Suomalainen sähköskuuttiyhtiö konseptoi mikroliikkuvuuden palveluksi

Suomalainen Augment Bike Oy on konseptoinut sähköisen mikroliikkuvuuden nopeasti kansainvälistyväksi palvelutuotteeksi. Augment.eco tarjoaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköisen potkulaudan alan ensimmäisenä toimijana saumattomalla huoltopalvelumallilla. Vuonna 2020 aloittanut Augment.eco on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa ja Ranskassa. Seinäjoella ja Itävallan Stuhlfeldenissä huolto- ja logistiikkakeskuksia ylläpitävä Augment.eco -palvelu lanseerataan kesällä Italiassa.

Augment.eco erottuu nopeasti kasvavalla sähköskuuttimarkkinalla saumattomasti toimivan huoltopalvelumallinsa avulla. Augmentin palvelumallissa asiakas ei osien kuluessa tai skuutin rikkouduttua korjaa laitettaan itse tai etsi sille huoltoliikettä, vaan Augment toimittaa asiakkaalleen takuuhuolletun, uuden veroisen skuutin heti tilalle. Huoltopäällikkö Janne Pirttinen Seinäjoen Augment-huollossa. Kuva: Krista Luoma

Augment.eco erottuu nopeasti kasvavalla sähköskuuttimarkkinalla saumattomasti toimivan huoltopalvelumallinsa avulla. Augmentin tilauspalvelumallin kuukausipohjainen hinnoittelu vastaa laadukkaan skuutin itselleen ostamista, mutta sisältää vähintään samanlaisen, arki- ja vapaa-ajan käytön kestävän skuutin, sen jatkuvan huoltopalvelun ja huolettomat kilometrit.

”Sähköpotkulauta on hienoa teknologiaa sisältävä kulkuneuvo, joka kuljettaa pieneen kokoonsa suhteutettuna erittäin suurta kuormaa. Laudan elektroniikka, laakerit, renkaat ja muut komponentit joutuvat vääjäämättä kovalle rasitukselle ja osat kuluvat käytön myötä nopeammin kuin autossa tai polkupyörässä. Sähköskuutin omaksi ostaneet törmäävät haasteeseen viimeistään silloin, kun laite pitää korjauttaa. Palvelumme myötä ajoon ei tule kuin päivän-parin viive sen sijaan, että ostamaansa lautaa tarvitsisi kuljetella erikoishuoltoon - mikäli sellaisen onnistuu löytämään”, kertoo Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.

Skuutilla ruuhkien ohi

Tähän mennessä vain suurimpien kaupunkien ydinkeskustoista tuttu sähköskuutti on Augmentin mukaan Suomessakin pian konkreettinen lenkki ihmisten päivittäisessä liikkumisessa. Sähköisen pienliikkumisen palvelut tukevat myös kaupunkeja päästötavoitteiden saavuttamisessa. Aina käyttövalmis henkilökohtainen sähköskuutti onkin omiaan kasvattamaan julkisen sisääntuloliikenteen suosiota ja siten myös vähentämään yksityisautoilua keskustoissa.

”Matka junalle ja junalta tai bussille ja bussilta onnistuu sähköskuutilla helpommin kuin millään muulla välineellä, joten se on konkreettinen osa sujuvaa joukkoliikennettä. Kätevä e-skuutti on kevyt, nopea ja menee kasaan, joten se on helposti mukaan otettavissa julkisiin liikennevälineisiin. Työmatka onnistuu skuutilla mukavasti ilman autoruuhkassa seisomista tai kallista parkkipaikka etsiessä. Se on helposti kotona tai töissä säilytettävissä, joten skuutti myös löytyy heti kun pitää lähteä liikkeelle”, lisää Jukka Peltola.

Mikroliikkuvuus osana kestävää kiertotaloutta

Augment.eco:n palvelumallissa asiakas ei osien kuluessa tai skuutin rikkouduttua korjaa laitettaan itse tai etsi sille huoltoliikettä, vaan Augment toimittaa asiakkaalleen takuuhuolletun, uuden veroisen skuutin heti tilalle. Suomen ja Ruotsin skuuttilaivastoa operoidaan Seinäjoelta ja Keski-Euroopan huoltopalvelu toimii Stuhlfeldenistä käsin. Vaihtolaitteen saavuttua asiakas laittaa vanhan skuuttinsa samaan laatikkoon ja lähettää sen veloituksetta takaisin Augmentille huollettavaksi, korjattavaksi, päivitettäväksi ja edelleen kiertoon. Koronavuoden aikana lanseeratun palvelun kysyntä on alkanut vauhdikkaana ja uusia asiakkaita tulee yli 400 asiakkaan viikkovauhdilla. Laitteita on jo yli 9000 ja yhtiö odottaa palvelulle superkasvua.

