Suomalaisella ROBOGEM-pelillä opitaan ohjelmointia Arabiemiraateissa

Lehdistötiedote 5.10.2016. Sanoma Pro on myynyt Robogem-lautapelin jakeluoikeudet Yhdistyneisiin Arabiemiirikuntiin Ibtikar Edu Tech Solutionsille. Robogem-lautapeli otetaan tänä lukuvuonna käyttöön 275 valtion koulussa Arabiemiraattien alueella. Suomessa kehitetyn pelin avulla koululaiset Arabiemiraateissa tulevat oppimaan ohjelmoinnin perusteita.

- Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien uuden opetussuunnitelman tieto- ja viestintäteknologian osaamistavoitteissa painotetaan loogista päättelyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien Opetusministeriö valitsi Robogem-pelin opetusmateriaaliksi 4.-6. luokille, koska peli vastaa ministeriön asettamiin osaamistavoitteisiin parhaalla, oppilaslähtöisellä tavalla, kertoo Mohammed Abdul Fattah Ibtikar Edu Tech Solutionilta Robogemin valintakriteereistä.

- Suomalaisen koulutusosaamisen korkea arvostus ja Robogem-pelin ainutlaatuisuus toimivat myynnin kärkinä Arabiemiraatteihin. Ohjelmointi on kansainvälisesti erittäin ajankohtainen aihe ja Robogem-peli on herättänyt kiinnostusta muuallakin, liiketoimintajohtaja Teemu Lehtonen Sanoma Prolta iloitsee.

Pelin on suunnitellut Suomessa Koodikoulun perustaja Juha Paananen yhdessä Oppi&ilon kanssa. Pelin opetussisältö vastaa Suomen uuden opetussuunnitelman (OPS 2016) alakoulun ohjelmointisisällön osaamistavoitetta, ja se on otettu innolla vastaan myös suomalaisissa kouluissa. Robogem-pelissä opitaan pelaamalla ohjelmoinnin perustaitoja, joita ovat looginen päättely, yksityiskohtaisten käskyjen muodostaminen sekä funktiosäännön ymmärtäminen.

Finpron ohjelmajohtaja Seppo Keränen toteaa, että Robogem-pelin myynti kertoo suomalaisen koulutusosaamisen arvostuksesta maailmalla. Finpron vetämä Education Export Finland (EEF) kasvuohjelma yhdessä Team Finland -verkoston kanssa edistää suomalaisten yritysten liiketoimintojen kehittymistä kansainvälisillä markkinoilla. EEF:n yksi painopistealue on Lähi-itä ja nyt Sanoma Pron saama kauppa osoittaa, että Suomen hyvä imago koulutussektorilla yhdistettynä pitkäjänteiseen panostukseen tuottavat menestystä.

Tutustu Robogem-pelin verkkosivuihin ja katso esittelyvideo:

www.robogem.fi

Lisätiedot:

Sanoma Pro Oy, Liiketoimintajohtaja Teemu Lehtonen, puh. 358 40 565 2223, s-posti: teemu.lehtonen@sanomapro.fi

Oppi&ilo on monipuolinen, tietoja ja taitoja kehittävä tuotesarja 0-12-vuotiaille lapsille. Tuotevalikoimaamme kuuluu eri aihepiireistä pelejä, puuhakirjoja, kirjoja, puuhakortteja sekä runsaasti tekemistä ja puuhaa verkossa (www.oppijailo.fi) sekä mobiilipelejä pienille. Tuotesarjaa myyvät kirjakaupat, tavaratalot ja marketit kautta maan sekä Oppi&ilo-verkkokauppa.

Sanoma Pro Oy on johtava oppimisen ja opetuksen ratkaisujen tarjoaja Suomessa ja edelläkävijä digitaalisten opetusratkaisujen kehittäjänä. Liiketoiminta koostuu oppimateriaaleista sekä Oppi&ilo-tuoteperheen tietoja ja taitoja kehittävistä tuotteista. Sanoma Pro Oy kuuluu Sanoma-konsernin Sanoma Learning -liiketoimintaryhmään.