Suomen ensimmäinen IKEA Suunnittelustudio Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin

Kauppakeskus Sokkariin avataan huhti-toukokuussa 2020 uudenlainen IKEA Suunnittelustudio, jonka tavoitteena on tehdä kodinsisustuksen suunnittelusta helpompaa kuin koskaan. IKEA Suunnittelustudio on ensimmäinen laatuaan Suomessa. Vastaavanlaisia IKEA-toimipisteitä on avattu aiemmin esimerkiksi Kööpenhaminassa.

IKEA Suunnittelustudiossa asiakkaat pääsevät suunnittelemaan ja tilaamaan sisustuskokonaisuuksia yhdessä asiantuntevan henkilökunnan kanssa. Kauppakeskustilassa on myös inspiroiva näyttelyalue keittiöille, makuuhuoneille, olohuoneille sekä Home Smart -älykotiratkaisuille. Toimipisteessä ei ole ravintolapalveluita eikä mukaan ostettavia tuotteita, vaan kaikki IKEA-valikoiman tuotteet tilataan toimitettavaksi esimerkiksi kotiin tai noutopisteeseen.

− Olemme todella iloisia saadessamme uudenlaisen IKEA-toimipisteen Sokkarille. IKEA Suunnittelustudio palvelee hyvin kodin sisustamisesta kiinnostunutta asiakaskuntaamme, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Kauppakeskus Sokkarin kehittämiseen on panostettu paljon. Tilat on viime vuosien aikana remontoitu ja palvelut suunniteltu vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeisiin. IKEA Suunnittelustudio sijoittuu Kauppakeskus Sokkarin 1. kerrokseen aiemmin Marks & Spencerin käytössä olleeseen tilaan. Noin 500 neliömetrin tila remontoidaan IKEA Suunnittelustudiolle sopivaksi.

− IKEA Suunnittelustudio tuo omalta osaltaan myös lisää liikettä Jyväskylän keskustaan. Keskustan elinvoimaisuus on sekä meille Sokkarilla että koko Keskimaalle tärkeä asia, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
IKEA Viestintä, 040 451 7856, pr.finland@IKEA.com

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan kesätyönhaku alkaa – tavoitteena haastatella jopa 2000 hakijaa19.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan kesätyönhaku alkaa vielä tämän vuoden puolella 19.12.2019. Kyseessä on yksi Keski-Suomen suurimmista työnhakukampanjoista, jonka puitteissa jalkaudutaan ympäri Keski-Suomea haastattelemaan hakijoita. Tavoitteena on haastatella noin 2000 hakijaa heti hakuajan päätyttyä. Keskimaa työllisti kesällä 2019 noin 800 kesätyöntekijää myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Kesätyöpaikoista noin puolet oli Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja 15–17 -vuotiaille nuorille.

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs3.12.2019 13:10:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.