Suomalaiset venealan yritykset näyttävästi mukana METSTRADE-suurtapahtumassa Amsterdamissa

Suomalaiset venealan valmistajat esittelevät kiinnostavia tulevaisuuden veneilyn ratkaisuja tänään Amsterdamissa käynnistyneessä alan ammattilaisten suurtapahtumassa. METSTRADE on maailman suurin veneilyvarusteita, materiaaleja ja järjestelmiä esittelevä messutapahtuma, jossa suomalaisyritykset esittelevät muun muassa superjahtien refit-palveluja, uutta sähkömoottoritekniikkaa, innovatiivisia biosidivapaita antifouling-ratkaisuja, vene-elektroniikkaa ja veneilytarvikkeita.
Suomalaisyritykset esittelevät METSTRADE-suurtapahtumassa 15.–17. marraskuuta muun muassa superjahtien refit-palveluja, uutta sähkömoottoritekniikkaa, innovatiivisia biosidivapaita antifouling-ratkaisuja, vene-elektroniikkaa ja veneilytarvikkeita.

– Tavoitteemme on tuoda suomalaista huippuosaamista yhä tunnetummaksi kansainvälisesti. METSTRADE tarjoaa venealan tarvikevalmistajille ainutlaatuisen mahdollisuuden näkyvyyden ja verkostojen rakentamiseen, Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n toimitusjohtaja Jarkko Pajusalo sanoo.

15.–17. marraskuuta järjestettävillä METSTRADE-messuilla suomalaiset venealan valmistajat ovat näkyvästi mukana hallissa 01 sijaitsevassa Suomi-paviljongissa, ja moni Finnboatin jäsenyritys myös muissa halleissa: Lahnakoski Oy, Navix Oy, Nawa / Lankapaja Oy, Nextfour Solutions Oy, Oceanvolt Oy, Remoran Oy, Safire / SF-Lämmitin Oy, TM Company Oy, Toppi Oy, VA-Varuste Ltd, Wallas-Marin Oy, Baltic Yachts, Scandinavian Teak Deck ja Velcron Oy.

Kansainvälinen venealan ammattilaisille suunnattu kolmipäiväinen messu- ja verkostoitumistapahtuma METSTRADE on järjestetty vuodesta 1988 lähtien. Suurtapahtumassa on noin 1 300 näytteilleasettajaa ja tuhansia kävijöitä maailmanlaajuisesti.

Yritysten tarjontaan voi tutustua messusivuilla: https://www.metstrade.com/

Suomi-paviljonki, halli 01:

Finnboat – osasto 01.680

Finnboat on maamme venealan teollisuuden ja kaupan toimialajärjestö, joka isännöi Suomi-paviljonkia METSTRADE-tapahtumassa. Finnboatin jäsenkunta vastaa lähes sataprosenttisesti alan kotimaan liikevaihdosta ja Suomen veneviennistä. Sivulta www.suomiveneilee.fi löydät nopeasti ajan tasalla olevat tiedot jäsenyritysten uusista ja käytetyistä veneistä ja moottoreista sekä tarvikkeista ja muista palveluista.

Lahnakoski Oy Ab – osasto 01.783

Lahnakoski on valmistanut airoja ja meloja Kokkolassa jo 50 vuoden ajan. Tänä päivänä Lahnakoski on Euroopan johtava puuairojen valmistaja. Laajasta valikoimasta löytyy jokaiseen veneeseen paras airo.

Navix Oy – osasto 01.681

Navix esittelee messuilla konseptinsa tulevaisuuden veneilystä. Yrityksen kantava ajatus on tehdä kompleksisesta helppoa ja tarjota venevalmistajille ratkaisut kaikkein kriittisimpiin tekijöihin: turvalliset ja luotettavat sähköjärjestelmät. Navix on yksi Euroopan johtavista veneteollisuuden sähkö- ja muoviosien sekä niiden kokoonpanoja suunnittelevista ja valmistavista yrityksistä.

Nawa / Lankapaja Oy – osasto 01.778

Nawa-tuotteet ovat Lankapaja Oy:n valmistamia suomalaisia veneilytarvikkeita, jotka helpottavat rantautumista sekä erilaisten tarvikkeiden ja varusteiden kiinnittämistä veneeseen. Tuotteissa käytetään patentoituja putkikiinnikkeitä, joiden avulla erilaiset ruostumattomat metallitelineet kiinnitetään veneen kaiteeseen. UUTTA on Nawa SUP -lauta ja mukinpidikkeet, jotka parantavat mukavuutta vesillä.

Messuilla Lankapaja edustaa myös Seaboost-tuotteita, joita esitellään tapahtumassa ensimmäistä kertaa. Seaboost tarjoaa innovatiivisia myrkyttömiä eliönestoratkaisuja, kuten in-water-harjoja ja kelluvia harjasmattoja.

