Suomalainen tähtitubettaja julkaisee kesällä ensimmäisen teoksensa

Yhdeksi Suomen vaikutusvaltaisimmista naisista valittu Miisa Rotola-Pukkila eli mmiisas julkaisee heinäkuussa Inspiskalenteri by mmiisas -kirjan.

Inspiroidu arjesta supersuositun tubettaja mmiisasin kanssa. Helposti mukana kulkeva kalenteri on täynnä vinkkejä, reseptejä ja muistilistoja, joiden avulla voit seurata vuoden etenemistä ja tehdä suunnitelmia tulevaa varten. Omalla valoisalla tavallaan Miisa Rotola-Pukkila jakaa ajatuksiaan hyvinvoinnista ja neuvoo, miten arjesta saa enemmän irti. Mukana tulevien tarrojen avulla kalenterin täyttäminen on helppoa ja hauskaa.

”Tämä on minulle unelmien projekti. Olen todella suunnitelmallinen ihminen ja kannan aina paperikalenteria mukanani. On ollut aivan mahtavaa päästä suunnittelemaan juuri sellainen kalenteri kuin itse haluan. Inspiskalenterin tarkoituksena on tuoda iloa ja hymyä kiireisen arjen keskelle ja antaa voimaa jaksamiseen,” Miisa Rotola-Pukkila sanoo.

Miisa Rotola-Pukkila on suomalaisen YouTuben ehdoton tähti, jonka mmiisas-kanavalla on yli 380 000 tilaajaa ja yli 400 000 seuraajaa Instagramissa. Hän aloitti videoblogin pitämisen keväällä 2013. 23-vuotias tamperelainen puheviestinnän opiskelija haluaa jakaa palan elämästään muiden kanssa.

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee Inspiskalenteri by mmiisas -teoksen heinäkuussa 2019.

Matematiikkako tylsää? Professori Samuli Siltasen uutuuskirja on huumorintäyteinen pläjäys arjen matemaattisista malleista20.6.2019 11:12:30 EESTTiedote

Helsingin yliopiston matematiikan professori Samuli Siltasen innostava ja yleistajuinen uutuuskirja Astu matematiikan maailmana johdattaa lukijan matematiikan saloihin. Miksi lapset kannattaa rokottaa? Korvaako tietokone taiteilijat? Kuinka tietokonepeleissä liikeradat saadaan realistisiksi? Nämä ja moni muu kysymys ratkeaa, kun astuu Samuli Siltasen mukana matemaattisten mallien mukaansatempaavaan maailmaan!

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.