”Palvelumme on osa kestävää kiertotaloutta. Asiakkaan skuutti myös päivittyy applikaatiomaailman tapaan automaattisesti, sillä asiakkaan valitseman skuuttikategorian uudet ominaisuudet tuodaan laitteisiin niiden huollon ja vaihdon yhteydessä ilman erillistä lisämaksua. Tämän kevään uusia ominaisuuksia ovat esimerkiksi kännykkäpohjainen varkaudenestoappikaatio ja entistä tehokkaampi sähkömoottori”, lupaa Augmentin palvelumallin kehittänyt Panu Lehti.

Paljonko sähköskuutti palveluna maksaa?

Augment.eco on asiakkaan käytössä 24 kuukauden huoltopalvelusopimuksella, jonka hinta mallista riippuen on kertamaksulla 550 tai 670 euroa tai alkaen 22,95 euroa kuussa. Maksuvälistä riippumatta kaikki Augment-palvelut, eli huoltotakuu, laitekasko, vaihto uuteen ja mallin vaihto ovat voimassa koko sopimusajan, jonka lopussa asiakas voi lunastaa laitteen itselleen 29 eurolla tai uusia sopimuksen. Augmentin kalusto kuuluu laadukkaimpaan skuuttikategoriaan, jonka verrokkiskuutit maksavat vähittäiskaupassa 700 eurosta alkaen.

Suomalaisen Augmentin juuret ovat huippu-urheilussa

Suomalainen Jukka Peltola ja itävaltalaiset Franz Angerer sekä Michael ja Albert Kogler perustivat Croc Ski GmbH -suksitehtaan Itävaltaan suomalaisen CSH Group Oy:n tytäryhtiöksi vuonna 2015. Yhtiö ja sen tuotemerkki vaihdettiin Augment Ski GmbH:ksi ja suksitehtaan sisaryhtiö Augment Bike Oy aloitti samana vuonna hiilikuiturunkoisten kilpapolkupyörien kokoonpanon Seinäjoella. Augment valmistaa Itävallassa maailman parhaimmistoon kuuluvat mäkihyppy- ja alppilajien sukset käsityönä.

Jukka Peltola, Augment Bike Oy
+43 676 952 6860, jukka.peltola@augment-sports.com
Panu Lehti, Augment Bike Oy
+358 45 670 0323, panu.lehti@augment-sports.com

Laitetesti- ja kuvauslainapyynnöt: Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy

"Työmatka onnistuu skuutilla mukavasti ilman autoruuhkassa seisomista tai kallista parkkipaikka etsiessä. Se on helposti kotona tai töissä säilytettävissä, joten skuutti myös löytyy heti kun pitää lähteä liikkeelle”, kertoo Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.
Koronavuoden aikana lanseeratun palvelun kysyntä on alkanut vauhdikkaana ja uusia asiakkaita tulee yli 400 asiakkaan viikkovauhdilla. Yhtiö odottaa palvelulle superkasvua. Kuva: Krista Luoma
Sähköskuutti on konkreettinen osa sujuvaa joukkoliikennettä. Kuva: Keke Leppälä, Augment
Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.
Augment.eco. Kuva: Keke Leppälä
Augmentin palvelumallin kehittänyt Panu Lehti.
Suomen ja Ruotsin skuuttilaivastoa operoidaan Seinäjoelta ja Keski-Euroopan huoltopalvelu toimii Stuhlfeldenistä käsin. Kuvassa Seinäjoen skuuttivarasto.
Augmentin luonut yrittäjä Jukka Peltola.
Suomen ja Ruotsin skuuttilaivastoa operoidaan Seinäjoelta ja Keski-Euroopan huoltopalvelu toimii Stuhlfeldenistä käsin. Kuva: Krista Luoma

Suomalaisten siiderimaku käy yhä kuivemmaksi ja laadukkaammaksi2.6.2021 09:50:00 EEST | Tiedote

Perinteinen käsityö, aidot hedelmät ja vähäinen makeus loistavat alkavan kesän siideriuutuuksissa. Servaali tuo Suomen päivittäistavarakauppojen siiderihyllyihin laadukkaita uutuuksia paitsi Englannin palkituimmalta Henry Westons -siideritalolta ja ranskalaiselta Louis Raisonilta, myös oman, suomalaiseen makuun valmistetun täysin uuden Mighty Hard -siiderin. "Käsityöläissiiderit ovat löytäneet ystävänsä myös Suomessa. Kasvavasta trendistä huomaa, että suomalaisten siiderimaku on pikkuhiljaa siirtymässä pois äkkimakeista ja esanssisista, klassisen siideri-nimikkeen alla myytävistä bulkkijuomista”, kertoo Servaalin tuotepäällikkö Juho Koivula

Story leipoi suomalaiset kesäklassikot hapanjuuripizzaksi28.5.2021 09:55:00 EEST | Tiedote

Ravintola Storyn koronasulun aikana esittelemä hapanjuuripizza nousi nopeasti pizzanystävien uudeksi suosikiksi. Maullaan ja rakenteellaan mainetta saavuttanut artesaanipizzalista saa nyt jatkoa Suomen kesän klassisista mauista. Kotimaisiin 00-jauhoihin leivottu sesonkipizza täytetään Suomen ensimmäisillä uusilla perunoilla, silakalla, hapankaalilla, hävikkitomaattikastikkeella ja helsinkiläisellä akvaviitilla.

Hampurilaisia ja EM-jalkapalloa 950-paikkaisella burgeriterassilla Helsingin Rautatientorilla27.5.2021 09:56:18 EEST | Tiedote

Burger Lovers -terassi kokoaa Helsingin Rautatientorille 11.-21. kesäkuuta Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Viikonloppufestivaalista 11 päivän mittaiseksi, yhdeksän alansa huippuravintolan kollektiiviksi kasvaneella burgeriterassilla voi street food -annosten lisäksi nauttia myös jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluista.

Ensimmäinen helikopteriyhteys Helsingistä Hankoon ja Maarianhaminaan27.5.2021 09:04:23 EEST | Tiedote

Uusi suomalainen helikopteripalvelu Helsinki Citycopter tuo kesäsesongiksi liike- ja tilauslentojensa rinnalle aikataulutetut lennot Hankoon ja Maarianhaminaan. Helikopterilennot parantavat Suomen suosituimpiin kuuluvan kesäkaupungin Hangon tavoitettavuutta ja on myös ainoa mahdollisuus lentää aurinkoiselle Ahvenanmaalle Maarianhaminan lentokentän kiitorataremontin aikana. Kesäviikonloppuisin operoitavat lennot Helsingistä Hankoon kestävät noin puoli tuntia ja Maarianhaminaan puolitoista tuntia.

Heimon Kala Oy uudistuu, uudeksi toimitusjohtajaksi Mikko Laavainen20.5.2021 11:53:16 EEST | Tiedote

Suomen johtaviin kalataloihin kuuluva Heimon Kala Oy:n on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Mikko Laavaisen, KTM. Hän siirtyi perinteikkääseen kalankasvatus- ja jalostusyhtiöön toimittuaan aiemmin Leipurin Oyj:n toimitusjohtajana. Laavainen on luotsannut uudistumisia ja elintarvikkeiden kaupallistamista myös Raisio Oyj:n Benecol-liiketoiminnan johtajana sekä Danonen, Iittalan ja Unileverin palveluksessa. Heimon Kalan ruorissa Laavaisen tavoitteena on nostaa kuluttajien lautasille entistä enemmän ympäristöystävällistä kotimaista kalaa.

Vaasan StreetFood SOFT BUN on pehmeästi paras burgerisämpylä22.4.2021 10:51:06 EEST | Tiedote

Tulevan kesän merkittävin Street Food -uutuus laajassa vähittäiskauppajakelussa on Vaasan SOFT BUN. Se on ainutlaatuisen pehmeä ja kuohkea potato bun -hampurilaissämpylä, joka nostaa burgerin täytteiden maut ansaitsemaansa asemaan. Aidon amerikkalaisen perunasämpyläreseptin mukaan leivottu suomalainen sämpyläuutuus muuttuu paahdettaessa superpehmeäksi ja ilmavaksi tarjoten hampurilaiselle kestävän ja imukykyisen, käsissä helposti pideltävän rungon.