Nextfour Solutions Oy – osasto 01.872

Nextfour Solution Oy:n ostastolla on esillä koko Q Experience -ekosysteemi – ehkäpä markkinoiden helpoimmin käytettävät älyplotterit, joista messuilla on esillä näytöt: 10”, 12”, 16” ja tupla 10”. Lisäksi yritys esittelee kaksi uutta kokoa tyylillä ”mitä isompi sen parempi”.

Lisäksi osastolla demotaan Q App 2.0 -mobiiliappia. Esillä ovat myös Q Experience -lisälaitteet, kuten Q Digital Switch, Q Remote ja Q lisänäytöt 10” ja 16”. Osastolla demotaan myös uutta alaa mullistavaa tapaa yhdistää eri valmistajien laitteita Q Experience -näyttöihin. Osastolla voi myös tutustua Q Connected Boatiin eli veneen 4G-älylaitteeseen, jossa on myös hälytinominaisuudet. Uudet näyttökoot ja Q Display API ovat molemmat merkittäviä uutuuksia veneiden navigointi- ja älylaitteissa.

Oceanvolt – osasto 01.682

Vuonna 2004 perustettu Oceanvolt on johtava veneiden sähkö- ja propulsiojärjestelmien valmistaja, joka keskittyy 100-prosenttisesti puhtaaseen sähkövoimaan. Oceanvolt tarjoaa huipputason sähkömoottoreita, joissa yhdistyvät puhtaus, turvallisuus ja luotettavuus.

Oceanvoltin sähkömoottorijärjestelmät soveltuvat käytettäviksi purjeveneissä, moottoriveneissä, satamalautoissa ja muissa pienissä ja keskisuurissa kaupallisissa veneissä. Moottorijärjestelmien sisäänrakennetun ohjelmiston avulla Oceanvoltin järjestelmiä voi monitoroida ja huoltaa reaaliaikaisesti.

Remoran Oy – osasto 01.683

Remoran esittelee ensi kertaa kansainvälisillä messuilla Remoran Wave 3 -hydrogeneraattorin purjeveneille. Remoran Wave 3 tuottaa purjehduksen aikana puhdasta energiaa 300 wattia 10 solmun nopeudessa. Laite on jo testattu 10 000 mailin merimatkalla, johon kuului mm. Atlantin ylitys. Hydrogeneraattori on juuri saanut Design From Finland -merkin, josta on syytä olla ylpeä. Tuote suunnitellaan ja valmistetaan itse Suomessa Salossa.

Remoran Wave 3 voidaan pitää vedessä koko purjehduksen ajan kehittyneen latausalgoritmin ansiosta, vaikka veneen akusto tulisi täyteen. Avomeripurjehduksessa on kuitenkin tarpeen nostaa laite vedestä purjehduksen aikana puhdistusta varten, jos siihen tarttuu esimerkiksi levää. Messuilla on esillä myös uusia kiinnikkeitä, liukukiskoja ja muita ratkaisuja, joiden avulla laite saadaan helposti asennettua erilaisiin veneisiin, ja joiden avulla nosto ja lasku sujuu helposti ja turvallisesti myös veneen liikkuessa.

Safire / SF-Lämmitin Oy – osasto 01.782

Safire diesel-lämmittimien valmistus perustuu yli 30 vuoden aikana hankittuun suunnittelu- ja valmistuskokemukseen. Safire-tuotteita on kehitetty jatkuvasti lämmitinkäyttäjien toivomusten mukaisesti ja venelämmittimillä onkin legendaarinen maine luotettavina ja hiljaisina lämmönlähteinä. Lämmittimissä on uusittua ohjauselektroniikkaa, joka mahdollistaa etäkäytön Safire 1287B -kaukokäynnistimellä.

TM Company Oy – osasto 05.264

TM Company on erikoistunut venealan innovaatioihin tehdäkseen veneilystä turvallista ja mukavaa. Yritys julkaisi hiljattain uuden Snubber-kiinnitystuotesarjan, joka sisältää käyttäjäystävällisiä ja esteettisesti miellyttäviä veneilyvarusteita. Kaikki tuotteet on valmistettu Suomen laadukkaimmista materiaaleista ja ne ovat läpäisseet tiukat laatutestit myös haastavissa kiinnitysolosuhteissa.

Toppi Oy AB – osasto 01.784

Toppi Oy AB:n osastolla on esillä yrityksen valmistamia näytekappaleita muoviprofiileista, letkuista ja putkista. Messuilla yritys keskittyy erityisesti profiilien ja niiden valmistuksen vaatiman tietotaidon esittelyyn sekä asiakastapaamisiin. Omiin tarpeisiin sopiva profiili on mahdollista suunnitella suoraan osastolla. Toppi on vuonna 1953 perustettu perheyritys – suomalaisen muoviteollisuuden ja suulakepuristustekniikan pioneereja. Yritys valmistaa korkealaatuisia muoviprofiileja, letkuja, putkia ja monikaapeleita teollisuuden ja kuluttajien tarpeisiin.

VA-Varuste Ltd – osasto 01.777

VA-Varuste Oy on Pohjois-Euroopan johtava sovitettujen venetekstiilien valmistaja. Päätuotteita ovat venekuomut, satamapeitot, veneistuimet, venetyynyt sekä veneiden talvisuojat. Lisäksi yritys valmistaa veneiden verhoja sekä säilytys- ja kuljetuspeittoja. Venetekstiilit edustavat alansa huippuosaamista sekä laadun että käytettävyyden suhteen. Suunnittelussa yritys hyödyntää uusimpia 3D-mallinnusohjelmia, mikä mahdollistaa vaihtoehtojen mallintamisen ilman prototyyppien valmistusta. Tehtaat sijaitsevat Suomessa ja Puolassa.

Wallas-Marin Oy – osasto 01.781

Wallas-Marin on pitänyt veneilijöitä lämpimänä jo yli 50 vuoden ajan. Tarjonta sisältää korkealaatuisia suomalaisia venelämmittimiä, liesiä ja uuneja, joissa keskeistä on:
* Lämmitys ja ruoanlaitto kestävästi hiilivapailla uusiutuvilla dieseleillä
* Energiatehokkaat, kestävät ja vähän huoltoa vaativat yksiköt ympäristövaikutusten vähentämiseksi
* Globaali myynti- ja palveluverkosto, joka kattaa keskeiset markkinat

METSTRADE-tapahtumassa uusia tuotteita ovat Wallas Spartan 5kw -ja Wallas Viking 3kW -vedenlämmittimet ympäristötehokkaalla green boost -polttimella, aivan uusi applikaatio, ylivoimaiset langattomat ominaisuudet sekä uudet kardaaniuuni ja liesi.

Tutustu Finnboatin jäsenyrityksiin myös eri puolilla messuja:

Baltic Yachts – osasto 11.620, Super Yacht -paviljonki

Baltic Yachtsin Service & Refit -palvelu on yksi purjehdusalan halutuimmista ja luotetuimmista eikä ihme, kun taustalla on lähes 50 vuoden kokemus korkeimpien standardien mukaisesta veneenrakennuksesta. Huippulaadukas, kokonaisvaltainen palvelu nojaa erityisesti suomalaiseen osaamiseen niin Suomessa kuin Palma de Mallorcan huolto- ja korjauskeskuksessakin. Baltic Yachtsin ammattitaitoiset ja kokeneet tiimit voivat myös matkustaa nopeasti asiakkaiden luo kaikkialle maailmaan.

Scandinavian Teak Deck Oy – osasto 11.623, Super Yacht -paviljonki

Scandinavian Teak Deck valmistaa korkealaatuisia kansia superjahteihin, purje- ja moottoriveneisiin sekä tarjoaa täyden valikoiman veneen eri kansipalveluja. Asiakkaita ovat niin maailman johtavat venetelakat kuin yksityiset purjehtijatkin. Scandinavian Teak Deckin pääkonttori ja tuotantolaitos sijaitsevat Teerijärvellä, Pohjanmaalla. Välimeren asiakkaita yritys palvelee ensisijaisesti Palma de Mallorcan palvelupisteessään.

Velcron Oy – osasto 12.430

Velcron tarjoaa täyden valikoiman korkealaatuisia muovi- ja kumikomponentteja alle 30-jalkaisiin moottoriveneisiin. Kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa. 95 % tuotteista on kierrätettäviä ja UV-stabiloituja nopealla ja joustavalla toimitusajalla. Yrityksellä on yli 50 vuoden suunnittelu- ja valmistuskokemus sopivista materiaaleista ja tuotteista vaativiin veneily- ja sääolosuhteisiin.

Nähdään Suomi-paviljongissa METSTRADE-messuilla 15–17 marraskuuta, tervetuloa!

Tervetuloa Suomi-paviljonkiin METSTRADE-suurtapahtumaan Amsterdamiin, jossa suomalaiset venealan valmistajat esittelevät kiinnostavia tulevaisuuden veneilyn ratkaisuja.
METSTRADE-ammattilaistapahtumassa Amsterdamissa kävi kuhina heti ensimmäisenä päivänä. Suomalaiset venealan valmistajat ovat näyttävästi esillä Suomi-paviljongissa hallissa 01.
Suomalaiset venealan valmistajat esittelevät kiinnostavia tulevaisuuden veneilyn ratkaisuja tänään Amsterdamissa käynnistyneessä alan ammattilaisten suurtapahtumassa. METSTRADE on maailman suurin veneilyvarusteita, materiaaleja ja järjestelmiä esittelevä messutapahtuma.