Tue Tiimiä

Suomalaisyritys keksi korvaajan vessapaperitalkoille - seuroille ohjattu jo kymmeniä tuhansia

Tamperelainen koululuokkien, urheiluseurojen ja yhdistysten varainhankinnan verkkopalvelu TueTiimiä.fi on kerännyt yli 200.000 euron rahoituksen kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksen lead-sijoittaja on suomalainen sijoitusyhtiö Fiil Good, joka sijoittaa yhtiöihin, jotka pyrkivät ratkomaan yhteiskunnallisia ongelmia.
Tuetiimiä -tiimi: toimitusjohtaja Eija Hynynen (vas), operatiivinen johtaja Erno Meriläinen, markkinointipäällikkö Mia Ruohomäki ja hallituksen puheenjohtaja Ossi Numminen.

Helppokäyttöinen palvelu tuo yhteen niin yritykset, tukijat kuin tuettavat ilman, että kenenkään tarvitsee lähteä kotisohvaa kauemmaksi.

Lokakuussa 2020 päivänvalon nähnyt TueTiimiä.fi syntyi tarpeesta digitalisoida vuosikymmeniksi samanlaiseksi jämähtänyt, vaivalloiseksi koettu koulujen, seurojen ja yhdistysten varainhankinta nykypäivään.

"Aika on ajanut ohi rasittavien mokkapalatalkoiden tai vessapaperin ja keksien kauppaamisen ovelta ovelle", toimitusjohtaja Eija Hynynen sanoo.

15-60 prosentin tuki jokaisesta ostoksesta

TueTiimiä.fi on perusteiltaan normaali verkkokauppa. Palvelun ideana on ohjata jokaisesta sivuston kautta ostetusta tuotteesta 15-60 prosentin tuotto hyvään tarkoitukseen ostajan määrittämälle varainhankintaporukalle. Tukisummat vaihtelevat tuotteittain.

Mukana on jo yli 50 suomalaisyritystä ja yli 500 tuotteen valikoima laajenee jatkuvasti. Uusia yhteistyökyselyitä satelee lähes päivittäin.

”Mottomme on ”Tehdään yhdessä hyvää”. On ollut mahtavaa huomata, millaisella innolla yhteistyöyrityksemme ovat lähteneet mukaan tukemaan lapsia ja nuoria”, Hynynen kertoo.

Tavoitteena kansainväliset markkinat

Palvelun kautta varainhankintakampanjan toteuttaneita tiimejä on jo kymmeniä.

Palvelun liikevaihto on viimeisen neljän kuukauden aikana ylittänyt 100.000 euroa, josta tukea on ohjattu seuroille yli 32.000 euroa.

Palvelun ansiosta varainhankkijan ei tarvitse käsitellä rahaa eikä myytyjä tuotteita ja varainkeruun voi toteuttaa kokonaan etänä. Tukijat voivat ostaa juuri itselle mieluisia tuotteita, tukisummien ohjautuminen on läpinäkyvää ja tilaukset toimitetaan nopeasti, parhaimmillaan 1-2 arkipäivässä.

Sekä varainhankkijoilta että tukijoilta saatu palaute on ollut erittäin innostunutta.

”Haluamme tehdä varainhankinnasta ja tukemisesta helppoa ja hauskaa. Uskomme, että palvelulle löytyy myös kansainvälistä kysyntää. Ongelmat, jotka pyrimme ratkaisemaan, ovat universaaleja”, summaa yhtiön operatiivinen johtaja Erno Meriläinen.

Vaikuttavuuteen keskittyvän Venture Building -mallilla toimivan sijoitusyhtiö Fiil Goodin mukaan lähtö joulukuussa 2021 toi yritykseen kertaheitolla valtavasti uutta tietotaitoa kasvusta ja kansainvälistymisestä. Fiil Goodin enkelisijoittajajoukkoon kuuluu lukuisia kokeneita liike-elämän vaikuttajia.

Eija Hynynen
Toimitusjohtaja / Tue Tiimiä fi Oy
eija@tuetiimia.fi

Erno Meriläinen
Operatiivinen johtaja / Tue Tiimiä fi Oy
erno@tuetiimia.fi

Ossi Numminen
Hallituksen puheenjohtaja / Suomen Vaikuttavuussijoitus Oy (Fiil Good)
ossi@vaikuttavuussijoitus.fi

Kuvat

Toimitusjohtaja Eija Hynynen
Operatiivinen johtaja Erno Meriläinen

Tue Tiimiä

TueTiimiä.fi on suomalainen, vuonna 2020 perustettu varainhankinnan startup-yritys. Yritys helpottaa urheiluseurojen, koululuokkien ja yhdistysten varainkeruuta jakamalla niille merkittävän osan verkkokauppansa tuotoista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi