Suomalainen Yepzon aiesopimukseen liiketoimintakaupasta Yhdysvalloissa – avasi osakeannin Invesdorissa

Paikannusteknologiaa tarjoava Yepzon Oy vahvistaa asemiaan Yhdysvaltain paikannusmarkkinoilla. Yepzonin ensimmäinen yritysjärjestely on yhdistää yhtiön lisenssikumppanina vuodesta 2016 toimineen Pocketfinderin kuluttajaliiketoiminta Yepzonin Yhdysvaltain tytäryhtiöön Yepzon Inc:iin.

Yepzon Oy:llä on vahva pohja kuluttajille suunnatuissa paikannuspalveluissa. Nyt yhtiö lanseeraa johtavan 5G-verkkoon optimoidun alustan etenkin teollisuuden tarpeisiin ja on tehnyt aiesopimuksen liiketoimintakaupasta Yhdysvalloissa.

Aiesopimus kaupasta on allekirjoitettu 3.4.2018. Järjestelyn toteutuessa Pocketfinderin taustayhtiö, Yhdysvalloissa listattu Location Based Technologies (LBAS) tulee Yepzon Inc:iin omistajaksi.

Yhdistyminen tuo Yepzonille markkinaosuutta ja liikevaihtoa

Pocketfinder on Yhdysvaltain tunnetuimpia kuluttajasektorin paikannusbrändejä. Alustavasti sovitun kaupan myötä Yepzon kasvattaa markkinaosuuttaan ja liikevaihtoaan. Yhdysvalloissa kuluttajaliiketoimintaa tehdään muita markkinoita korkeammilla hinnoilla ja paremmalla katteella.

Järjestely kasvattaa Yepzonin Yhdysvaltain yksikköä orgaanista kasvua nopeammin. Tavoitteena on tehdä Yhdysvaltain maayhtiöstä Yepzon Inc:stä. vahva ja itsenäinen toimija, joka tarvittaessa voi nostaa pääomaa myös suoraan paikallisilta pääomamarkkinoilta.

- Lisensointiyhteistyö on osoittanut, että Yhdysvaltojen markkinoilla on merkittävää kasvupotentiaalia, kertoo Yepzon Oy:n perustaja Otto Linna. – Teknologiajohtajana meille on luonnollista fokusoida nyt kuluttajaliiketoiminnassa maailman suurimpaan toimialan kohdemarkkinaan. Yhdessä PocketFinderin kanssa voimme kasvattaa etumatkaa myös vahvoilla tuotemerkeillä.

- Paikannusmarkkina on tällä hetkellä erittäin pirstaleinen. Nyt on suotuisa aika tuoda kaksi huippuyritystä yhteen ja rakentaa yhteistyö kummankin kumppanin vahvuuksien, osaamisen ja kyvykkyyksien pohjalle, toteaa LBAS:n toimitusjohtaja Dave Morse.

Vahva startti joukkorahoituskampanjalle

Yepzon on tänään avannut julkisen osakeannin Invesdor-joukkorahoitusalustalla. Yhtiö kerää joukkorahoituksella maksimissaan 1,2 miljoonaa euroa, josta julkisen annin avauspäivään mennessä oli merkittynä yli 180 000 euroa. Ennakkomerkinnät kattavat yhtiön n. puolen miljoonan euron minimitavoitteesta jo 41 prosenttia.

Tämä pääoman ehtoinen rahoituskierros on osa laajempaa 2,2 MEUR rahoituskokonaisuutta, jossa vieraan pääoman ehtoinen rahoitus 1,0 MEUR nostetaan Nordeasta. Nordean lisärahoituspaketin kautta sijoittaja saa oman pääoman ehtoiselle panokselleen vahvan vipuvaikutuksen.

- Edellinen joukkorahoituskierroksemme oli menestys, ja saavutimme maksimitavoitteen ennätysajassa. Saimme useita palautteita sijoittajilta, jotka eivät tuolloin ehtineet mukaan, Linna toteaa. – Yepzonin voima on sen omistajissa ja haluamme nyt avata tilaisuuden uudelleen ihmisille, jotka jakavat saman intohimon kanssamme.

Tamperelainen paikannusteknologioiden ja turvallisuuspalveluiden kehittäjä on vahvasti kansainvälinen toimija.

CEO, Yepzon Oy

Dave Morse
CEO, Location Based Technologies, Inc.
+ (1) 866 726 7543
info@pocketfinder.com

Tulevaisuuden maailmassa kaiken voi paikantaa. Siinä maailmassa Yepzon on käsite.

Yepzon ja Valmet kehittävät uudenlaisen teollisen internetin ratkaisun öljy- ja kaasuteollisuudelle13.6.2018 09:03Tiedote