Oy Snellman Ab

Suomalaiset haluavat kehittää itse omat tuotteensa

Jaa
Tuotekehityksen ei tarvitse tapahtua suljetusti neljän seinän sisällä. Parhaimmillaan brändin oma Facebook-kanava mukautuu vuorovaikutteiseksi tuotekehitysalustaksi avoimessa dialogissa kuluttajan kanssa. Tämän todistaa käynnissä oleva Mr. Paninin Kehitä oma paninimaku -kilpailu.

Snellman-konserniin kuuluva Mr. Panini käynnisti omilla Facebook- ja Instagram-sivuillaan kilpailun 5. huhtikuuta. Tehtävänannossa osallistujia pyydettiin kehittämään uusi paninimaku. Kilpailun suosio yllätti jopa kokeneen asiantuntijaraadin. Kuukauden aikana makuehdotuksia tuli lähes 3000 kappaletta.

– Kuluttajien tarpeiden tunnistamisen rinnalla sosiaalisessa mediassa on tärkeää kuunnella ja pitää kiinnostusta yllä. Kehitä oma paninimaku -kilpailu on todiste tästä, Mr. Paninin kehityspäällikkö Janne Ikonen sanoo.

Snellman-konsernin valmisruokatoimialan toimitusjohtaja Tommy Snellmanin mukaan sosiaalisen median kanavissa luotu vuorovaikutusprosessi synnyttää parhaimmillaan uusia innovaatioita ja jopa suoraan tuotantoon kelpaavia tuotteita – aivan kuten Mr. Paninin Kehitä oma paninimaku -kilpailussa.

– Reseptien valtaisa määrä osoitti, että kuluttajat ovat sitoutuneita, kiinnostuneita ja innokkaita osallistumaan tuotekehitykseen, Snellman summaa.

Sosiaalinen media mahdollistaa kustannustehokkaan kanavan tuotekehitykselle

Kilpailu on Mr. Paninilta merkittävä investointi, sillä voittajapanini on yksi vuoden 2020 tärkeimpiä tuoteuutuksia. Voittajamaun kehittänyt osallistuja palkitaan kahden hengen Milanon matkalla. Matkapalkintoa merkittävämpi asia on kuitenkin se, että voittajamaku tulee myyntiin vähittäiskauppoihin, kioskeihin, huoltoasemille ja kahviloihin ympäri Suomea.

– Jotta tällainen palkintomuoto oli mahdollista toteuttaa, kilpailun suunnitteluvaiheessa jokainen kohta tuli miettiä huolellisesti ohjeistuksen osalta.

Ikonen lisää, että huhtikuussa Tampereelle avattu Mr. Panini & Co. -ravintola avaa tulevaisuudessa lisää mahdollisuuksia osallistaa kuluttajia ja toteuttaa ehdotuksia toimivista resepteistä.

Mr. Paninin neljän hengen tuomaristo on tähän mennessä käynyt kaikki vastaukset läpi ja koevalmistanut 28 korkeatasoista reseptiä, joiden joukosta kolme finalistia valittiin. Sosiaalisessa mediassa on parhaillaan menossa äänestys kolmen finalistimaun kesken. Voittajamaku ja sen kehittäjä julkaistaan äänestyksen päätyttyä 10.6.2019.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Janne Ikonen, Mr. Panini, kehityspäällikkö
050 501 9197 janne.ikonen@panini.fi


Tommy Snellman, Snellman-konserni, valmisruokatoimialan johtaja
044 7966 305 tommy.snellman@snellman.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Oy Snellman Ab
Oy Snellman Ab
Kuusisaarentie 1
68600 PIETARSAARI

06 786 6111http://www.snellmangroup.fi/

Mr. Paninin tuotteet valmistetaan Ulvilassa tuoreesta kotimaisesta leivästä, itsetehdystä majoneesista sekä 100 % kotimaista lihasta ja kanasta. Laadun varmistamiseksi jokainen panini tarkastetaan ennen pakkaamista. Mr. Paninin tuotteita myyvät liikenneasemat, kahvilat ja ruokakaupat. Mr. Panini kuuluu elintarvikealalla toimivaan Snellman-konserniin. Lue lisää www.mrpanini.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Oy Snellman Ab

Snellman-koncernens omställningsförhandlingar har avslutats16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Omställningsförhandlingarna som Snellmankoncernen inledde i februari har avslutats. Förhandlingarna gällde Köttförädlingens tjänstemannaorganisation och produktionsadministrativa funktioner samt försäljning och försäljningsrelaterade funktioner inom Färdigmat Finland. Som ett resultat av förhandlingarna kommer 17 arbetsförhållanden att upphöra och väsentliga förändringar i arbetsuppgifterna kommer att påverka 7 personer. För dem vars tjänst avslutats erbjuder företaget nya uppgifter i mån av möjlighet. När förändringsförhandlingarna inleddes förväntades åtgärderna leda till uppsägning av högst 40 anställningar och att väsentliga förändringar skulle påverka högst 100 anställningar. Snellmankoncernen sysselsätter cirka 2 000 personer. Bakgrunden till omställningsförhandlingarna var produktionsmässiga, ekonomiska och omorganiseringsrelaterade skäl. Syftet med de nu genomförda förändringarna är att förbättra koncernens lönsamhet och utveckla verksamheten för att bättre motsvara både kunder

Snellman-konsernin muutosneuvottelut on saatu päätökseen16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Snellman-konsernin helmikuussa käynnistämät muutosneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Lihanjalostuksen toimihenkilöorganisaatiota ja tuotannon hallinnollisia toimintoja sekä Valmisruoan myyntiä ja myynnin avustavia toimintoja. Neuvottelujen tuloksena 17 nykyistä työsuhdetta päättyy ja työtehtävien olennaiset muutokset koskevat 7 henkilöä. Päättyvissä työsuhteissa työskennelleille yritys tarjoaa mahdollisuuksien mukaan uusia tehtäviä. Muutosneuvottelujen alkaessa toimenpiteiden arvioitiin johtavan enintään 40 työsuhteen päättymiseen ja olennaisten muutosten koskevan enintään 100 työsuhdetta. Snellman-konserni työllistää noin 2 000 henkilöä. Muutosneuvotteluiden taustalla olivat tuotannolliset, taloudelliset sekä toiminnan uudelleenorganisoinnista johtuvat syyt. Nyt tehtävien muutosten tavoitteena on parantaa konsernin kannattavuutta ja kehittää toimintaa vastaamaan paremmin sekä asiakkaiden että kuluttajien tarpeita. – Pitkään haastavana jatkunut toimintaympäristö ja opera

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye