Oy Snellman Ab

Suomalaiset haluavat kehittää itse omat tuotteensa

Jaa
Tuotekehityksen ei tarvitse tapahtua suljetusti neljän seinän sisällä. Parhaimmillaan brändin oma Facebook-kanava mukautuu vuorovaikutteiseksi tuotekehitysalustaksi avoimessa dialogissa kuluttajan kanssa. Tämän todistaa käynnissä oleva Mr. Paninin Kehitä oma paninimaku -kilpailu.

Snellman-konserniin kuuluva Mr. Panini käynnisti omilla Facebook- ja Instagram-sivuillaan kilpailun 5. huhtikuuta. Tehtävänannossa osallistujia pyydettiin kehittämään uusi paninimaku. Kilpailun suosio yllätti jopa kokeneen asiantuntijaraadin. Kuukauden aikana makuehdotuksia tuli lähes 3000 kappaletta.

– Kuluttajien tarpeiden tunnistamisen rinnalla sosiaalisessa mediassa on tärkeää kuunnella ja pitää kiinnostusta yllä. Kehitä oma paninimaku -kilpailu on todiste tästä, Mr. Paninin kehityspäällikkö Janne Ikonen sanoo.

Snellman-konsernin valmisruokatoimialan toimitusjohtaja Tommy Snellmanin mukaan sosiaalisen median kanavissa luotu vuorovaikutusprosessi synnyttää parhaimmillaan uusia innovaatioita ja jopa suoraan tuotantoon kelpaavia tuotteita – aivan kuten Mr. Paninin Kehitä oma paninimaku -kilpailussa.

– Reseptien valtaisa määrä osoitti, että kuluttajat ovat sitoutuneita, kiinnostuneita ja innokkaita osallistumaan tuotekehitykseen, Snellman summaa.

Sosiaalinen media mahdollistaa kustannustehokkaan kanavan tuotekehitykselle

Kilpailu on Mr. Paninilta merkittävä investointi, sillä voittajapanini on yksi vuoden 2020 tärkeimpiä tuoteuutuksia. Voittajamaun kehittänyt osallistuja palkitaan kahden hengen Milanon matkalla. Matkapalkintoa merkittävämpi asia on kuitenkin se, että voittajamaku tulee myyntiin vähittäiskauppoihin, kioskeihin, huoltoasemille ja kahviloihin ympäri Suomea.

– Jotta tällainen palkintomuoto oli mahdollista toteuttaa, kilpailun suunnitteluvaiheessa jokainen kohta tuli miettiä huolellisesti ohjeistuksen osalta.

Ikonen lisää, että huhtikuussa Tampereelle avattu Mr. Panini & Co. -ravintola avaa tulevaisuudessa lisää mahdollisuuksia osallistaa kuluttajia ja toteuttaa ehdotuksia toimivista resepteistä.

Mr. Paninin neljän hengen tuomaristo on tähän mennessä käynyt kaikki vastaukset läpi ja koevalmistanut 28 korkeatasoista reseptiä, joiden joukosta kolme finalistia valittiin. Sosiaalisessa mediassa on parhaillaan menossa äänestys kolmen finalistimaun kesken. Voittajamaku ja sen kehittäjä julkaistaan äänestyksen päätyttyä 10.6.2019.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Janne Ikonen, Mr. Panini, kehityspäällikkö
050 501 9197 janne.ikonen@panini.fi


Tommy Snellman, Snellman-konserni, valmisruokatoimialan johtaja
044 7966 305 tommy.snellman@snellman.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Oy Snellman Ab
Oy Snellman Ab
Kuusisaarentie 1
68600 PIETARSAARI

06 786 6111http://www.snellmangroup.fi/

Mr. Paninin tuotteet valmistetaan Ulvilassa tuoreesta kotimaisesta leivästä, itsetehdystä majoneesista sekä 100 % kotimaista lihasta ja kanasta. Laadun varmistamiseksi jokainen panini tarkastetaan ennen pakkaamista. Mr. Paninin tuotteita myyvät liikenneasemat, kahvilat ja ruokakaupat. Mr. Panini kuuluu elintarvikealalla toimivaan Snellman-konserniin. Lue lisää www.mrpanini.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Oy Snellman Ab

Snellman beviljas sällsynt färgvarumärke - välkänd grön färg bekant för nästan alla finländare7.7.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande

Oy Snellman Ab har beviljats ett, i Finland och Europa sällsynt, färgvarumärke för sin karakteristiska mörkgröna färg. Färgen har varit en central del av Snellmans visuella identitet i nästan tre decennier. Patent- och registerstyrelsen har registrerat färgen för Snellman att använda i stor utsträckning i samband med olika köttprodukter, främst tack vare färgens etablerade position och distinkta karaktär på marknaden.

Snellmanille harvinainen väritavaramerkki – vihreä, jonka lähes kaikki suomalaiset tunnistavat7.7.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Oy Snellman Ab:n tunnusomaiselle tummanvihreälle brändivärille on myönnetty Suomessa ja Euroopassa harvinainen väritavaramerkki. Väri on ollut keskeinen osa Snellmanin visuaalista identiteettiä jo lähes 30 vuoden ajan. Patentti- ja rekisterihallitus on rekisteröinyt värin laajasti Snellmanin käyttöön erilaisille lihatuotteille, johtuen värin vakiintuneesta asemasta ja erottuvuudesta markkinoilla.

Snellman granted rare colour trademark – a green colour, which almost all Finns recognize7.7.2025 09:00:00 EEST | Press release

Oy Snellman Ab's distinctive dark green brand colour has been granted a colour trademark, that is rare in Finland and Europe. The colour has been a central part of the company’s visual identity for nearly 30 years. The Finnish Patent and Registration Office has registered the colour for Snellman's wide use with various meat products, due to the colour's established position and distinctiveness in the market.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye