Suomen ensimmäinen IKEA Suunnittelustudio Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin

Kauppakeskus Sokkariin avataan huhti-toukokuussa 2020 uudenlainen IKEA Suunnittelustudio, jonka tavoitteena on tehdä kodinsisustuksen suunnittelusta helpompaa kuin koskaan. IKEA Suunnittelustudio on ensimmäinen laatuaan Suomessa. Vastaavanlaisia IKEA-toimipisteitä on avattu aiemmin esimerkiksi Kööpenhaminassa.

IKEA Suunnittelustudiossa asiakkaat pääsevät suunnittelemaan ja tilaamaan sisustuskokonaisuuksia yhdessä asiantuntevan henkilökunnan kanssa. Kauppakeskustilassa on myös inspiroiva näyttelyalue keittiöille, makuuhuoneille, olohuoneille sekä Home Smart -älykotiratkaisuille. Toimipisteessä ei ole ravintolapalveluita eikä mukaan ostettavia tuotteita, vaan kaikki IKEA-valikoiman tuotteet tilataan toimitettavaksi esimerkiksi kotiin tai noutopisteeseen.

− Olemme todella iloisia saadessamme uudenlaisen IKEA-toimipisteen Sokkarille. IKEA Suunnittelustudio palvelee hyvin kodin sisustamisesta kiinnostunutta asiakaskuntaamme, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Kauppakeskus Sokkarin kehittämiseen on panostettu paljon. Tilat on viime vuosien aikana remontoitu ja palvelut suunniteltu vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeisiin. IKEA Suunnittelustudio sijoittuu Kauppakeskus Sokkarin 1. kerrokseen aiemmin Marks & Spencerin käytössä olleeseen tilaan. Noin 500 neliömetrin tila remontoidaan IKEA Suunnittelustudiolle sopivaksi.

− IKEA Suunnittelustudio tuo omalta osaltaan myös lisää liikettä Jyväskylän keskustaan. Keskustan elinvoimaisuus on sekä meille Sokkarilla että koko Keskimaalle tärkeä asia, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
IKEA Viestintä, 040 451 7856, pr.finland@IKEA.com

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.