Suomeen kansainvälinen palkinto hotelli- ja matkailualan kannattavuuden kehittämisestä

Nyt ensi kertaa myönnetty palkinto jaetaan jatkossa vuosittain tunnustuksena revenue- ammattilaisen henkilökohtaisesta panostuksesta revenue management -alan hyväksi. Revenue management on tuottojohtamista, joka ohjaa myymään oikeat palvelut oikeilla hinnoilla, oikeille ihmisille, oikeaan aikaan ja oikeita jakelukanavia käyttäen. Tuottojohtamisella on olennainen merkitys matkailualan yritysten taloudelliselle menestykselle ja merkitys on vain korostunut digitaalisen kaupankäynnin myötä.
"Nina on johtanut ja kehittänyt sekä revenue management- että hotellien jakelukanavatoimintoja jo vuosia omassa työssään yhdellä Pohjoismaiden merkittävimmistä hotellitoimijoista", kertoo palkinnon myöntämisen perusteista raadissa istunut Klaus Kohlmayr järjestelmätoimittaja IDeakselta.
"Työssään hän kehittää paitsi hotellialan kannattavuutta myös kokous- ja ravintolapuolen revenue-johtamista, mikä tekee hänestä alan edelläkävijän koko Euroopassa. Nina on aktiivinen toimija järjestössämme ja aina valmis jakamaan asiantuntijuuttaan niin alan ihmisille kuin alan ulkopuolelle."
Nina Nieminen johtaa S-ryhmän hotellien ja ravintoloiden revenue management -toimintoja sekä jakelua. S-ryhmän hotelliketjut Sokos Hotels ja Radisson Blu tekivät ennätystuloksen viime vuonna.
Lisätietoja: Nina Nieminen, Revenue management johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 050 388 4453, s-posti Nina.Nieminen@sok.fi
Haluatko tietää lisää matkailualan revenue managementista? Haastattelupyynnöt: Tanja Holmberg, Pieni Ideapuoti Oy, puh. 050 327 8923, s-posti tanja@pieni-ideapuoti.fi
HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International) on revenue management -järjestö, jonka tarkoituksena on edistää hotelli-, tapahtuma- ja koko matkailualan kannattavaa kasvua sekä toimia alan puhemiehenä niin kansallisesti kuin koko Euroopan tasolla. Järjestö jakaa käytännön työkaluja, näkemyksiä ja alan terävintä osaamista muun muassa muuttaakseen toimintaa aiempaa digitaalisemmaksi sekä kasvattaakseen alan kannattavuutta.
www.hsmai.eu
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Outi VitieMarkkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
Puh:0107682733outi.vitie@sok.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.
Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi useana vuonna peräkkäin. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

