Suomen Kiinteistönvälittäjät ry palkitsi Vuoden Parhaat 2022-voittajat

76-vuotias SKVL on Suomen suurin yksityisten välittäjien yhteisö ja verkosto. Suomen Kiinteistönvälittäjät järjesti perjantaina Helsingissä 25.11.2022 jokavuotisen koulutus- ja kokoustapahtuman jäsenistölleen, joka huipentui juhlavaan SKVL Gaalaan. Gaalassa palkittiin muun muassa Vuoden Parhaat 2022-voittajat.

Vuoden Parhaat 2022-voittajien logot.

SKVL:n jäsentoimistoja on nykyään jo lähes 500, joissa on lähes 1800 välityksen paikallista asiantuntijaa kautta Suomen. Finalistit valitaan tarkan esikarsinnan perusteella, joiden joukosta voittajat valitaan jäsenäänestyksellä. SKVL:n Vuoden kiinteistönvälittäjä on palkittu 1980-luvulta lähtien. Tänä vuonna palkittiin voittajat kolmesta eri kategoriasta: Vuoden Kiinteistönvälittäjä, Vuoden Yritys ja uutena Vuoden Tulokas.

SKVL Vuoden Kiinteistönvälittäjäksi 2022 valittiin Linda Leino Raumalta

Linda Leino työskentelee Satakunnan alueella Haave LKV nimisessä kiinteistönvälitysyrityksessä toimitusjohtajana ja kiinteistönvälittäjänä. Linda on aloittanut kiinteistövälitysalalla vuonna 2011 ja työ on muotoutunut hänelle luontaiseksi osaksi omaa arkea. Hänen menestyksensä perustuu vahvaan henkilöbrändiin, jota hän on lähtenyt rakentamaan aivan uran alusta asti. Linda on pyrkinyt laajaan kouluttautumiseen alalla sekä omaa työskentelytapaansa hän kuvaa asiakaslähtöiseksi.

SKVL Vuoden Tulokkaaksi 2022 valittiin Sari Immonen Raumalta

Sari Immonen toimii kiinteistönvälittäjänä Haave LKV nimisessä kiinteistönvälitysyrityksessä Raumalla. Vuonna 2020 Sarilla oli ajatus uudesta alasta ja vahva intuitio johdatti hänet kiinteistönvälitysalalle. Kiinteistönvälitysalaa Sari kuvailee vastuulliseksi sekä vaativaksi, työn merkityksellisyys on Sarille tärkeää. Hän kuvailee työskentelytapaansa aktiiviseksi sekä tehokkaaksi, uteliaisuus ja tarkkuus johtavat siihen, että hän haluaa oppia uutta jatkuvasti.

SKVL Vuoden Yritykseksi 2022 valittiin Etta LKV Varsinais-Suomesta

Etta LKV on perustettu vuonna 2019 joulukuussa neljän kiinteistönvälittäjän voimin ja toimii Varsinais-Suomen alueella sekä Helsingin alueella. Yrityksen henkilöstöön kuuluu 10 välittäjää, joista yhdeksän toimii Turussa ja yksi Helsingissä. Yritys haluaa olla helposti lähestyttävä ja tämä onkin otettu huomioon brändin imagossa ja toimintatavassa. Asiakaslähtöisyys on yrityksen peruspilari, jota tukevat yrityksen mukaan aktiivisuus, ammattitaitoisuus ja laadukkuus. Markkinointia tapahtuu monipuolisesti erilaisissa kanavissa, kuten sosiaalisessa mediassa, yrityksen nettisivuilla sekä erilaisissa printtimedioissa.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n (SKVL) toimitusjohtaja
p. 050 339 6214, jussi.mannerberg@skvl.fi

SKVL Vuoden Kiinteistönvälittäjä
Linda Leino
linda.leino@haavelkv.fi

SKVL Vuoden Tulokas
Sari Immonen
sari.immonen@haavelkv.fi

SKVL Vuoden Yritys
Etta LKV
Johanna Hansén
johanna.hansen@ettalkv.fi

Vuoden Parhaat 2022-voittajien logot.
SKVL Vuoden Kiinteistönvälittäjä 2022 Linda Leino.
SKVL Vuoden Tulokas 2022 Sari Immonen.
SKVL Vuoden Yritys 2022 Etta LKV.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja 1800 välittäjästä ympäri Suomen.

SKVL:n ylimääräinen markkinakatsaus: Asuntokauppa on lähtenyt nousuun loppuvuoden hiljaisuuden jälkeen – Kuluttajien asunnon ostoaikomus 12 kk sisällä nousi 27 % joulukuusta Tilastokeskuksen tutkimuksessa31.1.2023 06:00:00 EET | Tiedote

SKVL:n tammikuun viimeisellä viikolla tekemän ylimääräisen jäsenkyselyn vastauksista selviää, että vuodenvaihde toi selvän muutoksen asunnonvaihtajien liikehdinnässä. Kyselyt myynnissä olevista asunnoista ovat vilkastuneet merkittävästi ja myös kauppoja tehdään nousevaan tahtiin. Toteutuneissa kauppahinnoissa on ennustetusti toteutunut lievää laskua, mutta ei romahdusta. ”On kuitenkin tärkeää huomata, että myyjät eivät hyväksy mitä vain tarjouksia”, korostaa SKVL:n Mannerberg. Jos pyynti on kohtuullinen niin kaupat syntyvät helpommin, kun molemmat osapuolet ymmärtävät mikä on järkevä tarjous. Uusia myyntikohteita on myös tullut alkuvuodesta markkinoille. Lisäksi on melko selvää, että kevättä kohti kysyntä tulee nousemaan ja nyt on parhaat tilaisuudet ostaa asunto, kun tarjontaa on ja hinnat eivät ole heilahdelleet merkittävästi.

SKVL asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoiden odottava tilanne jatkuu alkuvuonna mutta kauppa käy – tarjontaan nähden alhaisempi kysyntä painaa hintoja alaspäin10.1.2023 06:00:00 EET | Tiedote

SKVL:n asuntokaupan lähes 1800 paikallisen asiantuntijan arvion mukaan hintojen korjausliikkeen odotetaan asettuvan keskimäärin noin -5 % tasolle alkuvuonna verrattuna vuoden 2022 loppuvuoden tasoon nähden. Alueellisia eroja hinnoissa voi syntyä paljonkin. Vuokra-asunnoissa ei odoteta merkittäviä muutoksia vuokratasoissa eikä vuokrauksien määrissä lukuun ottamatta suurempia kaupunkeja, joissa nähdään piristymistä kysynnässä. Kyselyyn vastasi lähes 80 % jäsenyrityksistä.

Asuntokaupasta täytyy puhua realistiseen sävyyn ja lukuja tulee vertailla pidemmällä aikavälillä – SKVL:n perinteinen huipputapahtuma tänään25.11.2022 06:00:00 EET | Tiedote

76-vuotias SKVL on Suomen suurin yksityisten välittäjien yhteisö ja verkosto. Toimistoja on nykyään jo lähes 500, joissa on lähes 1800 välityksen paikallista asiantuntijaa kautta Suomen. Vuonna 2021 SKVL jäsenyritykset tekivät noin 40 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. Asuntomarkkinat pyörivät olosuhteisiin nähden varsin normaalisti. Kauppamäärät ja hinnat ovat ennustetusti laskeneet koronaa edeltävälle tasolle. Ne, joilla on asunnonvaihtotarve ovat liikkeellä ja ne, joilla ei ole tarvetta myydä odottelevat käännettä markkinoilla. ”Maailmanmarkkinoilla on jo pieniä merkkejä käänteestä ylöspäin. Esimerkiksi USA:ssa markkinat ovat jo kääntyneet nousuun merkittävästi korkeammasta sikäläisestä korkotasosta huolimatta”, toteaa SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL julkisti Vuoden Parhaat 2022 -finalistit17.10.2022 11:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja noin 1700 välittäjästä ympäri Suomen. SKVL valitsee jäsentensä joukosta finalistit tarkan esikarsinnan perusteella vuosittain. Vuoden Parhaat valitaan jäsenäänestyksellä. Voittajat vuodelle 2022 julkistetaan 25.11.2022 SKVL:n jäsenille järjestettävässä SKVL Gaalassa Helsingissä.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinat eivät ole romahtaneet – Normaalia syksyn hiljenemistä4.10.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurimman asuntokaupan verkoston Suomen Kiinteistönvälittäjien SKVL:n markkinaennuste loppuvuodelle 2022 on julkaistu. SKVL:n jäsenyritysten syyskuu vain noin 3 % hiljaisempi kuin elokuu – Asunnonvaihtotarve ei ole muuttunut – Omakotitalot ovat edelleen halutuimpia. Asuntokauppaa hidastaa rahoituksen saanti pienemmillä paikkakunnilla. Tulevan talven lämmitysenergiasta tullut liian iso puheenaihe suhteessa siihen, että asunto on pitkän ajan investointi ja lämmityksen osuus vain puolet sähkölaskusta.