Suomalaisen Rexin täysin uudenlainen voideinnovaatio korvaa jopa perinteiset fluoripulverit

Rex julkisti ISPO 2020 -talviurheilumessuilla täysin uudenlaisen vettä ja likaa hylkivää teknologiaa hyödyntävän fluorittoman suksivoidemalliston, jotka ovat optimikelissä päihittäneet jopa perinteiset fluoripulverit. Uusi N-Kinetic™ on paljon keskustelua herättäneen fluorikiellon jälkeisen FIS maailmancupin vaatimuksiin kehitetty myrkytön ja biohajoava lisäaineteknologia.
N-KINETIC -sarja

“Aloitimme fluorivoiteita seuraavan teknologian kehittämisen jo talvella 2013, kun testasimme viimeisimpien kilpaluistovahojemme raaka-aineita osana tuotekehitysprojektia ennen Sotshin Olympiakisoja. Yli 8000 ajastettua testilaskua sisältäneen projektin jälkeen saimme valmiiksi uuden fluorittoman vahojen lisäaineistuksen, joka sai nimen Rex NKinetic. Aluksi teknologia tuli käyttöön vain kalleimmissa fluorivoiteissa vaikka tiesimme jo, että vahat olivat todella liukkaita myös ilman fluoria. Sotchi-projektin jälkeen olemme jatkaneet teknologian edelleen kehittämistä yhteistyössä johtavien maajoukkueiden kanssa, kartoittaaksemme ja hyödyntääksemme kaikki teknologian antamat edut. Viimeisimmät kehitysversiot ovat myös biohajoavia mikä on merkittävä edistysaskel verrattuna fluoriyhdisteisiin, jotka N-Kinetic -teknologia korvaa.”
sanoo Juuso Liukkonen, Redoxin tuotekehitysinsinööri.

Täysi sarja fluorittomia hydrofobisia tuotteita kaikissa kategorioissa Kahden uuden 100% N-Kinetic™ tason 4 luistopinnoitteen ja neljän N-Kinetic™ tason 2 luistovahan julkaisun myötä Rex tarjoaa vakavasti otettavan vaihtoehdon sekä fluoripulvereille että korkeafluorisille luistovahoille. Rex N-Kinetic™ -teknologiaa hyödynnetään myös uudessa N-Line pitovoidesarjassa, sekä suksien puhdistus- ja hoitotuotteissa kuten suositussa Rex Glide Cleanerissä.

“Olemme iloisia voidessamme tarjota kilpailukäytössä fluorivahojen ja myös fluoripulvereiden suorituskykyä korvaavan täyden tuotesarjan. N-Kinetic -luistopinnoitteet ovat olleet käytössä FIS ja IBU maailmancupissa jo kausilla 18/19 ja 19/20, koska ne ovat optimikelissä päihittäneet fluoripulverit luistotesteissä. Rexin ottamat edistysaskeleet myrkyttömän ja biohajoavan vettä- ja likaa hylkivän teknologian kehityksessä tarkoittavat sitä, että maailmancupin kisavauhdit eivät FIS:n fluorikiellon jälkeen laskekaan oletetulla tavalla.” sanoo Antti Peltonen, Redoxin Brand Manager.

Lisätietojen antaja:
Antti Peltonen +358407175847