöksi vuonna 2015. Yhtiö ja sen tuotemerkki vaihdettiin Augment Ski GmbH:ksi ja suksitehtaan sisaryhtiö Augment Bike Oy aloitti samana vuonna hiilikuiturunkoisten kilpapolkupyörien kokoonpanon Seinäjoella. Augment valmistaa Itävallassa maailman parhaimmistoon kuuluvat mäkihyppy- ja alppilajien sukset käsityönä.

Jukka Peltola, Augment Bike Oy
+43 676 952 6860, jukka.peltola@augment-sports.com
Panu Lehti, Augment Bike Oy
+358 45 670 0323, panu.lehti@augment-sports.com

Laitetesti- ja kuvauslainapyynnöt: Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy

"Työmatka onnistuu skuutilla mukavasti ilman autoruuhkassa seisomista tai kallista parkkipaikka etsiessä. Se on helposti kotona tai töissä säilytettävissä, joten skuutti myös löytyy heti kun pitää lähteä liikkeelle”, kertoo Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.
Koronavuoden aikana lanseeratun palvelun kysyntä on alkanut vauhdikkaana ja uusia asiakkaita tulee yli 400 asiakkaan viikkovauhdilla. Yhtiö odottaa palvelulle superkasvua. Kuva: Krista Luoma
Sähköskuutti on konkreettinen osa sujuvaa joukkoliikennettä. Kuva: Keke Leppälä, Augment
Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.
Augment.eco. Kuva: Keke Leppälä
Augmentin palvelumallin kehittänyt Panu Lehti.
Suomen ja Ruotsin skuuttilaivastoa operoidaan Seinäjoelta ja Keski-Euroopan huoltopalvelu toimii Stuhlfeldenistä käsin. Kuvassa Seinäjoen skuuttivarasto.
Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.
Suomen ja Ruotsin skuuttilaivastoa operoidaan Seinäjoelta ja Keski-Euroopan huoltopalvelu toimii Stuhlfeldenistä käsin. Kuva: Krista Luoma

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.