Suomalaiset haluavat kehittää itse omat tuotteensa
Snellman-konserniin kuuluva Mr. Panini käynnisti omilla Facebook- ja Instagram-sivuillaan kilpailun 5. huhtikuuta. Tehtävänannossa osallistujia pyydettiin kehittämään uusi paninimaku. Kilpailun suosio yllätti jopa kokeneen asiantuntijaraadin. Kuukauden aikana makuehdotuksia tuli lähes 3000 kappaletta.
– Kuluttajien tarpeiden tunnistamisen rinnalla sosiaalisessa mediassa on tärkeää kuunnella ja pitää kiinnostusta yllä. Kehitä oma paninimaku -kilpailu on todiste tästä, Mr. Paninin kehityspäällikkö Janne Ikonen sanoo.
Snellman-konsernin valmisruokatoimialan toimitusjohtaja Tommy Snellmanin mukaan sosiaalisen median kanavissa luotu vuorovaikutusprosessi synnyttää parhaimmillaan uusia innovaatioita ja jopa suoraan tuotantoon kelpaavia tuotteita – aivan kuten Mr. Paninin Kehitä oma paninimaku -kilpailussa.
– Reseptien valtaisa määrä osoitti, että kuluttajat ovat sitoutuneita, kiinnostuneita ja innokkaita osallistumaan tuotekehitykseen, Snellman summaa.
Sosiaalinen media mahdollistaa kustannustehokkaan kanavan tuotekehitykselle
Kilpailu on Mr. Paninilta merkittävä investointi, sillä voittajapanini on yksi vuoden 2020 tärkeimpiä tuoteuutuksia. Voittajamaun kehittänyt osallistuja palkitaan kahden hengen Milanon matkalla. Matkapalkintoa merkittävämpi asia on kuitenkin se, että voittajamaku tulee myyntiin vähittäiskauppoihin, kioskeihin, huoltoasemille ja kahviloihin ympäri Suomea.
– Jotta tällainen palkintomuoto oli mahdollista toteuttaa, kilpailun suunnitteluvaiheessa jokainen kohta tuli miettiä huolellisesti ohjeistuksen osalta.
Ikonen lisää, että huhtikuussa Tampereelle avattu Mr. Panini & Co. -ravintola avaa tulevaisuudessa lisää mahdollisuuksia osallistaa kuluttajia ja toteuttaa ehdotuksia toimivista resepteistä.
Mr. Paninin neljän hengen tuomaristo on tähän mennessä käynyt kaikki vastaukset läpi ja koevalmistanut 28 korkeatasoista reseptiä, joiden joukosta kolme finalistia valittiin. Sosiaalisessa mediassa on parhaillaan menossa äänestys kolmen finalistimaun kesken. Voittajamaku ja sen kehittäjä julkaistaan äänestyksen päätyttyä 10.6.2019.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Janne Ikonen, Mr. Panini, kehityspäällikkö
050 501 9197 janne.ikonen@panini.fi
Tommy Snellman, Snellman-konserni, valmisruokatoimialan johtaja
044 7966 305 tommy.snellman@snellman.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Mr. Paninin tuotteet valmistetaan Ulvilassa tuoreesta kotimaisesta leivästä, itsetehdystä majoneesista sekä 100 % kotimaista lihasta ja kanasta. Laadun varmistamiseksi jokainen panini tarkastetaan ennen pakkaamista. Mr. Paninin tuotteita myyvät liikenneasemat, kahvilat ja ruokakaupat. Mr. Panini kuuluu elintarvikealalla toimivaan Snellman-konserniin. Lue lisää www.mrpanini.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oy Snellman Ab
Snellmans affärsverksamhet inom djurmat fortsätter sin internationella tillväxt - förvärvar en brittisk tillverkare av råfoder för hundar31.10.2025 09:30:00 EET | Pressmeddelande
Snellmans affärsverksamhet inom djurmat växer genom företagsförvärv.
Snellmanin eläinruokaliiketoiminta jatkaa kansainvälistä kasvuaan ostamalla englantilaisen koirien raakaruokaa valmistavan yrityksen31.10.2025 09:30:00 EET | Tiedote
Snellmanin eläinruokaliiketoiminta kasvaa yritysostolla.
Snellman’s pet food business continues to grow internationally with an acquisition of a premium UK dog raw food manufacturer31.10.2025 09:30:00 EET | Press release
Snellman’s pet food business continues to grow with an acquistion.
Snellman beviljas sällsynt färgvarumärke - välkänd grön färg bekant för nästan alla finländare7.7.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Oy Snellman Ab har beviljats ett, i Finland och Europa sällsynt, färgvarumärke för sin karakteristiska mörkgröna färg. Färgen har varit en central del av Snellmans visuella identitet i nästan tre decennier. Patent- och registerstyrelsen har registrerat färgen för Snellman att använda i stor utsträckning i samband med olika köttprodukter, främst tack vare färgens etablerade position och distinkta karaktär på marknaden.
Snellmanille harvinainen väritavaramerkki – vihreä, jonka lähes kaikki suomalaiset tunnistavat7.7.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Oy Snellman Ab:n tunnusomaiselle tummanvihreälle brändivärille on myönnetty Suomessa ja Euroopassa harvinainen väritavaramerkki. Väri on ollut keskeinen osa Snellmanin visuaalista identiteettiä jo lähes 30 vuoden ajan. Patentti- ja rekisterihallitus on rekisteröinyt värin laajasti Snellmanin käyttöön erilaisille lihatuotteille, johtuen värin vakiintuneesta asemasta ja erottuvuudesta markkinoilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
