Suomen ensimmäinen IKEA Suunnittelustudio Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin

Kauppakeskus Sokkariin avataan huhti-toukokuussa 2020 uudenlainen IKEA Suunnittelustudio, jonka tavoitteena on tehdä kodinsisustuksen suunnittelusta helpompaa kuin koskaan. IKEA Suunnittelustudio on ensimmäinen laatuaan Suomessa. Vastaavanlaisia IKEA-toimipisteitä on avattu aiemmin esimerkiksi Kööpenhaminassa.

IKEA Suunnittelustudiossa asiakkaat pääsevät suunnittelemaan ja tilaamaan sisustuskokonaisuuksia yhdessä asiantuntevan henkilökunnan kanssa. Kauppakeskustilassa on myös inspiroiva näyttelyalue keittiöille, makuuhuoneille, olohuoneille sekä Home Smart -älykotiratkaisuille. Toimipisteessä ei ole ravintolapalveluita eikä mukaan ostettavia tuotteita, vaan kaikki IKEA-valikoiman tuotteet tilataan toimitettavaksi esimerkiksi kotiin tai noutopisteeseen.

− Olemme todella iloisia saadessamme uudenlaisen IKEA-toimipisteen Sokkarille. IKEA Suunnittelustudio palvelee hyvin kodin sisustamisesta kiinnostunutta asiakaskuntaamme, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Kauppakeskus Sokkarin kehittämiseen on panostettu paljon. Tilat on viime vuosien aikana remontoitu ja palvelut suunniteltu vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeisiin. IKEA Suunnittelustudio sijoittuu Kauppakeskus Sokkarin 1. kerrokseen aiemmin Marks & Spencerin käytössä olleeseen tilaan. Noin 500 neliömetrin tila remontoidaan IKEA Suunnittelustudiolle sopivaksi.

− IKEA Suunnittelustudio tuo omalta osaltaan myös lisää liikettä Jyväskylän keskustaan. Keskustan elinvoimaisuus on sekä meille Sokkarilla että koko Keskimaalle tärkeä asia, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
IKEA Viestintä, 040 451 7856, pr.finland@IKEA.com

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.