Suomalaiset arvioivat S-ryhmän ketjuineen jälleen alojensa vastuullisimmiksi brändeiksi

Suomalaiskuluttajat mieltävät S-ryhmän Suomen toiseksi vastuullisimmaksi brändiksi ykkössijaa pitävän Valion jälkeen. Top kympistä löytyvät myös Prisma ja S-market.
”Suomalaisten kuluttajien antama tunnustus on asiakkaidensa omistamalle kaupparyhmälle erityisen arvokasta. Työmme vastuullisuuden eteen kaikilla toimialoillamme on selkeästi tunnistettu. Olemme tuoneet myös kestävän kuluttamisen keinoja näkyvämmäksi kuluttajille, ja tässä riittää työnsarkaa edelleen. On tärkeää pitää rima korkealla vastuullisuusohjelmamme pitkän tähtäimen tavoitteiden toteuttamisessa ja aidoissa arjen vastuullisuusteoissa joka päivä”, sanoo vastuullisuusjohtaja Nina Elomaa S-ryhmästä.
ABC, Prisma, Sokos Hotellit ja S-Pankki toimialansa ykkösiä vastuullisuudessa
Suomalaiset arvioivat jälleen Prisman vastuullisimmaksi ruokakauppabrändiksi. S-market oli kategoriassa toisena. Marketkaupassa vastuullisuustyössä näkyvät muun muassa myymälöiden energiatehokkuuden parantaminen ja kylmäkalusteiden uusiminen, hävikinhallinnan tehostuminen, valikoimien korkea kotimaisuusaste ja hinnannousun pitäminen kohtuullisena asiakkaille.
Myös ABC nousi oman kategoriansa ykköseksi. S-ryhmässä on investoitu voimakkaasti valtakunnalliseen sähköautojen latausverkostoon ja eri puolille maata on rakennettu satoja uusia ABC-latauspisteitä.
Suomalaiset ovat arvioineet Sokos Hotellit jo yhdennentoista kerran vastuullisimmaksi hotelliketjubrändiksi. Sokos Hotelleissa on tehty pitkään järjestelmällistä omaa vastuullisuustyötä sekä paikallista yhteistyötä lähialueen hyväksi. Erityistä huomiota viime aikoina on kiinnitetty ruokahävikkiin ja energiatehokkuusnäkökulmiin. Sokos Hotellit tarjosivat Suomessa ensimmäisenä alallaan asiakkailleen mahdollisuuden kompensoida yöpymisensä ilmastopäästöt.
S-Pankki on pysynyt pankkibrändien sarjassa ykkösenä jo yksitoista vuotta peräkkäin. S-Pankki tarjoaa S-ryhmän asiakasomistajille maksuttomat päivittäiset pankkipalvelut, kilpailukykyisesti hinnoitellut lainat sekä mahdollisuuden aloittaa vastuullinen säästäminen ja sijoittaminen matalalla kynnyksellä.
Eurooppalainen Sustainable Brand Index kartoittaa kuluttajien mielikuvia brändien vastuullisuudesta
Kuluttajien mielikuvia yritysten vastuullisuudesta tarkasteleva Sustainable Brand Index perustuu kyselytutkimukseen, jossa 12 000 suomalaistakuluttajaa on arvioinut Suomen 228 suurinta tuotemerkkiä 26 toimialalta. Sustainable Brand Index -selvitys on Euroopan suurin riippumaton vastuullisuusmielikuviin keskittyvä bränditutkimus, joka on toteutettu Suomessa vuosittain jo vuodesta 2013.
Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkinaosuuden, liikevaihdon ja brändin tunnettuuden perusteella. Yritykset eivät itse valitse kyselyyn osallistumista tai siitä pois jäämistä. Lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita.
Lue lisää Sustainable Brand Index -tutkimuksesta ja toteutuksesta: Sustainable Brand Index 2023 Finland — SUSTAINABLE BRAND INDEX (sb-index.com)
Lue lisää S-ryhmän vastuullisuudesta: https://s-ryhma.fi/vastuullisuus sekä 23.3. ilmestyvästä vuosi- ja vastuullisuuskatsauksesta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Nina Elomaa, vastuullisuusjohtaja, S-ryhmä, nina.elomaa(at)sok.fi
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
ABC-asemien uudet tarjottimet valmistetaan metsäteollisuuden tähteistä – vanhat tarjottimet saavat uuden elämän betoniporsaina ja teiden reunakivinä30.5.2023 07:45:00 EEST | Tiedote
ABC-asemille saapuu kesästä alkaen tuhansittain uusia tarjottimia, jotka ovat yhdistelmä kestävää kiertotaloutta, kotimaista muotoilua ja käytännöllisyyttä. Täysin palvelleet vanhat tarjottimet kierrätetään osaksi liikenneturvallisuutta parantavia betonielementtejä.
Savonlinnan Original Sokos Hotel Seurahuoneen upea huoneuudistus valmistuu kesäsesonkiin 202329.5.2023 08:00:00 EEST | Tiedote
Savonlinnan hotelli Seurahuoneen huoneuudistus valmistuu 1.6.2023, sopivasti kaupungin vilkkaaksi odotettuun kesäsesonkiin. Uudistuksessa hotellin 55 huonetta saavat kauniin, maanläheisen ilmeen. Tyylikkään huonevalikoiman, monipuolisten ravintola- ja tapahtumatilojen sekä upean saunaosaston kokonaisuus tekevät hotelli Seurahuoneesta houkuttelevan elämyskokonaisuuden Saimaan rannalla.
Elinkustannusten kallistuminen toi esiin yllättävän vaateilmiön Prismassa – vaatelaastareita ja paikkaustarvikkeita ostetaan nyt ennennäkemättömällä tahdilla24.5.2023 08:45:00 EEST | Tiedote
Maailmantilanteen aiheuttama elinkustannusten nousu on saanut suomalaiset paikkamaan vaatteitaan aiempaa suuremmalla innolla. Prisman myyntidatasta selviää, että ompelu- ja paikkaustarvikkeiden myynti lähti viime syksynä selvään kasvuun samoihin aikoihin sähkön hinnan nousun kanssa. Kasvu on vain kiihtynyt tänä keväänä ja etenkin vaatelaastarit tekevät nyt kauppaansa ennenäkemättömällä tahdilla.
Suomalaiset paljastavat mikä juhlapukeutumisessa on vaikeinta – pukukoodien rooli korostuu erityisesti11.5.2023 08:45:00 EEST | Tiedote
Sokoksen teettämästä laajasta kyselytutkimuksesta selviää, että suomalaiset arvostavat juhlapukeutumisessaan erityisesti monikäyttöisyyttä ja istuvuutta. Kuitenkin samalla yli puolet kokee haastavimmaksi tekijäksi omalle vartalolleen istuvien juhlavaatteiden löytämisen. Kyselytutkimus paljasti myös suomalaisten kaipaavan vapaan hulluttelun sijaan rajoja ja raameja juhlapukeutumiseensa.
Pyöräkauppa käy kuumana – sähköpyörät kasvattavat osuuttaan10.5.2023 08:34:21 EEST | Tiedote
Sähköpyörien osuuden Prisman pyöräkaupan arvosta uskotaan nousevan tänä vuonna jo 40 prosenttiin. Vaihtoehtoja erilaisiin tarpeisiin ja budjetteihin löytyy aiempaa enemmän.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme