Suomalaisten luottamus Attendoon on hieman vahvistunut

Tänään julkaistun Luottamus & Maine -tutkimuksen mukaan suomalaisten luottamus Attendoa kohtaan on vuoden aikana vahvistunut. Tutkimuksen vastaajat toivovat Attendolta avoimempaa ja aktiivisempaa viestintää sekä parempaa vuorovaikutusta läheisten kanssa.

T-Median vuosittain toteuttamassa Luottamus & Maine -tutkimuksessa mitataan suomalaisten näkemystä yritysten ja yhteisöjen maineesta. Tutkimus osoittaa vahvan korrelaation maineen kahden eri osan; käsitysten ja tekojen välillä. Luottamus ilmenee sidosryhmätukena eli tekoina, kuten esimerkiksi työhakemuksina, rinnalla seisomisena kriisin keskellä, sijoituksina ja suositteluna.

Attendo löytyy tänään julkaistun tuloslistan neljänneksi huonomaineisimman yrityksen sijalta – parannusta viime vuoteen on tapahtunut kahden sijan verran. Luottamus Attendoa kohtaan sai kovan kolauksen, kun hoivakriisi keväällä 2019 kosketti myös Attendoa.

- Iloitsemme, että maineemme on T-Median tutkimuksen mukaan hiukan parantunut. On selvää, että aiempina vuosina olemme Attendolla keskittyneet liiaksi kasvuun ja tekniseen hoivan laatuun. Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja työntekijöitämme ja aloittaneet muutosmatkan tavoitteenamme ansaita suomalaisten luottamus, sanoo toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

- Tämän vuoden aikana käydyt hyvät keskustelut kuntien, aluehallintovirastojen ja Valviran kanssa ovat omalta osaltaan osoittaneet, että toimintamme on parantunut ja muutosmatkamme etenee oikeaan suuntaan. Arvomme - osaaminen, sitoutuminen ja välittäminen - kertovat, miten haluamme työtämme edelleen tehdä ja työntekijöitämme ja asiakkaitamme eli asukkaita, heidän läheisiään ja kuntia palvella, hän jatkaa.

Tutkimuksen tuloksista käy ilmi, että yhä useampi osoittaa luottamusta Attendoa kohtaan kertomalla olevansa valmis hakemaan Attendolta töitä tai suosittelemaan yhtiötä työ- tai asuinpaikkana.

- Luvuissa näkyy selvää parantumista, mikä luo uskoa meihin. Matka luottamuksen ansaitsemiseksi on kuitenkin pitkä: oikein toimiminen, arjen teot ja kohtaamiset ihmisten kesken ratkaisevat, toimitusjohtaja Virpi Holmqvist toteaa.

Tutkimuksen avoimissa vastauksissa Attendon mainetta arvioineet kannustivat aiempaa avoimempaan ja aktiivisempaan vuorovaikutukseen läheisten ja muun yhteiskunnan kanssa. Tulokset osoittavat, että Attendon on parannettava toimintansa läpinäkyvyyttä ja tuotava enemmän esiin mm. millaista Attendo-kodeissa on työskennellä ja asua.

Lisätietoja tutkimuksesta saa T-Medialta www.t-media.fi

Toimitusjohtaja Virpi Holmqvistin mahdolliset haastattelupyynnöt pyydämme ystävällisesti osoittamaan asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimolle, p. 044 4942 122 tai susanna.paloheimo@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille sekä mielenterveyskuntoutujille. Tuotamme myös lastensuojelu- ja terapiapalveluita. Attendolla on kaikkiaan noin 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: www.attendo.fi

Attendon kommentit liittyen Lännen Median artikkeliin 21.10.2020 21.10.2020 11:30:34 EESTTiedote

Lännen Media on tänään julkaissut artikkelin koskien keskeneräistä esitutkintaa hoivakoti Kallionsydämen tapahtumista. Artikkelissa Itä-Suomen poliisi kertoo seuraavaa: ”Mikäli yritystoiminnassa eli tässä tapauksessa asumispalveluyksikön liiketoiminnassa tavoitellaan taloudellista hyötyä, se voi äärimmillään johtaa hoidollisiin tai muihin laiminlyönteihin, jotka voivat taas johtaa ihmisten sairastumiseen tai kuolemaan.” Meillä ei ole tiedossa seikkoja, joiden perusteella Attendo olisi voinut saada taloudellista hyötyä Kiuruveden tapahtumiin liittyen. Otamme seuraavan kerran kantaa tähän asiaan, kun poliisi saa esitutkinnan päätökseen. Mielestämme on hyvin tärkeää, että asiat selvitetään ja poliisi saa tehdä työnsä rauhassa, etenkin esitutkinnan ollessa vielä kesken. Olemme pyrkineet edesauttamaan tapahtumien selvittämistä ja avoimesti toimittaneet poliisille kaiken tiedon, mitä meiltä on pyydetty. Olemme mm. toimittaneet poliisille esitutkintaa varten tarkan aikajanan, josta käy ilmi t

Ratkaisuja hoitajapulaan – Attendo työllistää tuhat uutta filippiiniläistä hoitajaa8.10.2020 08:09:13 EESTUutinen

Attendo on solminut sopimuksen Silkkitie Oy:n kanssa tuhannen uuden filippiiniläisen hoitajan palkkaamisesta seuraavien neljän vuoden aikana. Päätöksen taustalla on tarve löytää kestäviä ratkaisuja koko Suomea koskevaan hoitajapulaan, jonka odotetaan hankaloituvan entisestään tulevaisuudessa. Tähänastiset kokemukset filippiiniläisistä hoitajista Attendolla ovat olleet hyvin rohkaisevia.